بیانیه بزرگداشت هفتمین سالروز یوم ­الله 9 دی منتشر شد

استقامت، انسجام و وحدت در سایه ولایت فقیه

مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در مصلای امام خمینی

حجت‌الاسلام رئیسی: فتنه امروز؛ ترویج اعتماد به دشمن است

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه دشمنان در 9 دی 88 از ملت بزرگ ایران تودهنی خوردند، گفت: فتنه امروز آن است که عده ای، اعتماد سازی به آمریکا این شیطان بزرگ را رواج می دهند.
کد خبر: ۹۸۴۲۴۲
حجت‌الاسلام رئیسی: فتنه امروز؛ ترویج اعتماد به دشمن است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا وسیما، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این مراسم تحت عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: مولفه های قدرت ملت ایران زیاد است اما ایمان به خدا، مهمترین این مولفه هاست.

وی افزود: اثرگذاری امروز ملت بزرگ ایران در منطقه را همه شاهدند و این نتیجه قهر با رژیم صهیونیستی و اتکال به خداست.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور پرشکوه و دشمن شکن مردم انقلابی ایران در 9 دی برای دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی گفت: این روز باید به عنوان یک حماسه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در مصلای امام خمینی افزود: در این روز حقیقتا دلهای عاشق حضرت حق و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت برای دفاع از دین و ارزشهای الهی و پیوند و میثاق با ولایت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: این روز اگرچه یک حادثه بعد از انتخابات سال 88 بود در عین حال یک مرام ، اساس و مبنایی بود که بناهای بسیاری را می توان بر آن استوار کرد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین افزود: آن مبنای بصیرت بود و میثاق و پیوند بین امت با امام و مقتدای بصیرت آفرین شان.

وی با اشاره به حضور با حساسیت مردم و نیز داشتن تولی به حق و ولایت و برائت از دشمنان در دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی گفت: مردم ما در صحنه ای که لازم است از انقلاب، نظام و ولایت دفاع و دشمنان را در مقابل این حضور شگفت زده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: احساس مسئولیت و دشمن شناسی مردم با بخشنامه صورت نمی گیرد بلکه این نوعی احساس قلبی و عقلی به نظام ، انقلاب و دستاوردهای اسلامی است.

وی همچنین بر شناسایی ابعاد حماسه 9 دی در میان جوانان و قشرهای مختلف مردم تاکید کرد.

روحیه ایستادگی، مهمترین مولفه قدرت کشور

تولیت آستان قدس رضوی گفت : روحیه مقاومت و ایستادگی و خطرکردن از مهمترین مولفه های قدرت در کشور ماست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در تجمع مردمی به مناسبت 9 دی افزود : دشمن تا آنجا که توانسته به گستردگی همه داشته های ما تهدید و تلاش کرده است اما نه اینکه نخواسته باشد، نتوانسته است کاری از پیش ببرد .

وی ادامه داد : چون ملت مسلمان ایران ملت قدرتمندی است، نه قدرت با مولفه هایی که در نظامات و کشورهای دیگر معرفی می شود در آن کشورها داشتن ذخایر، وابستگی به قدرتهای بزرگ و کلاهک های هسته ای به عنوان مولفه های قدرت در دنیا و خیلی از نظامات معرفی می شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت : کشور و نظام ما قدرتمند است اما نه با آن مولفه های قدرت بلکه نخستین مولفه قدرت در نظام ما ایمان به خداست.

وی افزود : ایمان به خدا به عنوان مولفه قابل توجهی که اساس تشکیل جبهه انقلاب و حزب الله شناخته می شود و در آیات نورانی قرآن نیز حزب الله با داشتن ایمان به خدا معرفی می شود و ایمان در قلب و جان و دل نخستین شاخصه ای است که ملت ما را ممتاز می کند .

رئیسی گفت : شاخصه دوم برای قدرت در نظام ما دین ، فقه و آموخته هایی است که ما از ارزش های الهی داریم.

وی افزود: قدرتمندی کشور ما به لحاظ دلدادگی به دین و آموخته های دینی است و آنچه کشور ما را قدرتمند کرده فقه است که هم به معنی فقه اکبر، باورها و عقاید و هم به معنی فقه اوسط، اخلاق فاضله و کریمه و هم به معنی فقه اصغر، احکام و باید ها و نبایدهای الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت : مولفه قدرت سوم امام، مقتدا و رهبری بصیرت آفرین در این نظام است که هم دوست و هم دشمن به آن معترف هستند که رمز اقتدار در این کشور و نظام، رهبری است به عنوان جایگاهی که می تواند همه نیروهای انسانی پای کار را در مقابل دشمن و سازندگی کشور بسیج کند و از همه توانایی های انسانی ، مادی و معنوی کشور برای تعالی بهره گیرد.

وی افزود: مولفه قدرت در نظام ما مردم با بصیرت و اهل خطر کردن در عرصه های مختلف اجتماعی است، مردم آماده و روح مقاومت و ایستادگی و خطر کردن از مهمترین مولفه های قدرت در نظام ماست.

رئیسی گفت: جوانانی که وقتی سخن از دفاع از حرم می آید بر یکدیگر پیشی می گیرند آن چنانکه در 8 سال دفاع مقدس برای حضور در عرصه های دفاع از نظام، انقلاب اسلامی و مواجه شدن با دشمن از یکدیگر پیشی می گرفتند این روحیه آمادگی و ایستادگی و مقاومت از مهمترین مولفه های قدرت است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت : یکی از نویسندگان الازهر طی مقاله ای وضع دو کشور مصر با ایران را چند سال پیش مقایسه کرد که سخنش این بود که سی سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد اتفاقی که در ایران افتاد آن بود که در انقلاب اسلامی، ایران از اسرائیل و آمریکا قهر کرد یعنی با انقلابی که رخ داد پرونده ارتباط با اسرائیل و آمریکا در ایران بسته شد اما اتفاقی که در مصر افتاد با قرارداد کمپ دیوید، آشتی با اسرائیل و آمریکا آغاز شد.

وی ادامه داد : این نویسنده می گوید بعد از سی سال این دو واقعه را با هم مقایسه کنیم ببینیم بر ملت ایران چه گذشته و وضع مصر چگونه است؟ که طی این مقایسه ایران دارای عزت، افتخار، اقتدار در منطقه است و اثرگذاری و بازیگری که در سطح جهانی و بین المللی دارد بعنوان ملجاء و پناهگاه محرومان و مظلومان و مستضعفان عالم است و آن نیز شرایط مصر است.

رئیسی گفت: این نتیجه قهر با آمریکا و اسرائیل است که نتیجه اتکا به خدا و اعتماد به نفس است و آن (وضع مصر) نتیجه دوستی با آمریکا و اسرائیل است.

وی افزود : آمریکا و مغرب زمین برای کدام کشور و ملت گره گشایی کرده است که برای ملت ایران گره گشایی کند؟ از کدامین ملت مشکلی برداشته است که بخواهد از ملت ما بردارد؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت : دشمن به دنبال آن است که عناصر قدرت را در نظام به هر شکلی بتواند تضعیف کند در انتخابات 88 ، 85 درصد مردم حضور پیدا کردند و 40 میلیون رای به صندوق ها ریختند .

وی افزود : در جنگ 22 روزه و 33 روزه برادران حزب اللهی و مجاهدین فلسطینی پیروزی بزرگی را با الهام گرفتن از انقلاب شکوهمند اسلامی رقم زدند و از مقاومت و انقلاب اسلامی درس آموختند.

دشمن از انقلاب اسلامی و مردم ایران کینه داشته و دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت : بعد از انتخابات 88 دشمن توطئه کرد برای آنکه شیرینی انتخابات را به کام ملت تلخ کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود افزود : همواره این توطئه ها به دست دشمنان انجام شده است اما این بار فتنه ها و توطئه ها با توطئه های قبل تفاوت داشت و تفاوتش این بود که دشمن احساس کرد جا پایی در درون کشور پیدا کرده است و می تواند با این جای پا ، اهداف پلید خود را پیش ببرد .

وی با بیان اینکه این موضوع، تفاوت فتنه 88 با همه توطئه های گذشته بود گفت : دشمن از انقلاب اسلامی و مردم ایران و نظام کینه داشته و دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئله ای که در فتنه 88 اتفاق افتاد آن بود که از ناحیه کسانی که رای نیاوردند موضوع تقلب در انتخابات مطرح شد.

وی گفت : این مسئله برای ایجاد تردید در دل مردم و کسانی بود که 30 سال به نظام و ساز و کار انتخابات و سلامت روند امور کشور و مدیران و دست اندرکاران اعتماد داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در جلسه ای که مقام معظم رهبری با نزدیک ترین افراد از نظر سازمانی به کاندیداهایی که اعلام تقلب کرده بودند تشکیل دادند فرمودند : آیا سند و مدرکی مبنی بر تقلب دارید ؟ در آن جلسه که بسیار حرکت حکیمانه ای بود اگر ادعا و سندی بر تقلب داشتند باید ارائه می دادند اما بعد از جلسه چند ساعته هیچ سند و مدرکی ارائه نشد.

رئیسی ادامه داد : این مدت برای احتیاط تمدید شد تا شورای نگهبان برای چند روز دیگر صندوق هایی را که مورد ادعاست مورد بازنگری مجدد قرار دهد اما باز نه سندی ارائه و نه سندی پیدا شد و در ادامه نیز معلوم شد که مسئله تقلب به گفته خودشان اسم رمزی بود برای اینکه مردم به خیابانها کشیده شوند .

وی با بیان اینکه تقلب واقعیت نداشت بلکه اسم رمزی برای حضور مردم در خیابانها بود ادامه داد : این اعلام تقلب ظلمی بزرگ به نظام و مردم ایران بود و کسانی نیز بودند که دچار تردید شده بودند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مقام معظم رهبری در نماز جمعه اعلام فرمودند اردو کشی در خیابان را کنار بگذارید و اگر اعتراض و سخنی دارید در درون نظام مطرح کنید چرا که دشمن دندانهای خود را تیز کرده است و خود را مجهز می کند برای اینکه به این انقلاب ضربه بزند دشمن را امیدوار نکنید و به سخن دشمن گوش فرا ندهید جبهه دشمن به دنبال آن است که فرصت بیابد و به دشمن فرصت ندهید اما به نصایح و تاکیدات رهبری توجه نکردند .

رئیسی گفت: دیدیم که مسئله انتخابات بهانه بود و بعد نظام و ولایت فقیه را نشانه گرفتند و شعار نه غزه نه لبنان سر دادند ؛ در ماه مبارک رمضان روزه خواری کردند و به ساحت مقدس امام و پیشوا اهانت کردند تا کار به آنجا رسید که در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به ساحت مقدس عزا و عزاداری و نام مبارک اباالفضل العباس (ع) جسارت کردند .

وی افزود : مسئله، مسئله دشمنی با نظام، دین و ارزشهای الهی بود.

فتنه 88 نشانه های بسیاری از کودتای مخملی داشت

تولیت آستان قدس رضوی، فتنه گران را جزو حزب شیطان خواند و گفت: اینها کسانی هستند که خدا را فراموش کرده و دچار خودفراموشی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به حمایت دشمنان خارجی ملت ایران از فتنه 88 افزود: در این فتنه ، نشانه هایی از نمونه کاری را که دشمنان در برخی کشورها کرده بودند دیدیم و اینجا نشانه های بسیاری از کودتای مخملی را شاهد بودیم.

رئیسی اضافه کرد : در داخل نیز افرادی با اسم و رسم و با دروغ بزرگ با بهانه کردن چند مسئله با شورش گران و فتنه گران همصدا شده و ظلم بزرگی را در حق ملت مرتکب شدند.

وی فتنه 88 را ظلمی بزرگ به ملت ایران ، اعتقادات مردم ، نظام اسلامی و همچنین روند و فرآیند انتخابات دانست و گفت: دشمن می خواست با این حرکت از مردم و انقلاب انتقام بگیرد اما بصیرت مردم پادزهر فتنه شد.

رئیسی همچنین طرح موضوع تقلب در انتخابات 88 را نوعی هوای نفسانی تعدادی ذکر کرد که اساس کار آنان خودخواهی به جای خداخواهی و همچنین تأمین منافع حرکت های حزبی ، گروهی و دسته ای بود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مقام معظم رهبری در مهار فتنه و افشای فتنه گران گفت: مواضع ایشان دفاع از رأی مردم و جلوگیری از پایمال شدن حق الناس بود.

وی افزود: فتنه گران می خواستند به جمهوریت نظام آسیب برسانند که مقام معظم رهبری در مقابل آن ایستادند.

رئیسی گفت: متأسفانه برخی پشت نام و خط امام خود را پنهان کرده بودند غافل از اینکه خط امام شاخص دارد و شاخص خط امام تبعیت از ولایت فقیه ، وحدت امت اسلامی ، استکبار شناسی و استکبار ستیزی است.

وی افزود: امام بارها فرمودند خط خود را از خط دشمن جدا کنید به انگلیسی ها ، بی بی سی و رادیوهای خارجی و ضد انقلاب بگویید که خط ما از خط شما جداست ولی فتنه گران این کار را نکردند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قرآن رمز و شاخص مهمی برای جامعه دینی و قرآنی معرفی می کند و آن مراقب بودن در مقابل دشمن است.

فتنه امروز، ترویج فرهنگ اعتماد به دشمن و شیطان است

تولیت آستان مقدس رضوی گفت: فتنه امروز آن است که عده ای بخواهند شیطان و دشمن را طرف اعتماد قرار دهند و بخواهند فرهنگ اعتماد به دشمن را ترویج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در ادامه سخنان خود در مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی با بیان اینکه پیروی از کفار باعث عقبگرد جامعه می شود افزود : در قرآن کریم هم آمده که اگر از دین تبعیت نکنید به عقب برمی گردید و گرفتار ارتجاع و عقب ماندگی خواهید شد و این رفتار به شما خسارت می زند و هیچ ضرری برای خداوند نخواهد داشت.

وی افزود: جامعه ای که از دین برگردد دچار عقبگرد و جاهلیت خواهد شد و جامعه اسلامی هم اگر این مسیر را برود به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی اظهار داشت: اطاعت از کفار، نگاه کردن به سخنان و دهان آنها و عمل به خواست آنها باعث می شود جامعه اسلامی دچار جاهلیت شود.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد کبیر امروز در اطاعت نکردن از کفار و تردید نداشتن در دشمنی آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: در قرآن کریم ویژگی های زیادی برای حزب الله ارائه شده که یکی از آنها و مهمترین شاخص؛ پیروی نکردن از دشمنان و دست دوستی ندادن به آنهاست و باید دشمن را به درستی شناخت و در دشمنی آنان تردید نداشت چون شیطان همیشه مکر می کند و دشمنی خود را ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: مذاکره باشد اما مذاکره کنندگان باید در دل خود خشم زیادی از دشمن داشته باشند و در دشمنی دشمنان تردید نکنند و در هر گونه ارتباط با دشمن و آمریکا و مغرب زمین باید بدانیم که دشمنی آنها ادامه دارد.

سخنران مراسم ویژه سالروز 9 دی گفت: فتنه امروز آن است که شیطان و دشمن را عده ای بخواهند طرف اعتماد قرار دهند و به آنان اعتماد و بخواهند فرهنگ اعتماد به این دشمن را ترویج کنند.

وی افزود: فتنه امروز ، تهی کردن جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از آن سیرتی است که به خدا توجه دارد ، به خدا توکل می کند، اعتماد به نفس دارد و به استقلال سیاسی و اقتصادی ، عزت و اقتدار ملی می اندیشد و تلاش می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی تصریح کرد: فتنه امروز آن است که به جای اقتصاد مقاومتی ، عده ای به فکر ترویج اقتصاد لیبرالی باشند، در مقابل فرهنگ حیات بخش دینی و اسلامی بخواهند فرهنگ لیبرالی را ترویج دهند و در مقابل عزت و افتخار بسیاری که جامعه دارد از نسخه های غربی و شرقی استفاده کنند که این رفتارها نقطه آغاز انحراف و کج محوری است.

وی گفت: امروز هر جا روحیه و فرهنگ بسیجی حاکم بوده به دستاوردهای خوبی رسیده ایم و هر اندازه به جوانان توجه کرده ایم به پیشرفت هم رسیدیم و باید این مسیر را ادامه دهیم.

خدمت رسانی صادقانه به مردم؛ مهمترین اولویت دولتمردان

تولیت آستان قدس رضوی گفت : صبر و بردباری، بصیرت، رصد دشمن، موقعیت شناسی و دشمن شناسی مهمترین پیام 9 دی برای نه تنها ایران بلکه برای تمام دنیا بود .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود در مراسم یوم الله نهم دی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند گره گشایی اقتصاد ایران نه در لوزان نه در ژنو و نه در نیویورک بلکه به دست جوانان غیور ایرانی قابل تحقق است .

وی افزود : امروز دفاع از حق مردم و حقوق شهروندی، رفع فقر و محرومیت از مردم ، اشتغال زایی برای جوانان کشور و دفاع از اقتدار و عزت ملی است.

رئیسی خدمت رسانی صادقانه به مردم را مهمترین اولویت دولتمردان و مسئولان برای دفاع از حقوق مردم عنوان کرد و گفت : خدمت رسانی صادقانه به مردم پرچمی است که مقام معظم رهبری آن را برافراشته اند و استمرار آن رضایت خداوند و دلدادگی مردم به نظام و ارزشها را به همراه دارد .

وی گفت: آنچه یک ملت را در مقابل فتنه ها ، بدعت ها و هوا پرستی ها ایمن می سازد ایستادگی بر آرمانها و بصیرت است.

رئیسی با اشاره به تلاش استکبار و دشمن برای به بند کشیدن انقلابیون و آزادیخواهان سراسر جهان گفت : اگر دشمن بتواند شیخ نمرها ، زکزاکی ها و یا شیخ عیسی قاسم ها را حذف کند به هیچ عنوان نمی تواند حرکت توحیدی ملت ها را برای خدا شناسی و عدالت خواهی به بند بکشد و این وعده خداوند است که کسانی را که در راه هدف مقاومت کنند یاری می کند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: درماندگی عربستان در برابر مقاومت 20 ماهه مردم یمن و مقاومت مردم عراق و سوریه در برابر تهاجم استکبار ناشی از بصیرت و مقاومت این ملت ها در برابر دشمن است.

وی افزود : با همین بصیرت و دشمن شناسی بود که دیروز خرمشهر و امروز حلب آزاد شد و فردا قدس از اشغال دشمن صهیونیستی آزاد خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد : اگر دیروز فریاد هل من ناصر ینصرنی اباعبدالله در کربلا شنیده نشد امروز نه تنها مردم ایران بلکه تمامی آزادیخواهان جهان با ایستادگی و مقاومت خود با فریاد لبیک یا حسین بر ادامه راه ایشان تاکید می کنند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: این لبیک به نائب امام زمان (عج) ولی فقیه جامع الشرایط، امام و مقتدای ماست تا امروز با تمام وجود بگوییم لبیک یا خامنه ای.

این مراسم در مصلی امام خمینی ره از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و به صورت زنده از شبکه افق پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها