سرپرست فرمانداری کرج از انسداد جاده کرج - چالوس تا اطلاع ثانوی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۲۲۷
جاده چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود است/ سقوط ۵۰ بهمن در جاده چالوس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، علی قنبر زمانی صبح پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرج اظهار کرد: هماهنگی دستگاه‌ها و تدبیر به‌موقع برای مسدود شدن محور کرج - چالوس مانع از بروز بحران در این منطقه شده است.

وی در ادامه گفت: در پی بارندگی‌ در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد ریزش سنگ و سقوط بهمن در محور چالوس بودیم بر اساس گزارش‌ها حدود ۵۰ بهمن در منطقه سقوط کرد که پنج بهمن سنگین بوده است.

به گفته زمانی در محدوده شهرستانک تا سه‌راه دیزین و پس‌ازآن تا تونل کندوان شاهد سقوط بیشترین بهمن بوده ایم.

سرپرست فرمانداری کرج اضافه کرد: برای ایجاد ایمنی در تردد جاده ای تصمیم بر این شد که محور کرج - چالوس مسدود شود به همین منظور از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه‌شب این محور مسدود شد و در حال حاضر نیز به دلیل فعالیت لودرها برای بازگشایی انسداد تا اطلاع ثانوی اعمال می شود.

زمانی با تاکید بر اینکه قطعی برق در محور کرج - چالوس کاملاً برطرف شده و در روستاهای اطراف جاده نیز هم‌اکنون مشکلی وجود ندارد، از اسکان اضطراری مسافران در این محور خبر داد و گفت: مسافران درراه مانده در محدوده آسارا اسکان داده‌ شده‌اند.

سرپرست فرمانداری کرج در ادامه به برخی مشکلات ایجادشده در اثر بارندگی‌های دو روز گذشته در سطح شهر اشاره کرد و گفت: آب‌گرفتگی معابر و روان شدن آب‌های سطحی در برخی نقاط نظیر ماهدشت، محمد شهر، پل حصارک، بلوار امامزاده حسن(ع) مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرد.

لزوم مدیریت آب‌های سطحی در کرج

وی تصریح کرد: پیمانکارانی که برای جمع‌آوری آب‌های سطحی با شهرداری‌ها قرارداد دارند، باید مسئولانه رفتار کنند و شهرداری باید گزارش قراردادها و عملکرد پیمانکاران خود را به دبیرخانه شورای هماهنگی بحران شهرستان کرج ارسال کند.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها باید نظارت کنند تا حفاری‌های صورت گرفته توسط پیمانکارها بلافاصله‌ترمیم شوند تا در مواقع بارندگی، موجب ایجاد مشکل برای مردم نشوند.

زمانی در ادامه گفت: باید مراکزی برای دپوی کیسه‌های شن و نمک در نقاطی که احتمال یخ‌زدگی و افزایش تصادفات وجود دارد ایجاد شود تا در صورت بروز مشکل شهروندان بتوانند برای از بین بردن لغزندگی و لیز خوردن خودروها استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی بحران شهرستان کرج، از وقوع ۴۴۸ تصادف در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه در شهرستان کرج خبر داده و گفت: با توجه به آمارهای قبل، این دو روز میزان میانگین تصادفات به بیش از دو برابر رسیده است.

ضرورت اطلاع‌رسانی وسیع سازمان هواشناسی

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان کرج، در معرض بحران‌های فراوان طبیعی است، باید دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی آمادگی کامل داشته باشند بنابراین برگزاری مانورهای دوره‌ای و مستمر، برای افزایش سطح آمادگی افراد و مدیریت بحران در شرایط اضطراری، بسیار ضروری است.

فرماندار کرج همچنین به‌ضرورت اطلاع‌رسانی وسیع سازمان هواشناسی در خصوص نزولات جوی، احتمال بروز بحران، تأکید کرد.

وی در پایان از شهرداری‌ها خواست تا نسبت به تجهیز و معرفی نقاط بیشتری برای اسکان اضطراری در شرایط بحران در اسرع وقت اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها