به دنبال لغو تحریم نفتی ایران واردات برخی کشورهای اروپایی از ایران تغییر قابل توجهی کرده به طوری که واردات فرانسه از ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ برابر و واردات یونان ۱۶۷ برابر شده است.
کد خبر: ۹۸۴۲۲۶
واردات فرانسه از ایران ۱۰۷ برابر شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نشان می دهد آلمان بزرگترین صادر کننده اروپایی به ایران در نهمین ماه سال جاری میلادی بوده و 255 میلیون یورو کالا به ایران در این ماه صادر کرده است.

صادرات آلمان به ایران در سپتامبر 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 83 درصدی داشته است. آلمان در سپتامبر سال 2015 بالغ بر 139 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

ایتالیا با صادرات 146 میلیون یورویی و هلند با صادرات 70 میلیون یورویی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند.

صادرات ایتالیا به ایران در سپتامبر 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 44 درصدی و صادرات هلند به ایران رشد 94 درصدی داشته است.

ایتالیا در سپتامبر سال قبل 101 میلیون یورو و هلند 36 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

بر اساس این گزارش در پی لغو تحریم نفتی ایران، ارقام واردات کشورهای اروپایی از ایران تغییر قابل ملاحظه ای کرده است به طوری که واردات فرانسه از ایران در سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 107 برابری داشته و به 234 میلیون یورو رسیده است.

فرانسه در سپتامبر سال قبل تنها 2.17 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود. این کشور بزرگترین واردکننده کالا از ایران در میان کشورهای اروپایی طی سپتامبر 2016 شناخته شده است.

ایتالیا دومین واردکننده کالا از ایران در این ماه بوده و 138 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 5 برابری داشته است. واردات ایتالیا از ایران در سپتامبر سال قبل 28 میلیون یورو گزارش شده بود.

یونان نیز سومین وارد کننده بزرگ اروپایی از ایران در سپتامبر 2016 بوده و 118 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

واردات یونان از ایران در سپتامبر 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل 167 برابر شده است. یونان در سپتامبر سال قبل تنها 706 هزار یورو از ایران کالا وارد کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها