«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان وزیر امورخارجه آمریکا درباره فلسطین این اظهارات را «جانبدارانه» و به ضرر اسرائیل دانست.
کد خبر: ۹۸۴۱۸۰
نتانیاهو: اظهارات جان کری به ضرر اسرائیل بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر نتانیاهو در بیانیه ای نوشت: سخنرانی اخیر جان کری نیز مانند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که وی آن را تایید کرد، جانبدارانه و علیه اسرائیل بود.
نتانیاهو در این بیانیه افزود: جان کری با مساله شهرک سازی به شکل «دلبخواهی» برخورد و تقریبا به کلی درباره ریشه های نزاع تغافل کرد.
نتانیاهو مدعی شده است: ریشه این نزاع مخالفت فلسطینیان با تشکیل دولت یهودی است.
جان کری وزیر امورخارجه آمریکا با انتقاد از موضع گیری های اخیر مقام های رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت: شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی نقض قوانین بین المللی است.
به گزارش ایرنا، کری روز چهارشنبه در نشست خبری تاکید کرد: هر چند که نخست وزیر اسرائیل به طور علنی از راه حل تشکیل دو کشور حمایت می کند، اما دولت ائتلافی کنونی وی، دست راستی ترین دولت تاریخ اسرائیل است.
وی افزود : اسرائیل باید واقعیت های تلخ را بپذیرد.
کری تاکید کرد که دوستی آمریکا و اسرائیل به معنی عدول از ارزش های واشنگتن نیست.
وی ضمن تاکید بر حمایت دولت اوباما از رژیم صهیونیستی و امنیت این رژیم در منطقه از موضع آمریکا در قبال قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل دفاع کرد و این را تلاشی در جهت تضمین صلح و امنیت منطقه و حفظ منافع دولت آمریکا توصیف کرد.
وی که مدت ها در صدد ایراد سخنانی در خصوص روابط تیره میان دولت اوباما و سران رژیم صهیونیستی بود، اما کاخ سفید به منظور پرهیز از کدورت بیشتر روابط واشنگتن و تل آویو با این در خواست موافقت نمی کرد سرانجام در پی مناقشات مربوط به تصویب قطعنامه ضد شهرک سازی های اسرائیلی در شورای امنیت این اجازه را به او داد.
کری با این ادعا که هم او و هم اوباما از بدو تصدی ریاست جمهوری خود و بیش از هر دولت دیگر آمریکایی همواره در صدد حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه بوده تحقق راه حل دو دولتی را تنها راه تضمین یک صلح عادلانه میان دو طرف دانست که ضامن امنیت اسرائیل و شان و آزادی فلسطینیان خواهد بود.
وزیر امورخارجه آمریکا تصریح کرد، به رغم تلاش جهانی و دولت آمریکا، آینده این راه حل بطور جدی به خطر افتاده و یکی از دلایل عمده رای ممتنع کشورش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نگرانی از ادامه شهرک سازی ها و از میان رفتن امکان تحقق چنین راه حلی دانست که علاوه بر تضمین منافع دو طرف منافع آمریکا را نیز در منطقه تضمین خواهد کرد.
وی تاکید کرد که برای برخورد صحیح با بحران فلسطین باید به واقعیت هایی را که در این منطقه در جریان است بی طرفانه، واقع بینانه و غیر مغرضانه نگاه کرد.
وی افزود، ترور، خشونت، ادامه شهرک سازی ها و اشغال بی پایان سرزمین های فلسطینی امکان تحقق چنین راه حلی را به شدت کم رنگ کرده است.
وی هشدار داد که ادامه وضعیت جاری نه به نفع رژیم صهیونیستی، نه به نفع مردم فلسطین، نه منطقه و نه حتی آمریکا خواهد بود.
کری تاکید کرد، وظیفه او به عنوان وزیر امورخارجه آمریکا حمایت از منافع واشنگتن و ارزش هایی است که به آن باور دارد و به همین دلیل معتقد است که خاموش ماندن آمریکا نسبت به این بحران سبب گسترده تر شدن آن و بروز آشوب در منطقه خواهد شد که در تضاد با منافع آمریکا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها