نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی محله‌های شرقی حلب، مقادیر بسیار زیادی از تسلیحات به جا مانده از تروریست‌های تکفیری را کشف و ضبط کردند.
کد خبر: ۹۸۳۹۰۱
کشف انبار بزرگ تسلیحات درحلب+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ یک منبع نظامی سوری به تسنیم می‌گوید: تسلیحات کشف‌شده در محله‌های شرقی برای دو سال جنگ و تجاوزگری گروه‌های تروریستی کافی بود و با این انبار بزرگ آنها نیازی به کمک‌های تسلیحاتی جدید نداشتند که مدرکی بزرگ است مبنی بر این‌که این گروه‌ها به‌خاطر ضربات کوبنده ارتش سوریه از محله‌های شرقی حلب گریختند به‌طوری که هیچ فرصت و مجالی برای بهره‌گرفتن از این حجم انبوه سلاح‌های ذخیره شده خود پیدا نکردند.

این منبع تأکید کرد: ما در جریان پاکسازی مناطق، سلاح‌های بسیار پیشرفته و انواع موشک‌ها ــ که اکثر آن ساخت آمریکا و بقیه ساخت اسرائیل است ــ از جمله موشک‌های تاو پیدا کردیم.

یکی از سربازان ارتش سوریه نیز می‌گوید: ما در حال حاضر در منطقه «تل الزرازیر» هستیم که از لوث تروریسم پاکسازی شد،‌ ما در حال انجام عملیات جست‌وجو در این منطقه به‌سمت منطقه «العامریه»،« الراموسه» و منطقه «السکری» هستیم، اینجا مدرسه عبدالقادر است که زمانی مقر گروه‌های تروریستی بود که در طبقه زیرین آن، زندان و انبارهای مهمات آنها قرار داشت، خدا را شکر که تمام بمب‌های موجود در آن را خنثی کردیم. منطقه اکنون کاملاً امن و در کنترل ارتش سوریه و تحت پرچم رئیس جمهور بشار اسد است.

به‌گفته وی، یگان‌های مهندسی ارتش سوریه بلافاصله پس از ورود به محله‌های شرقی به پاکسازی آن پرداخته و تمام سیم‌های متصل به بمب‌ها را برای تأمین امنیت این مناطق قطع کردند.

یکی از شهروندانی که به منزلش بازگشته است، می‌گوید: زیباترین لحظه شادی آن است که به منازلمان برگردیم، از خداوند می‌خواهم تا همه مردم به منازلشان برگردند، خداوند هر انسان شریفی را که خیر این کشور (سوریه)‌ را می‌خواهد، حفظ کند، اما هر کس که خواهان شر و زیان برای کشور است، از خداوند می‌خواهم از او انتقام بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها