در ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، مسابقات، نمایشگاه ها و برنامه های مختلف فرهنگی به صورت روزانه از 11 تا 17 دیماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۸۶۳
اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از جنوب تهران، برنامه های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با برپائی نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه فرهنگی فرشتگان زائر در سالن اندیشه جوان واقع در صحن مصلی ویژه خردسالان، نمایشگاه خورشید تابان ری درایستگاه مترو شهرری، نمایشگاه در امامزادگان ابوالحسن و عبدالله علیهما السّلام و شیخ صدوق (ره)، ایستگاه صلواتی و اطلاع رسانی در خیابان حرم و کیوسک اطلاع رسانی در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) با هدف معرفی فعالیتهای بخش های مختلف آستان مقدّس در طول سال و برنامه های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام از برنامه های این آستان مقدّس می باشد. طرح ها و برنامه های زیر نیز در این هفته برگزار خواهد شد:

* طرح به شکرانه کریم،تلاوت هزاران ختم قرآن کریم اهداء به حضرت عبدالعظیم (ع)
علاقه مندان به شرکت در این طرح فرهنگی ، لازم است تعداد اجزاء درخواستی خود جهت تلاوت را، به سامانه پیامکی 300051220 ارسال و شماره اجزاء ارسالی از طریق سامانه را تلاوت و به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام هدیه نمایند.

* مسابقه فرهنگی ثواب زیارت بصورت اینترنتی و حضوری:

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه فرهنگی، با مراجعه به سایت www.abdolazim.com و با حضور در معاونت فرهنگی آستان مقدّس فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

* مسابقه طرح حفظ پیام امام رضا (ع) به صورت حضوری:

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه فرهنگی ، پس از حفظ نمودن متن فارسی و عربی حدیث پیام امام رضا علیه السّلام به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام که در حکمت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام تألیف حضرت آیت الله محمدی ری شهری آمده است، با ارائه حضوری متن فارسی و عربی این حدیث، به قید قرعه هدایای متبرک را دریافت نمایند.

* مسابقه فرهنگی از کتاب حکمت نامه حضرت عبدالعظیم (ع)

علاقه مندان با مطالعه کتاب حکمت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، تألیف حضرت آیت الله محمدی ری شهری، در سایت آستان مقدّس به آدرس www.abdolazim.com و یا به صورت حضوری در معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدّس حاضر و به صورت کتبی به سؤالات مطرح شده پاسخ دهند.

* مسابقه سیره شناسی حضـرت عبـدالعظیـم (ع) و مسابقـه پیـام امام رضـا (ع)

این برنامه خطاب به حضرت عبدالعظیـم علیه السّلام که توسط اداره آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سطح مدارس استان تهران برگزار می‌گردد.

برنامه های فرهنگی دیگر از جمله ذکـر احادیـث روایت شده، مناقب و شخصیـت حضرت عبدالعظیـم علیه السّلام توسط روحانیون محترم در فواصل بین نمازهای جماعت، مساجد و مدارس منطقه، دیدار با علماء محترم سطح شهر، برگزاری جلسات معرفت زیارت برای گروه های بازدیدی، برپایی اردوهای دانش آموزی درآستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام و دوره های امام شناسی (معرفی امام رضا علیه السلام و حضرت عبدالعظیم(ع) در مدارس، انتشار ویژه نامه ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) و ... نیز از برنامه های فرهنگی است که در هفته بزرگداشت برگزار خواهد شد.

روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام ضمن تبریک این ایام فرخنده، مقدم عموم عاشقان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السّلام برای حضور در برنامه‌های فرهنگی مذهبی این آستان منوّر را گرامی می دارد.

*نورافشانی آسمان تهران و ری در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)

همزمان با آغاز هفته ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السلام، روز شنبه 11 دی ماه، آسمان تهران نور باران می شود.

این مراسم بعداز نماز مغرب و عشاء، همزمان با جمع خوانی خدام در برج میلاد برگزار خواهد شد و طی این مراسم پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برافراشته و آسمان تهران نورافشانی خواهد شد.

13 دی ماه نیز مصادف با شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، ازساعت 9 شب، آسمان شهرری از پنج نقطه نور باران می شود.

قبله تهران سه شنبه شب در شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام از حرم های پنج تن از بزرگان دین و امامزادگان والامقام مدفون در این شهر شامل: حرم های مطهّر حضرت عبدالعظیم (ع)، امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده ابوالحسن(ع)، امامزاده بی‌بی زبیده(ع) و محدّث والامقام ابن بابویه شیخ صدوق (ره) نورافشانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها