یک روز زمان زیادی بود تا بسیاری از هنرمندان و چهره های سرشناس به انتشار گزارش گورخواب ها واکنش نشان دهند. بسیاری از این چهره ها صفحات شخصی شان در اینستاگرام را جایی برای واکنش به این گزارش انتخاب کردند و برخی با انتشار یادداشت و نامه در روزنامه ها به این اتفاق واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۹۸۳۷۸۰
بهنوش بختیاری: خیریه های کاسب تلکه بگیر کاری بکنند/ حذف عکس سفر خارجی یک هنرمند برای همدردی با گورخواب ها +عکس

به گزارش جام جم آنلاین اصغر فرهادی در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور از شرمساری خودش از وضعیت گورخواب ها گفت و نوشت که قصدش از این نامه سهیم کردم او در این شرمساری است.

بهنوش بختیاری با انتشار همان عکس ها در صفحه شخصی اش اعلام آمادگی کرد که هر کمکی از دست او و همراهانش در صفحه اینستاگرام بر می آید دریغ نخواهد کرد . او نوشته : « برای این پست لایک نزنید...فقط جمله حقشونه...کسی که مواد میکشه رو باید کشت و فلان و بهمان...رو ببینم بلاک میکنم.....متاسفانه خبردار شدم در حوالی شهریار..گورستان نصیر آباد...پنجاه نفر شبها در گور میخوابن...جالب اینجاس که اگر آنها بمیرن...حق ندارن تو همون گورها دفن بشن...چون برای داشتن گور پول زیادی باید داشت...ببخشید که ناراحتتون کردم... فقر...ذلت..چه کرده با این انسان..که شب در گورمیخوابد....دلم گرفت....به عنوان یک هموطن همینجا اعلام میکنم که اگر کمکی از دست من و همراهانم برمیاد ما حاضریم...هر کسی هم میخواد تو این پیج همراه باشه....قابل توجه خیریه های کاسب که برای هرچیزی پول تلکه میکنن از من و شما و دولت.....مشکل واقعی اینه عزیزان....یاعلی..... »



پرویز پرستویی دیگر بازیگری است که در صفحه ایستاگرامش پست های اجتماعی بسیاری دیده می شود. بازیگری که از این رسانه به خوبی توانسته نگاهش به جامعه پیرامونش را به دوستدارانش تعریف کند. این بازیگر محبوب هم در پستی نوشته است: « دیوار این خانه ها زیادی بلند و سرد است وسکوت مرگبار درون انها که در انتظار مسافری همیشگی هستند؛ برای شما بیش از اندازه طولانی وممتد است. زمستان هم که تمامی ندارد وگویی خیال رفتن ندارد. این برهوت وسر پناه غریب، بی پناهیتان راکاملا عیان کرده
ناله هایتان مطمئناً در این دیوارهای موازی و خانه های بی همسایه طنینی نخواهد داشت. خانه ای بی پنجره با سقفی از آسمان هجمه ی بلا را چه آسان در خود می پذیرد.
دستتان خالیست ولی دلتان پر از غوغا؛ کو زیر اندازی که تن خسته تان را کمی ارام کند ویا رواندازی که پاهای سرما زده تان را اندکی گرم کند؟!
کسی از گرسنگی وبی پناهی شما شرمنده نیست؛زیرا هرگز کسی از غذای خود از زیارت ها و سفرهای خود واز جشن ها وبریز وبپاش های خود ؛حتی اندک سهمی به اندازه ی لقمه ای نان برای شما قائل نیست.
از تمام در آمد ها وسرمایه وثروت این مملکت یک متر قبر عاریه ای نصیب شما شده که آنهم وقتی گرفتار لطف مسئولان شوید از شما پس گرفته خواهد شد؛ شما جا ماندگانید و دلیل آن را هم نمی دانید ؛ حتی آنانکه باید بدانند هم نمی دانند؛!
تنها خداوند می داند وقضاوتش به روز عدل ...»



رامبد جوان به انتشار عکس هایی از این گورخواب ها بسنده کرده است و انگار که عکس ها گویای همه چیز باشند تنهها زیر عکس ها توضیح داده که بدون شرح!


عارف لرستانی بازیگر مجموعه های طنز اما پست تلخی منتشر کرده است. جالب اینکه او در اعتراض به وضعیت این گورخواب ها خودش را جریمه کرده و عکس خودش در سفر خارج از ایران را در پست قبلی در اعتراض به خودش حذف کرده است. کار نمادینی که اتفاقا مورد پسند دوستدارانش هم قرار گرفته و می شد این را از کامنت ها هم متوجه شد. او نوشته است: « بخاطر این عکس واین فاجعه پست قبلی که عکس سفر با دوستم به خارج از کشور بود را پاک میکنم.لعنت به بی غیرتی اگر این صحنه ها در کشور دیده میشود وما میبینیم و سکوت میکنیم پس ما هم بی غیرتیم.»

عارف لرستانی عکس سفرش به خارج ازایران را برای وضعیت گورخواب ها حذف کرد!


تهمینه میلانی هم با انتشار عکسی این خبر را پیگیری کرده است. او نوشته که پس از گزارش گورخواب ها عده ای آنها را از گورستان هم بیرون کردند!


پرستو صالحی در پستی زیر عکس ها نوشته : شرح ندارد، ولی دلِ شرحه شرحه دارد ... درد دارد، و درد را از هر طرف بخوانی درد است !!! اینجا ایران است کشوری که نفت دارد، منابع طبیعی دارد، معدن فیروزه و عقیق دارد .... آنچه ندارد چیست؟ چه کاخی برانداختیم و چه کوخی بنا کردیم خدا قوت، فاصله ی بستر تا بستر مرگ را نزدیک و آسان کردیم، دست مریزاد


علی انصاریان هم ناباورانه نوشته است که اینجا ایران است و البته از پرویز پرستویی و اصغر فرهادی به واسطه واکنش به مساله گورخواب ها تشکر کرده است.


لیلا اوتادی هم همان عکس ها را منتشر کرده و نوشته : خدایا!!!!!! آهای خداجون!!؟؟؟؟ کجایی؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۳
پرستار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
پس این همه صدقات و نذورات جمع میشه چی میشه حالا پول نفت و طلا و ۰۰۰هیچ ما برای چی برای چه كسی صدقه و نذری میدیم ??????
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
برای من هم سئواله این همه خمس زكات فطریه صدقه جشن عاطفه هاجشن نیكوكاری بایدماالان یك فقیرهم تواین مملكت نمیداشتیم
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
ومن و امثال من هم همراه باشم میگیم آقای رئیس جمهوراینا مردم این مملكت هستند آقای رئیس جمهوركسی دردولت شماهست برای رسیدگی به وضع این انسانها وامثال اینها كسی دردولت شماهست كه شمامسئولش كرده باشید برای رسیدگی به وضع گرسنگان بی سرپناهان بیمارانی كه پول درمان ندارند حتی هزارتومن كسی رومسئول كردید رسیدگی كنه به وضعیت بچه هایی كه تواین سرما توخیابونها دستفروشی میكنندگدایی میكنند برای لقمه ای نان، كسی رومسئول كردید رسیدگی كنه به وضعیت پدرانی كه هرشب و هر روز شرمنده بچه هاشونند برای رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار كه توسفره خیلی هاشون حتی نون خالی هم پیدا نمیشه. كسی رومسئول كردید برای رسیدگی به وضعیت مستاجری كه صاحب خونه جوابش كرده، آقای رئیس جمهوراگركسی رومسئول كردید همین الان بركنارش كنید چون مسئول شمااصلا مسئولیت نپذیرفت وكارش رو نه اینكه درست انجام نده اصلاانجام نداد. پس خودتون مسئولیت قبول كنید خودتون رسیدگی كنید
m
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
تو اصفهان هم طرف خوراسگان جایی هست به اسم جیلان اباد شبیه قبر كندن شبا میرن توش میخوابن یه پلاستیك هم سرش میكشن تو ایران از این چیزا خیلی هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
خود این بازیگر ها در بیشتر مواقع در سفرهای داخلی و خارجی نهایت استفاده را می كنند حالا دایه بهتر از مادر شدند!!!
شروین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
واقعا متاسفم، خود من شخصا چندین بار در مورد بی خانمان ها و معتادان در سطح شهر با نیروی انتظامی و بهزیستی تماس گرفتم، ولی هیچ وقت تاثیری ندیدم و فقط موضوع را پاس میدن به هم. حالا اگر یكنفر از همین اشخاص بر اثر شرایط موجود جرمی مرتكب بشن ( از جمله دزدی، زورگیری، تجاوز و ... ) آنوقت همه ما مردم رگ گردنمون میزنه بیرون كه باید اعدام بشن و این حرفها...
مسول محترم، همشهری عزیز، الان كه این وضعیت را می بینی و چشمت را روش میبندی، فردا كه عوابقش گریبان خودت را گرفت، بدان گه شما هم مقصر هستی...
جام جم عزیز لطفا نظر را منتشر كن شاید حتی روی یكنفر هم تاثیر داشته باشد.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
من به كسانی كه سریع میان و دولت رو میبرن زیر سوال میگم .زیاد موافق نیستیم . اومدیم دولت به هر دلیل نتونست این كار رو انجام بده ما كه هممون انسانیم و خدا بهمون عقل هم داده بیایین یه راهی پیدا كنیم و این مشكلات رو هرچند خیلی كم و به اندازه توانمون حل كنیم . باور كنید اوضاع خیلی بهتر میشه. انتقاد كردن و دلسوزی خوبه اما دوصد گفته چون نیم كردار نیست. این بازیگران محترم هم به جای دلسوزی بیش از حد و اندازه و انعكاس اون در صفحه شون كار بهتری هم می تونستند انجام بدن به اندازه توانشون هرچند كم میتونند این مشكل رو حل كنند و دیگران رو هم تشویق به حل مشكل این عزیزان كننددنبال راه حل باشیم دلسوزی كردن و تمام تقصیر ها رو گردن دولت انداختند كافی نیست . گرچه انعكاسش هم موثره اما دایما انتقاد از این و اون كه چرا این كار انجام نشده سودی به حال اینا نداره . و اصلا اگر فقط بخواد همون دلسوزی تنهایی باشه به نظر من دلسوزی نكنند خیلی بهتره . چون فقط این دلسوزی رو برای محبوب كردن خودشون نزد مردم استفاده می كنند . یعنی از این مسئله استفاده ابزاری می كنند .
آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
ما فقط در ظاهر انسانیم.....
كجایند مسوولانی كه ادعا میكنند برای این مردم دارند انجام وظیفه میكنند؟؟؟؟؟!!!!!!
بجای اینكه پول مملكت در جاهای دیگه حیف و میل بشه برای همین مردم مملكت خودمون خرج بشه
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
بشنو از نی چون شكایت می‌كند
از جدایی‌ها حكایت می‌كند
كز نیستان تا مرا ببریده‌اند
در نفیرم مرد و زن نالیده‌اند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هر كسی كو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
من به هر جمعیتی نالان شدم
جفت بدحالان و خوش‌حالان شدم
هركسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
سرّ من از ناله‌ی من دور نیست
لیك چشم و گوش را آن نور نیست
تن ز جان و جان ز تن مستور نیست
لیك كس را دید جان دستور نیست
آتشست این بانگ نای و نیست باد
هر كه این آتش ندارد نیست باد
آتش عشقست كاندر نی فتاد
جوشش عشقست كاندر می فتاد
نی حریف هركه از یاری برید
پرده‌هایش پرده‌های ما درید
همچو نی زهری و تریاقی كه دید
همچو نی دمساز و مشتاقی كه دید
نی حدیث راه پر خون می‌كند
قصه‌های عشق مجنون می‌كند
محرم این هوش جز بیهوش نیست
مر زبان را مشتری جز گوش نیست
در غم ما روزها بیگاه شد
روزها با سوزها همراه شد
روزها گر رفت گو رو باك نیست
تو بمان ای آنك چون تو پاك نیست
هر كه جز ماهی ز آبش سیر شد
هركه بی‌روزیست روزش دیر شد
در نیابد حال پخته هیچ خام
پس سخن كوتاه باید والسلام
بند بگسل باش آزاد ای پسر
چند باشی بند سیم و بند زر
گر بریزی بحر را در كوزه‌ای
چند گنجد قسمت یك روزه‌ای
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
روی پل های هوایی شهر ملارد نزدیك شهریار هم افراد زیادی می خوابن.
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
همه این هنرمندان كه همدردی كردن جای تشكر داره اما این همدردی ها به چه دردی میخوره شما ها كه به اصطلاح ستاره هستید جمع شوید وكمك مالی كنید.مشكل این ها مساله مالیه.وگر نه هزارتا كامنت بذارین و هزار بار ابراز همدردی كنید هیچ فایده ای برای این افراد ندارد
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
چراهمیشه مردم . مردم كه همیشه كمك كردندو میكنند آیادولت ومسئولین نبایدفكری كنند هراتفاقی می افته سریع ازمردم كمك میخوان اما خودشون صدای هیچ كدوم ازاین مردم رو نمی شنوند.
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
اینجور موقع همه برای لایك گرفتن حاضرند. هنرپیشه هاهم كه آماده جهت هرنوع خودنمایی
...
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
اگر پول نفت و طلا و معادن و هزاران هزار سرمایه دیگر مملكت برای آبادانی كشور و رفاه مردم هزینه شود پس دیگر چه چیزی باقی بماند برای ...
صدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
گور هم خانه عیان هاست در صحن امام زاده جعفر پیشوا ورامین قبر دانه ای 25میلیون به فروش می رسد
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
خودم كردم كه لعنت بر خودم باااااااااااااااااااد
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
دلم به درد آمد متاسفم برای همه چیز ......................
غریب
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
صجبت از دولت و دین و ... دیگه گذشته. چندین قرن است كه دچار فقر فرهنگی شدید شدیم. جامعه ای كه كتاب و كتابخوانی از اعمال روزمره اش فاصله بگیره هر روز باید شاهد رشد فقر و فحشا و اعتیاد و خرافه و .... باشه. وقتی سواد تجزیه و تحلیل مسائل ساده روزمره را نداریم هر كس و ناكسی می آید و به شكلی ما را به بازی میگیرد . بیداری و دینداری باید از درون باشد نه از برون. اگر میخواهیم زنده باشیم باید با مغزمان نفس بكشیم وگرنه كه حیوانات هم همچون ما ریه دارند.......
Mehdi
Germany
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
شرم آور است یك كشوری كه چندین هزار سال فرهنگ تاریخی دارد. ولی ملتش با فقر دست و پنجه میزنند
شرم آور .
شرمندگی.
این همه سرمایه وثروت كجا رفته ؟........
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
خانم ... یا آقائی كه یقه هنرمند ها رو گرفتی . اگر همان نامه كذائی نوشته نشده بود و سایر موارد الان موضوع بفراموشی سپرده شده بود مثل خیلی از موارد . بعد هم خیلی كسان هستند در طبقات اجتماع كه خیلی بیشتر از هنرمندان درآمد بیشتر و باد آورده دارند . بازاری .. بساز بفروش . پزشك . تجار . آنها كجایند . در ضمن این مشكل به این 30 الی 40 نفر ختم نمیشود گریبان گیر تمام شهر هاست . وبا شعار حل نمیشود همانطور كه با یك گل بهار نمیشود..ب .. د..
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
۰
۰
اینقدر از اینها تو تمام شهرهای ایران زیاده كه نگو......مافیای آشغال جمع كنها (بازیافت شهرداری )هم به جای ساماندهی و مكانیزه كردن بازیافت نهایت استفاده از اینها رو كرده.... ناتوانها و مریضها و معتادان سنگینشان هم در قبر میخوابند....یاد دارالاموات در داستان سینوهه افتادم....
الیاس
Spain
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
۰
۰
روحانی متشكریم............... نرخ رشد 8 درصد و تورم یك رقمی این بود پس چی شد اون وعده های انتخاباتی.. كارمون به جایی رسیده كه بریم تو قبر بخوابیم ؟
توانبخشی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
۰
۰
جناب آقای روحانی ؛ مسئله ی كارتن خواب ها را طی دو و نیم سال قبل بارها و بارها به اطلاع مسئولین سازمان بهزیستی رساندیم ؛ بارها عوارض ازدیاد كارتن خوابی را خدمتشان عرض كردیم ولی هیچ كدام به حرف های ما توجهی نكردند ؛ من و تیم توانبخشی ام 15 سال است كه در زمینه ی نگهداری و ساماندهی بیماران مزمن روانی و كارتن خواب ها فعالیت می نماییم و در این كار متخصص شده ایم ؛؛؛
آقای رئیس جمهور افرادی را كه در پست های تصمیم گیری و كارشناسی در سازمان بهزیستی پارك شهر قرار داده اید نه تعهد لازم را دارند و نه تخصص را ... باز هم سؤال می كنیم مگر می شود باور كرد معاون امور اجتماعی و معاون پیشگیری سازمان بهزیستی كه متولی اصلی هستند و سالانه بودجه های سنگینی از خزانه ی دولت دریافت می كنند ؛ از وجود معتادان گور خواب و بی خانمان و متجاهر بی خبر هستند ؟ بی تعهدی تا بدانجا علنی شده است كه معاون امور اجتماعی سازمان ( كه گزارش آن در روزنامه ی همشهری هم منتشر شده است ) ساماندهی بیماران معتاد و متجاهر را از وظایف سازمانش نمی داند ؟ آیا فقط تأسیس مراكزی كه فقط متادون فروشی می كنند و اثری از اثرگذاری بر روند ترك اعتیاد در جامعه در آن ها دیده نمی شود وظیفه این معاونت است ؟ ....
چگونه می توان باور كرد كه مسئولین سازمان بهزیستی حتی یك بار از اتوبان های شهر تهران مثل همت و یا نیایش عبور نكرده اند ؟ آیا تا بحال این همه كارتن خواب را كه در لابلای درختان و شمشادها زندگی بدوی راه انداخته اند را ندیده اند ؟
چطور مردم ما الآن یك دفعه ( به دنبال افشاسازی چند رسانه ) ؛ احساساتشان گل كرده است ؟ مگر طی روزها و ماه ها و سال های قبل این كارتن خواب ها را ندیده بودند ؟ چطور آقای فرهادی تازه شرمسار وضعیت كارتن خواب ها شده اند ؟ ایشان آیا تا بحال كارتن خواب ندیده بودند ؟ چطور آقای قالیباف و یا جناب محسن رضایی تازه یادشان افتاده است كه كارتن خواب هایی هم وجود دارند كه گور خواب شده اند ....؟ همان طوری كه ما برای ساماندهی بیماران كارتن خواب به بهزیستی مراجعه می كردیم ؛ به شهرداری های مختلف كلان شهر تهران هم مراجعه كردیم ؛ نامه و درخواست ها دادیم ؛ به دفتر آقای قالیباف نامه ها دادیم ؛؛؛ ولی هیچ ترتیب اثری داده نشد ... آقای قالیباف تازه یادشان افتاده است كه گورخوابی هم هست ؟
گور خوابی كه خوب است ... در اتوبان نیایش در بعضی از قسمت ها دریچه هایی وجود دارد كه محل فاضلاب است و كارتن خواب ها شب ها برای فرار از سرما به داخل این حوضچه ها می روند و صبح ها خارج می شوند ... خدا می داند در زیر این دریچه ها این ها چگونه شب را به صبح می رسانند ... شما از اتوبانی كه به دره ی پونك منتهی می شود تشریف ببرید می بینید كه چاله ها و سوراخ های با یك شمع كوچك نوردهی می شوند وقتی با تعجب به آن ها نزدیك می شوی می بینی كه همه كارتن خواب و بی خانمان هستند ...
آقای رئیس جمهور ... بارها و بارها به بهزیستی مراجعه كردیم و معضل كارتن خوابی را به اطلاع همگان رساندیم ؛ ولی متأسفانه سر از رشوه خواهی و پیشنهاد شراكت درآوردیم ... در اصل ماجرا بهتر است از این موضوع شرمسار باشیم ...
مملكتی كه 90 درصد مردمش چه فقیر و چه غنی حاضرند خیرات كنند و بخشش جزو اعتقادات جدی آن ها است اگر به بازی گرفته می شدند ؛ هرگز كارتن خوابی در این مملكت رؤیت نمی شد ... این كار مدیریت می خواهد ....
كارتن خوابی ماحصل عملكرد بد خود خانواده ها و مردم همین جامعه است ؛ حاصل تولید بعضی از دولت مردان در گذشته و حال است ...
شما را بخدا كمی تفكر نمایید ... یك ساعت تفكر عاقلانه و منصفانه از هفتاد سال ریاست جمهور بودن برای شما بهتر است ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها