یک مسئول سابق ارتش آمریکا گفت که سلاح بیولوژیک برای شیوع بیماری هایی مانند "ایبولا" و "زیکا" قادر به نابود سازی یک پنجم جمعیت دنیاست.
کد خبر: ۹۸۳۵۲۰
سلاحی که یک پنجم مردم دنیا را نابود می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اسکای نیوز عربی، جیمز استافریدس که مدتی سمت فرماندهی را ناتو بر عهده داشت، نسبت به امکان استفاده گروه های تروریستی و آنچه که "نظام های متمرد" خواند، هشدار داد و آن را مایه نگرانی دانست.

مجله "فارین پالیسی" نوشت که به گفته استافریدس، چنین سلاحی می تواند شبیه شیوع جهانی آنفلوآنزای اسپانیایی در یک قرن پیش باشد.

وی افزود: "این تراژدی باعث ابتلای 40 درصد مردم جهان به این بیماری شد که 10 تا 20 درصد آنان مردند که اگر با جمعیت فعلی جهان مقایسه شود به معنی مرگ بیشتر از 400 میلیون نفر می باشد".

استافریدس تصریح کرد که آنچه بیشتر از همه مایه نگرانی است، برخوردار شدن گروه های خشن یا نظام های متمرد به این فناوری و استفاده از آن برای تولید سلاح بیولوژیک کشتار جمعی است.

گزارش اتحادیه اروپا در سال گذشته حاکیست که گروه تروریستی داعش برای جنگ شیمیایی و بیولوژیک علیه غرب از کارشناسان کمک گرفته بود.

این گزارش هشدار داد اروپاییان به فکرشان خطور نمی کند که داعش از سلاح شیمیایی، بیولوژیک، تشعشعی یا اتمی در حملاتش به اروپا در آینده بهره برداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها