حجت‌الاسلام مسجد جامعی مطرح کرد:

انتقاد از بی توجهی مردم به تخریب آثار تاریخی

شهردار قم در دیدار مسئولان هیات اعزامی کشور عراق بر لزوم همکاری مشترک شهرهای ایران و عراق برای پیشرفت طرفین تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۲۹۴۳
همکاری مشترک شهرهای مذهبی ایران و عراق

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، حمید الغزی، رئیس مجلس استان «ذی قار» عراق به همراه عبدالناصر شهردار «ناصریه» ضمن سفر به قم با دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار، بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهر قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

شهردار قم در این دیدار تصریح کرد: در گذشته در بین شهرداری های جمهوری اسلامی و عراق ارتباطات خوبی برقرار بوده کما اینکه در امور پسماند شهرداری‌های تهران و اصفهان کمک های خوبی انجام داده اند.

سقائیان‌نژاد هماهنگی را یکی از مشکلات بحث ارتباط طرفین در ایران و عراق عنوان کرد و افزود: موقعیت شهر قم بسیار بی نظیر است و بیش از ۱۲۰ کشور در این شهر نمایندگی داشته و بیش از ۴۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف در این شهر در حال تحصیل هستند.

شهردار ناصریه عراق نیز در این نشست با بیان اینکه طی سال های اخیر ناصریه از نظر مالی به شرایط مساعدی دست پیدا کرده است افزود: از نظر فنی و مهندسی نیروهای خوبی داریم ولی در صدد هستیم از تجارب دیگران استفاده کنیم.

رئیس مجلس استان ذی قارعراق گفت: با توجه به پیشرفت سریعی که در قم صورت گرفته ما نیاز داریم که از این تجربیات استفاده کرده و در ناصریه استفاده کنیم.

در این دیدارها زمینه‌های مشترک همکاری دو شهر و بسترهای مورد نیاز برای انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین دو شهر مورد بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها