رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان‌های نفتخیز از درآمدهای نفتی از 2 هزارم درصد آغاز شد تا به 2 درصد رسید و با پیگیری‌های انجام‌گرفته و برگزاری جلساتی با وزیر نفت و سازمان برنامه‌ و بودجه قرار شد تا 3 درصد از سهم صادرات نفت به استان‌های نفت‌خیز اختصاص داده شود.
کد خبر: ۹۸۲۶۰۴
اختصاص 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت به مناطق نفتخیز

به گزارش جام جم آنلاین، فریدون حسنوند افزود: در گذشته در محاسباتی که صورت می‌گرفت بخش اعظم سهم استان پرداخت نمی‌شد و نمایندگان مجلس با ارائه پیشنهادی مطرح کردند تا دو سوم از پولی که قرار است تعلق بگیرد را به مناطق محروم و یک سوم آن به مناطق نفت‌خیز اختصاص یابد.

وی افزود: علاوه بر 3 درصد در نظر گرفته‌شده از سهم صادرات نفت، 3 درصد از درآمدهای حاصل از پیمان‌هایی که در استان‌های نفت‌خیز منعقد می‌شود نیز برای مسائل اجتماعی آن استان‌ها هزینه خواهد شد.

حسنوند تصریح کرد: این 3 درصد در نظر گرفته‌ شده برای هزینه‌ در بخش اجتماعی استان‌های نفت‌خیز، تا حدی کمبودهای سال‌های گذشته را جبران خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به دنبال بحث عمران مناطق نفت‌خیز نیز هستیم و در این زمینه سهمی برای استان پیش‌بینی شده تا با تعریف پروژه‌هایی مشکلات عمرانی موجود در مناطق نفت‌خیز استان حل شود.

حسنوند اظهار کرد: شیوه جدید اختصاص 3 درصد از سهم صادرات نفت به استان، به سود خوزستان است زیرا نحوه محاسبه نیز نسبت به گذشته تغییر پیدا می‌کند و قرار شده تا کمیسیون انرژی و کمیسیون بودجه به بررسی محاسبه قبلی بپردازند و با توجه به شرایط واقعی، تخصیص بودجه به استان‌ها را محاسبه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها