جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه ای به وزیر امور خارجه، نکاتی را درباره جلسه دوشنبه هفته گذشته این کمیسیون گوشزد کرد.
کد خبر: ۹۸۲۵۳۸
کریمی قدوسی به ظریف نامه نوشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه سرگشاده ای به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، با اشاره به مسائل اخیر پیش آمده درباره اظهارات ظریف درباره تمدید قانون ایسا، نکاتی را به وی گوشزد کرد.

متن کامل این نامه به این شرح است:

«جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه؛

سلام علیکم، بنده در آخرین جلسه کمیسیون امنیت با حضور جنابعالی و معاونین محترم حضور نداشتم ولی روز بعد در جریان مباحثی که جنابعالی در جمع کمیسیون امنیت ملی در موضوع علل نقض برجام که پایه آن را اعتماد به جان کری و عدم اصرار بر گنجاندن عدم تمدید قانون ایسا در متن برجام می دانید، شنیدم و بعد به اتفاق همکاران نوار موجود را استماع کردیم که تائید مسائلی بود که همکاران بیان می کردند.

در این فرصت مطالبی را در این نامه تقدیم می دارم.

۱ ـ تمام نمایندگان محترم در مجلس نهم موافق مذاکره با حفظ عزت ملت ایران با دستاورد توافقی که آمریکا نتواند آن را نقض کند بودیم ولاغیر.

۲ ـ این امر میسر نمی شد مگر با رعایت همه خطوط قرمز ولی امر مسلمین.

۳ ـ ولی امر مسلمین ضمن حمایت از تیم مذاکره و تائید بر حفظ خطوط قرمز در مذاکرات، از ملت ایران و آنچه که باید ملت بدانند، حمایت فرمودند.

۴ ـ ولی امر مسلمین فرمودند: در مذاکره مطلب محرمانه نداریم، باید ملت بدانند که چه می گذرد. آقای ظریف در حال حاضر مذاکرات کمیسیون مشترک برجام توسط طرف غربی در رسانه های دنیا پخش می شود ولی حرف جنابعالی همان مطالب با بیان محرمانه است و گزینشی به کمیسیون می دهید.

۵ ـ جنابعالی به آقای روحانی اصل را بر عدم ارائه اطلاعات به نمایندگان و مردم قرار دادید و می گفتید همه چیز محرمانه است.

۶ ـ بنده و همکاران محترم در مجلس نهم در کمیسیون امنیت ملی، آن زمانی که شما برای گزارش شرکت می کردید بنا را بر این قرار می دادیم که مسائلی که می فرمودید محرمانه است. ولی همیشه ما بر اثر مبنای قانونی معتقد بودیم بسیاری از اخبار مذاکره را مردم باید بدانند (البته نه همه آن را) و شما معتقد بودید که هیچ مطالبی نباید به بیرون برود.

۷ ـ اطلاع مردم و مواضع نمایندگان و راهپیمایی ۲۲ بهمن بنابر نقل خودتان در جلسات مذاکرات تاثیر بسیار مثبتی داشت ولی همیشه مورد انتقاد و حملات وسیع رسانه های جریان وابسته به دولت قرار می گرفتیم.

۸ ـ امروز هم که برجام به این سرنوشت مبهم و شوم که با نقض عهد جدی و حتمی و قانونی دشمن مواجه شده، باز هم بر همان سیاست که همه چیز محرمانه است پافشاری می کنید.

۹ ـ آقای ظریف؛ از صمیم قلب پذیرش اشتباه در این خطای راهبردی را که با تدوین استراتژی مذاکرات منهای کنگره و سنای آمریکا رخ داد، ارج می نهم. قطعاً پذیرش این اشتباه نه اینکه شما را کوچک نمی کندکه بر قدر شما می افزاید. باید در این دولت در این مدت باقی مانده از دوره خدمتش، این اشتباه را توسط رئیس تیم مذاکرات می پذیرفت.

۱۰ ـ یک بار دیگر از طرف خود و بسیاری از دلسوزان انقلاب از مواضع شجاعانه شما در کمیسیون امنیت ملی که مشروح آن را بنده خود و جمعی دیگر از نمایندگان ملت استماع کردیم و مکتوب شد ارج می نهم.

جان کلام؛ اگر به این تاکید ولی امر مسلمین توجه می شد که به شما و آقای روحانی می فرمودند باید توافقی داشته باشید که آمریکا نتواند آن را نقض کند، راه آن این بود که باید با هیئت حاکمه آمریکا یعنی دولت آمریکا، کنگره و سنا این توافق انجام می شد.

همانطوری که در ایران با ۵ گام برجام مسیر قانونی خود را طی نمود. ۱ ـ دولت ۲ ـ شورای عالی امنیت ملی ۳ ـ مجلس شورای اسلامی ۴ ـ جمع بندی و ابلاغ توام با شروط توسط ولی امر مسلمین ۵ ـ اعلام آمادگی رئیس جمهور ایران برای اجرای برجام و اقدام مقابله با مثل در هنگام نقض برجام.

جناب آقای ظریف، ملت از جنابعالی انتظار دارد همین مباحثی را که در کمیسیون مطرح کردید در رسانه ها هم بیان بفرمایید زیرا ملت این حق را دارد که بی واسطه این مسائلی را که فرمودید بشنوند.

جواد کریمی قدوسی

نماینده مردم شریف مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هشتم، نهم و دهم»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
آقای روحانی و ظریف و نمایندگان محترم باید بدانند كه كسی كه به خط قرمز های مقام معظم رهبری در این توافق توجه نكرده هیچ وقت به فكر ملت و مردم نیست و توقع هم آقایان نداشته باشند كه هزینه اشتباه یك نفر را ملت بپردازندو دانستن حق مردم است و نباید چیزی از نظر مردم پوشیده باشد.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
درود بر شرفت . همه مردم ایران باید بی واسطه همه چیز را بدانند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها