در جلسه مسئولان عالی قضایی مطرح شد:

پشت پرده پرونده بابک زنجانی از زبان آملی لاریجانی

وزیر دادگستری گفت: تنها راه بابک زنجانی برای نجات از اعدام و یا تخفیف مجازات، برگرداندن پول های از دست رفته ملت است.
کد خبر: ۹۸۲۵۲۷
تنها راه نجات بابک زنجانی برگرداندن پول هاست

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه دیدار رئیس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی افزود: هیچ اتفاقی در بازگشت اموال رخ نداده و جز اموال داخل کشور، اموال دیگری در خارج کشور معرفی نشده است و امیدواریم سر عقل بیاید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که نصف بدهی ها بازگشت داده شده است؟ افزود: این طور نیست و در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی چنین گزارشی داده نشد.

خبرنگاری در ادامه با اظهارات وکیل بابک زنجانی مبنی بر اینکه حکم موکلش هنوز به او ابلاغ نشده است ، اشاره کرد و پرسید: آیا حکم اعدام بابک زنجانی پس از درخواست اعاده دادرسی متوقف خواهد شد؟

پورمحمدی گفت: وکیل به جای وقت تلف کردن و طرح مباحثی از جمله اعاده دادرسی تلاش کند تا پول های از دست رفته ملت بازگردانده شود.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتصاب اخیر سرپرست دفتر حقوق شهروندی این وزارتخانه در راستای رونمایی از منشور حقوق شهروندی بوده است؟ گفت: این موضوعات به هم ارتباطی ندارند و ما در این وزارتخانه اداره کل حقوق شهروندی را تأسیس کردیم و امور شهروندی در این وزارتخانه پیگیری می شود.

وی افزود: البته رئیس جمهور هم از ابتدا قول داده بودند که منشور حقوق شهروندی را رونمایی کنند و اگرچه این اقدام دیر بود اما مغتنم است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه همه مردم نیاز به حقوق بشر دارند گفت: شهروندان ما باید با حقوق خود و کارمندان هم با حقوق شهروندان آشنا باشند.

وزیر دادگستری برخی تعبیرات مبنی بر اینکه رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور منافع سیاسی - تبلیغاتی داشته است ، کم لطفی و بی انصافی خواند و افزود: همه ما فراتر از مسائل سیاسی - تبلیغاتی باید به مسائل مردم و حقوق آنها توجه کنیم.

همکاری مثبت جمهوری ارمنستان در بحث استرداد مجرمان

وزیر دادگستری گفت: مسئولان جمهوری ارمنستان پیش از اینکه تفاهم نامه استرداد مجرمان میان دو کشور به تصویب نهایی برسد و اجرایی شود اقدامات مثبتی در استرداد مجرمان انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار رییس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان افزود: سال گذشته 13 زندانی و سال پیش از آن 19 زندانی ایرانی از ارمنستان به کشورمان انتقال یافتند و انتقال 10 زندانی دیگر نیز در حال انجام است که همکاری دستگاه قضائی و دادستانی ارمنستان جای قدردانی دارد.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش به روابط خوب میان ملتهای ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: ما به ارمنی ها در کشورمان به عنوان هموطنان نجیب، با شخصیت و قانونگرا نگاه می کنیم و ارتباطات میان دو کشور هر روز بهتر از گذشته است .

پورمحمدی بر توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه بحث لغو روادید هم اقدام خوبی بود که در دولت ارمنستان به تصویب رسید.

وزیر دادگستری در ادامه سخنانش به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برقراری آرامش و صلح در منطقه اشاره کرد و افزود: از همه ظرفیتمان برای استقرار صلح استفاده می کنیم و این سیاست را به طور جدی تعقیب خواهیم کرد.

پورمحمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران کانون مبارزه با تروریست ها و اقدامات تروریستی و ضامن امنیت و ثبات منطقه ای است.

وی افزود: خوشبختانه همه کشورهایی که باعث ایجاد ناامنی در منطقه شده اند خودشان با بحران شدید امنیتی روبه رو هستند که نمونه آن در کشورهای آمریکایی، اروپایی و رژیم صهیونیستی دیده می شود.

وزیر دادگستری همچنین به اقدامات سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: کارشناسان زبده و توانمندی در این سازمان وجود دارد و فکر می کنم ارتباطات میان سازمانهای بازرسی ایران و ارمنستان می تواند راهگشا باشد.

رییس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان هم در این دیدار گفت: ما واقعا صلح و آرامش را در جمهوری اسلامی ایران احساس می کنیم و خوشحالیم که حکومتهایی که آتش فتنه را برافروختند خودشان گرفتار شده اند.

آقوان هوسپیان افزود: خوشبختانه در زمینه مسائل حقوقی و قضائی نیز فهم مشترکی میان مسئولان دو کشور وجود دارد.

وی اقدامات سازمان بازرسی کل کشورمان را تعجب آور خواند و گفت: اقدامات بسیار جدی در این سازمان صورت می گیرد و دفاع ایران از موضوع حقوق بشر هم بسیار برای ما جالب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
پس راه نجاتی برای اینگونه افراد هم وجود دارد .بابك تنها دست به این فساد بزرگ اقتسادی نزده یارانش كجایند شاید درپشت پرده دارند...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها