سخنگوی کمیسیون نظارت بر انتخابات در گفتگو با جام جم آنلاین

پویش شفافیت موجب جلب اطمینان مردم می شود / دفاع از اعلام اموال نامزد ها

بررسی سامانه انتشار فیش حقوقی مدیران درگفتگوی جام جم آنلاین با نماینده مجلس:

دولت در شفاف سازی مالی خود" همکاری نمی کند"!

در ماده 32 قانون ارتقاء سلامت اداری آمده است؛ تمام اقدامات مالی دولت باید شفاف باشد.
کد خبر: ۹۸۲۴۸۹
دولت در شفاف سازی مالی خود" همکاری نمی کند"!

«عزت‎الله یوسفیان» پیرامون نتایج بررسی موضوع ایجاد سامانه‎ای مبنی بر انتشار فیش دریافتی مدیران دولتی به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: با راه اندازی این سامانه مشخص می‎شود کدام بانک به چه کسی و در خصوص چه حوزه و منطقه‎ای تسهیلات دریافت کرده از این رو دیگر برای مردم آن ناحیه علامت سوالی در مورد محل صرف این اعتبار بوجود نمی‎آید.

وی خاطر نشان کرد: اساسا موضوع شفاف سازی مالی پیشتر در قانون آمده و سه سال از عمر این مصوبه می‎گذرد ولی هیچ کدام از دو دولت قبلی و فعلی آیین نامه اجرایی آن را ننوشته و لذا این قانون از بین رفت.

نماینده مردم آمل در پاسخ به این سوال که آیا نهایتا قانون مذکور به تصویب مجلس خواهد رسید، اظهار داشت: این طرح مجددا تصویب شد و در دستور کار قرار دارد اما باز هم دولت به تحریر آیین نامه اجرایی آن مبادرت نمی‎کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بهارستان با تأکید بر اینکه اصلا نیازی به تصویب دوباره قانون در این زمینه نبود، یادآور شد: قانون ماده 32 ارتقاء سلامت اداری بر شفاف سازی مالی دولت چه در غالب فیش حقوقی و چه در پرداخت‎های ریالی صراحت لازم را دارد.

وی در تبیبن عدم شفافیت مالی دولت با ذکر یک مثال ادامه داد: جهاد کشاورزی ساختمان عظیم شیشه‎ای خود را به یک دستگاه دیگری منتقل کرد و این وزارت خانه از محل مابه‎التفاوت ارز، در حال احداث یک ساختمان است.

یوسفیان تصریح کرد: چنانچه مردم اینگونه مطالب را بدانند، افکار عمومی بهترین محکمه عدالت در تصمیم گیری خواهد بود و اگر همه اقدامات در مقابل اذهان عموم باشد دیگر نیازی به بازرسی و حراست آنچنانی نداریم.

نماینده مجلس دهم خاطر نشان کرد: اگر در بحث شفاف سازی کوتاهی شود اصل و مبنای مبارزه با فساد در این کشور پا نخواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
اصلا بفرمائید شفاف سازی یعنی چه؟ماچیزی بنام شفاف سازی از بچگی نمیشناسیم.یادم نمیرود زمانی كه بابا علی كه یك انگشت شست دست چپ نداشت وهربار در امدنش قرار بود برایم اسب بیاوردمیگفت در راه اسب را كه داشتم میاوردم یكباره انگشتم را له كرد وبدین وسیله من تحمیق میشدم ودر این میان كسی نبود كه بگوید بابا این یارو انگشتش چندین سالست قطع است وهمه به حماقت من میخندیدند.لابد در دولت هم كسانی به حماقت كسانی دیگرمیخندند.
قشر زحمتكش ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
از كله صبح تا غروب با یه حقوق كارمندی خیلی كم كار میكنیم اگه یك ساعت اضافه كار داشته باشیم مورد سوال قرار میدن ما رو با مستاجری و زن و بچه برای 1200 هزار تا حرف میشنویم ولی آقایون در امنیت كامل بودجه مملكت رو برای تحصیل بچه های خودشون تو اروپا هزینه میكنن و تازه طلب هم دارن...... از خبرنگارایی كه این مسایل رو پی گیر میشن باید تجلیل كنید نه آدمایی كه دنبال سرنوشت فلان كشور به آب و آتیش میزنن
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
خوب عزیزم خودتان گفتید كه باید به نخبه ها بیشتر بدهند تا فرار مغز ها نكنند و حالا هم كه اشتهای آنها باز شده و مطالبه برای فرزندانشان هم می كنند و می گویند برای جلوگیری از فرار ژن ها هم باید پرداخت گردد .
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
تا زمانیكه صداقت نداشته باشیم و خودمان را اصلاح نكنیم مشكلاتمان حل نخواهد شد امریكا و اسرائیل و ..... همش كشكه اگر به كشور و برادر خود خیانت نكنیم هیچكس امثال امریكا و... هیچ غلطی نمی توانند بكنند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
این حقوقهای نجومی ازگوشت سگ نجس ترند
اما یه سوال فنی؟
آیا دردولت قبلی هم این حقوقهای نجومی نبود؟
خداییش بود دیگه .
پس این دولت روحانی روازاین منظر خراب نكنن
مادر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
آقای یوسفیان به شما تبریك میگم.همیشه موفق باشید. در ساخت جاده هراز خیلی زحمت میكشید. ممنون.در كنار هر جاده سازی .آبادانی به همراه خواهد داشت.
مادر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۰
۰
علی آقای گرامی.كی گفته نجومی بگیر ها نخبه هستند؟ای كاش میبودند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها