معاون پیگیری امور عمرانی استاندار سمنان درباره آخرین وضعیت طرح بزرگ انتقال آب به این استان گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۲۴۶۳
انتقال آب دریای خزر به سمنان در دستور کار وزارت نیرو

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی زندیه وکیلی از تشکیل کارگروه فرعی تامین آب استان سمنان با حضور معاون وزارت نیرو خبر داد و بیان داشت: در این کارگروه طرح های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت استان مطرح می شود که در طرح بلند مدت این نشست، موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان پیگیری می شود.

وی افزود: وزارت نیرو بر انجام این طرح بزرگ تاکید دارد و این امر با حضور محمد دائمی معان وزیر نیرو در استانداری سمنان مطرح شد که خوشبختانه مجموعه استانداری و همکاران بنده نیز پیگیر اجرای این طرح در آینده نزدیک هستیم.

حضور معاون وزیر نیرو در کارگروه فرعی اقتصاد مقاومتی سمنان

معاون استاندار سمنان درباره برنامه های بلندمدت، میان‌مدت و بلندمدت تامین آب در استان، گفت: این طرح ها در کارگروه فرعی اقتصاد مقاومتی در مجموعه استانداری پیگیری می‌شود که خوشبختانه اهمیت این نشست تا آنجاست که معاون وزیر نیز برای بررسی طرح های سه گانه استانداری سمنان در آن حضور می‌یابند و امیدواریم در هر سه مقطع بتوانیم نتایج خوبی را شاهد باشیم.

زندیه وکیلی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی طرح های تامین آب پیگیری می شود، ابراز داشت: این طرح ها در هر سه مقطع توسط دستگاه های مختلف ذی ربط با کمیته تامین آب استان مانند آب و فاضلاب شهری و روستایی و فرمانداری ها پیگیری می شود.

وی افزود: تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار و طرح هایی نیز ارائه شده است که امیدواریم با جمع بندی نهایی بتوانیم شاهد اجرای طرح های خوب آبرسانی به استان سمنان باشیم.

تکمیل سد روزیه تا پایان سال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان درباره طرح های بلند مدت تامین آب استان هم توضیح داد: در راستای طرح های بلند مدت پیگیری جدی انتقال آب دریای خزر، شیرین سازی و انتقال در دستور کار وزارتخانه و همچنین استانداری سمنان قرار دارد که می تواند به بخش شرب، صنعت و کشاورزی کمک شایانی کند.

زندیه وکیلی درباره طرح های میان مدت نیز توضیح داد: درباره طرح های میان مدت نیز باید گفت تکمیل سدهای فونسک و روزیه در غرب استان سمنان در زمره اقداماتی است که می توان برای تامین آب انجام داد که پیگیری تکمیل این طرح ها نیز به خوبی صورت می پذیرد و احتمال می دهیم که کارهای مقدماتی تکمیل سد روزیه تا پایان سال انجام شود.

وی درباره سد کالپوش نیز، گفت: انتقال آب از کالپوش به شاهرود نیز در زمره طرح های میان مدتی است که خوشبختانه موانع کار از میان برداشته شده و اجرای آن مورد تاکید دولت است لذا امروز منتظر آن هستیم که شرکت آب منطقه ای سمنان با پیمانکار انتقال آب شرب به شاهرود قرارداد منعقد کند.

صرفه جویی نخستین گام برای مدیریت آب مصرفی استان سمنان

معاون استاندار سمنان درباره طرح های کوتاه مدت توضیح داد: با توجه به اضطرار شهر سمنان طرحی به عنوان تامین آب در دستور کار است که تا سال آتی به حفر شش حلقه چاه در کنار عملیات انتقال و زون بندی شهری انجام خواهد شد تا حداقل مردم این شهر برای دو تا سه سال مشکل آب شرب نداشته باشند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این طرح کوتاه مدت برای سمنان ارتقای کیفیت و یکنواختی کمیت آب شرب مصرفی مردم است.

زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات البته بدون صرفه‌جویی مردم و همچنین تغییر در الگوی آبیاری و کشت که آن نیز با مشارکت مردم و بهره برداران بخش کشاورزی میسر می شود، بی نتیجه است لذا نخستین گام برای مدیریت آب مصرفی استان سمنان، مدیریت مصرف محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن عابدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
این انتقال یك فاجعه محیط زیستی میشود. قویا نباید این اتفاق بیفتد

نیازمندی ها