ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهوری روسیه و ایران در سومین رایزنی تلفنی خود در یک ماه اخیر در باره ادامه همکاری های منطقه ای دو کشور، حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم بین المللی گفت وگو کردند.
کد خبر: ۹۸۲۳۰۸
سوریه محور رایزنی تلفنی روحانی و پوتین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در تماس تلفنی شامگاه شنبه سران دو کشور که خبر آن از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام شد، تحولات و شرایط کنونی سوریه پس از شکست گروههای تروریستی در حلب و پاکسازی این شهر از تروریست ها بررسی شد.

روسای جمهوری ایران و روسیه همچنین بر اهمیت همکاری دو کشور برای کمک به ازسرگیری روند مذاکرات حل و فصل سیاسی مشکلات سوریه تاکید کردند.

بنا به اعلام کاخ کرملین، در این رایزنی همچنین روند همگرایی های ایران و روسیه برای از سرگیری مذاکرات حل و فصل بحران سوریه با حضور تمامی طرف های سوری در شهر آستانه پایتخت قزاقستان بررسی شد.

روحانی در این مذاکره تلفنی همچنین ترور آندره گنادیوویچ کارلوف سفیر روسیه در ترکیه را که دوشنبه گذشته در آنکارا صورت گرفت به همتای روس خود تسلیت گفت.

از هشتم آذر ماه تاکنون روسای جمهوری روسیه و ایران تا کنون سه بار با یکدیگر رایزنی تلفنی کرده اند که محور دو مذاکره قبلی اوضاع سوریه و مبارزه با تروریسم بین المللی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها