نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با جام جم آنلاین:

شب گذشته اعضای کمیسیون با وزیر خارجه دیدار کردند

حواشی داغ جلسه بازبینی اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت ملی

اکران ناموفق فیلم «اشتباه کردم، اعتماد کردم» در مجلس

حواشی جلسه امروز مجلس شورای اسلامی از متن آن بیشتر شد.
کد خبر: ۹۸۲۲۰۱
اکران ناموفق فیلم «اشتباه کردم، اعتماد کردم» در مجلس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، جلسه علنی امروز مجلس حواشی خاصی نداشت و روایت حاشیه‌ها حالا در لابی‌ها و کمیسیون‌ها کلید می‌خورد.

«اشتباه کردم به کری اعتماد کردم!» ماجرا از این جا شروع شد. یک اظهارنظر آن هم از سوی آقای دیپلماسی؛ اظهارنظری که کریمی قدوسی از آن پرده برداشت و حالا ماجرا آنقدر کش آمده که این نماینده امروز عزمش را جزم کرد تا خبرنگاران و برخی از نمایندگان را برای بازبینی اظهارات ظریف و اثبات اظهارات خود به کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت کند.

لازم به ذکر است محمدجواد ظریف به نقل از جواد کریمی قدوسی هفته گذشته در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس که برخی آن را محرمانه می داننند گفته بود: اشتباه کردم به کری اعتماد کردم!

کلید نداریم ، رفتن کلید بیارن !

جمعی از خبرنگاران در لابی مجلس مشغول گرفتن مصاحبه‌های خود هستند، کریمی قدوسی از گوشه لابی مجلس با چند تن از خبرنگاران راهی کمیسیون امنیت ملی می شود تا اینکه در ادامه سایر خبرنگاران هم خودشان را به جلوی درب کمیسیون امنیت ملی می‌رسانند غافل از اینکه درب کمیسیون بسته است و مدعوین این جلسه باید در اتاق کمیته فرعی کمیسیون امنیت چند دقیقه‌ای را برای باز شدن در سپری کنند.

پرفسور وارد می شود!

اینجا مستقر باشید تا درب کمیسیون باز شود. رفتن کلید بیاورند...! قدوسی این مطالب را به خبرنگارن می‌گفت و در ادامه از اتاق خارج می‌شد و دوباره به اتاق بازمی‌گشت و رو به خبرنگاران می‌گفت کلید را الان میارن ...اما گذشت و گذشت و خبری از کلید نشد تا اینکه قدوسی ناامید نشد و در این فرصت تصمیمی گرفت سرپا روبه خبرنگاران سخنرانی کند.

وی روبه خبرنگاران که به سبک نمایندگان پشت صندلی های آنها نشسته بودند گفت: خواهش می‌کنم رسانه‌ها هرچه که می‌شنوند آن را بنویسند. من متن آن جلسه را تایپ کرده‌ام و می‌گویم که آن را به شما بدهند. شما نباید ارزش حرفه‌ای کار خودتان را خراب کنید اما وسط صحبت‌های قدوسی بود که پروفسور وارد شد.

ما دوستتون داریم ...

کواکبیان نماینده مردم تهران یک دفعه درب اتاق جلسه را باز کرد و وقتی این همه خبرنگار را در اتاق دید چشمانش درشت شد و در همین حین خبرنگاران همگی به وی سلام دادند، اما کواکبیان که وارد اتاق شده بود خطاب به حاضرین جلسه گفت: من آمده‌ام این پشت نماز بخوانم و کاری به کار شما ندارم که همه خندیدند.

وی که می‌خواست بدون حاشیه از کنار خبرنگاران عبور کند به دام حاشیه‌ها افتاد. در ادامه خبرنگاری از وی پرسید آقای کواکبیان چرا انقدر بی‌تفاوت وارد شدید، حداقل یک سلامی به ما می‌کردید...!

پرفسور در ادامه کمی فکر کرد و در جواب گفت: به هر حال این هم بخشی از پاچه خواری نیست... ما دوستتون داریم.

پشت درهای بسته ...

در ادامه قدوسی که دید کواکبیان رفت تا نماز خود را بخواند به اظهارات خود ادامه داد و از سیر تا پیاز بررسی برجام را در مجلس برای خبرنگاران توضیح داد.

اما گذشت و گذشت تا اینکه چند تن از نمایندگانی که قرار بود در این جلسه حاضر شوند در بین اظهارات قدوسی درب اتاق را باز کرده و سلامی می‌دادند و روی صندلی‌ها می‌نشستند.

قدوسی در ادامه آنقدر صحبت کرد که یک آن به خود آمد و دید 15 دقیقه برای خبرنگاران صحبت کرده است و هنوز فیلم سینمایی «اشتباه کردم به کری اعتماد کردم» را اکران نکرده است.

وی تأکید کرد: این مسئله باید در رسانه ملی هم پخش شود و آقای ظریف هم باید بیایند در رابطه با اظهارات خود توضیح دهند.

این در حالی بود که یک عضو فراکسیون امید هم خودش را به جلسه بازبینی اظهارات ظریف رساند حضرتی که تا وارد شد گفت: شروع نشده! در ادامه نشست و به حرف‌های قدوسی گوش داد اما در شلوغی جلسه یک آن جلسه را ترک کرد.

سخنرانی برای اتاق خالی !

اما این پایان حواشی این جلسه نبود و قدوسی بعد از پایان اظهارات خود از حاجی دلیگانی خواست که بیاید و برای خبرنگاران سخنرانی کند.

وی که دید حاجی دلیگانی سخنرانی خود را آغاز کرد جلسه را ترک کرد تا ببیند چرا باز کردن درب کمیسیون امنیت انقدر به تأخیر افتاده است.

در ادامه کریمی قدوسی بیرون از درب اتاق کمیته فرعی کمیسیون خطاب به مسئولین هماهنگ کننده گفت: بنده درباره این جلسه صبح امروز با هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون امنیت ملی هماهنگی لازم را انجام دادم ولی نمی‌دانم چرا الان درب کمیسیون امنیت به روی ما بسته است.

کلید ساز بیارید !

با این حال در ادامه طولی نکشید که بسیاری از خبرنگاران با مشاهده اینکه قدوسی جلسه را ترک کرده یک به یک جلسه را ترک کردند و حاجی دلیگانی به یک آن دید دیگر کسی در اتاق حاضر نیست و دارد برای خودش سخنرانی می کند تا اینکه سریع کیفش را برداشت و اتاق را ترک کرد.

یکی از خبرنگاران: درب را چه کسی بسته !

قدوسی: الان دنبال می کنم

حالا همه دنبال کلید بودند، کریمی قدوسی تلفن به دست به این طرف و آن طرف زنگ می زند و انگار به دنبال کلید ساز می گشت اما خبری از کلید نشد که نشد و همه خبرنگاران متعجب مانده بودند.

خبرنگاری از کریمی پرسید شما با چه کسی هماهنگ کرده بودید؟ قدوسی هم در جواب گفت : حتما ما با کسی هماهنگ کرده بودیم !

در ادامه همه خبرنگاران که از اتاق کمیته فرعی کمیسیون امنیت ملی خارج شده بودند ،دور قدوسی حلقه زدند تا اینکه بدانند چه کار باید بکنند وی که مجددا می‌گفت من برای برگزاری این جلسه هماهنگی‌های لازم را داشتم در ادامه بیان داشت: اگر این جلسه برگزار نشود جلسه می‌گذاریم حتی اگر فردا هم جلسه‌ای تشکیل نشود بنده نسخه اظهارات آقای ظریف را منتشر خواهم کرد.

اما در شلوغی این مسئله پژمان‌فر که یکی از میهمانان این جلسه بود از گوشه‌ای فریاد زد آقای قدوسی بگویید این را هم بگویید که اگر نیامدند و در را باز نکردند این دلیلی بر این است که نخواستند خبرنگاران مطلع شوند.

اما در ادامه کریمی قدوسی که دید نتوانسته در کمیسیون امنیت ملی اظهارات خود را مطرح کند چون کارگردانانی که فیلمشان اکران نشده در جمع خبرنگاران قرار گرفت و مطالبی را عنوان کرد تا پایان بازی برای این نشست باشد و خبرنگاران هم از درب های بسته این جلسه گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
وقتی كه رهبر یك مملكت در فرمایشاتشان می فرمایند كه به آمریكائیان نمی شود اعتماد كرد به عده ای بر می خورد و حالا باید آقای روحانی و ظریف و دارو دسته تیم هسته ای و مدافعان توافق برجام كه به فرجام تبدیل شد جوبگوی ملت شهید پرور باشند. و در آخر هم آقای روحانی به تیم هسته ای مدال شجاعت می دهد واقعا" خنده دار است كه برای هیچ یك نفر مدال شجاعت بگیرد و آبروی ما رزمندگان را هم بردید كه برای این همه فداكاری و از جان گذشتكی تا حالا حتی از داشتن یك زندگی در سطح پایین هم محروم هستیم .ما رزمندگان هم خدایی داریم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها