سال ۲۰۱۶ مملو از اتفاقات غیرمنتظره بود. هم از نظر تحولات سیاسی، هم در دنیای هنر و ورزش. اتفاقاتی که شاید کمتر کسی انتظار آن را داشت. آیا حدس می‌زدید که ...
کد خبر: ۹۸۱۹۷۲
فکرش را می کردید سال 2016این اتفاقات رخ دهد؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، رای مثبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نه تنها رهبران جهان بلکه حتی مردم خود این کشور را در شوک عمیقی فرو برد. رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان آن را «روزی غمگین» برای اروپا خواندند.

در حالی که بعضی دیگر از آن به عنوان یک «کابوس بد» یاد کردند. مردم بریتانیا در ۲۲ ژوئن، بعد از ۴۳ سال رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. اما طبق گزارش‎ها بسیاری فردای روز رفراندوم از رای خود پشیمان شدند.

بسیاری از آنها گفتند حتی فکرش را هم نمی‌کردند که برگزیت رای بیاورد و اقدام آنها بیشتر یک رای اعتراضی بوده تا خواست واقعی.

دیوید کامرون که برای ماندن در اتحادیه تلاش می‌کرد از سمت نخست‌وزیری استعفا داد. بازارهای بورس و قیمت پوند با کاهش ناگهانی مواجه شد. هنوز هم بر سر روند و زمان برگزیت اختلاف نظرهای عمیقی وجود دارد که ترزا می، نخست وزیر جدید را با چالش های بزرگی مواجه کرده است.

لستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلستان شود؟

تیم فوتبال لستر سیتی که سال گذشته با خطر سقوط از لیگ برتر انگلستان روبرو بود، در این فصل با قهرمانی در لیگ برتر فوتبال انگلستان، یکی از بی‌سابقه‌ترین اتفاقات فوتبال را رقم زد.

لستر سیتی در حالی فصل را شروع کرد که بخت قهرمانی اش ۱ به ۵۰۰۰ بود.

خیلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از این قهرمانی به عنوان یک پدیده تاریخی در دنیای ورزش یاد می‌کنند. تساوی ۲ -۲ تاتنهام و چلسی در دوشنبه اول مه، لستر سیتی را برای اولین بار در تاریخ ۱۳۲ ساله‎اش قهرمان کرد.

تب بازی پوکمون فراگیر شود؟

با وقوع حوادث مهم سیاسی و اجتماعی، شاید کمتر کسی فکر می کرد که در گوشه دیگری از دنیا یک بازی کامپیوتری با استفاده از واقعیت افزوده به یکی از خبرسازترین سوژه‌های دنیای تکنولوژی تبدیل شود.

بر اساس آمار موجود، بازی پوکمون‌گو از نظر تعداد کاربران فعال در یک نرم‌افزار اندرویدی، در مقام پنجم و حتی بالاتر از نت‌فلیکس و توئیتر قرار گرفت.

بر اساس آخرین آمار «Surveymonkey» هم اکنون حدود ۱۲میلیون کاربر آمریکایی فعال در حال جست وی هیولاهای پوکمون هستند

ماریا شاراپووا محروم شود؟

در ماه ژوئن فدراسیون بین المللی تنیس ماریا شاراپووا، ستاره تنیس را به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ به مدت دو سال از فعالیت حرفه‎ای محروم کرد.

البته در ماه اکتبر دادگاه عالی ورزش، فرجام‌خواهی این تنیس‌باز ۲۹ ساله روس را پذیرفت و با اعلام این که او تقلب نکرده و مرتکب اشتباهی بزرگ اما غیرعمدی شده، محرومیتش را از دو سال به ۱۵ ماه کاهش داد.

شاراپووا برنده ۵ گرند‌اسلم تنیس جهان، از ۲۶ آوریل ۲۰۱۷ به دنیای تنیس باز می گردد و به این ترتیب اولین تورنمنت بزرگی که می‌تواند در آن حاضر شود، اوپن فرانسه خواهد بود.

برنجلینا از هم جدا شوند؟

در ماه سپتامبر آنجلینا جولی به دلیل «اختلافات حل نشدنی» از براد پیت تقاضای طلاق کرد. جدایی این دو ستاره هالیوود که بعد از ۹ سال رابطه باهم ازدواج کردند، همه را شگفت زده کرد. به ویژه آنکه رابطه این دو منجر به جدایی جنجالی برد پیت از جنیفر انیستون، دیگر ستاره هالیوود شده بود.

برد و آنجلینا یا «برنجلینا» (آنطور که رسانه‎های غربی اسم آنها را تلفیق کرده‌اند) در ابتدا رابطه خود را انکار و بعد از مدت کوتاهی چنان در انظار عمومی ابراز عشق می‎کردند که کسی فکرش نمی‌کرد تنها بعد از ۲ سال ازدواج بخواهند از هم جدا شوند.

همچنین داشتن ۶ فرزند که سه نفر از آنها را به فرزندی پذیرفته‌اند، موجب شده بود تا همه فکر کنند وصلت این دو ستاره ابدی است.

رابطه آنجلینا جولی و برد پیت بعد از ایفای نقش آنها در فیلم «آقا و خانم اسمیت» در سال ۲۰۰۵ میلادی شروع شد. آنها از آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی رسما نامزد بودند.

فسیل مغز دایناسور کشف شود؟

محققان به‌طور اتفاقی توانستند فسیلی مربوط به ۱۳۰ میلیون سال پیش را کشف کنند که بخشی از آن مربوط به مغز دایناسور است. این فسیل در سال ۲۰۰۴ توسط یک فرد عادی در سواحل بریتانیا کشف شد، اما دانشمندان بعد از ۱۲ سال بررسی متوجه شدند که بخشی از آن حاوی فسل مغز دایناسور است.

این دایناسور در حدود ۱۳۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کرده و به گفته‌ی محققان از نژاد ایگوآنودون (Iguanodons) است که تقریبا ۸ متر طول داشته و بر روی دو پای خود راه می‌رفتند.

باب دیلن برنده جایزه نوبل ادبیات شود؟

در ماه اکتبر آکادمی نوبل در سوئد از باب دیلن برای «بیان شاعرانه نو» تقدیر کرد و او را برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد. باب دیلن اولین ترانه‌سرایی است که برنده جایزه نوبل ادبیات می‌شود.

انتخاب یک ترانه‌سرا به عنوان برنده نوبل واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت و در حالی که برخی انتخاب غیرمنتظره کمیته نوبل استقبال کرده‌اند، عده‌ای این انتخاب را به تمسخر گرفته‌ و می‌گویند از دستاورد هنری باب دیلن باید در عرصه موسیقی تقدیر شود و نه ادبیات.

دولت کلمبیا و شورشیان فارک به توافق صلح دستیابند؟

دولت کلمبیا و شورشیان فارک بالاخره بعد از ۵ دهه درگیری مسلحانه در ۱۳ نوامبر به توافق صلح دست پیدا کردن. این توافق به حدی مهم بود که خوان مانوئل سانتوس برای تلاشش در رسیدن به آن برنده جایزه صلح نوبل شد.

درگیری‌های دولت کلمبیا و فارک در دهه‌های اخیر بیش از ۲۵۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشت، اما با امضای توافق تازه صلح به نظر می‌رسد که این درگیری‌ها به پایان برسد.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود؟

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبری بود که همه را بهت‌زده کرد.

نظرسنجی‌های ضد و نقیض و برآوردهای رسانه‌‌های معتبر و بزرگ از یک طرف و هواداری ستاره‎های هالیوود از جمله رابرت دنیرو و خواننده‌های سرشناسی مثل جنیفر لوپز فضایی را ایجاد کرد که بر پیروزی حتمی هیلاری کلینتون دلالت داشت.

علاوه بر این‎ها وعده‌های جنجال برانگیز انتخاباتی آقای ترامپ از کشیدن دیواری بین مکزیک و آمریکا گرفته تا پاره کردن توافق هسته‎ای با ایران و منع ورود مسلمانان به کشور، این باور را در بسیاری تقویت کرد که هیلاری کلینتون بدون دردسر برنده انتخابات خواهد شد.

اما حال آقای ترامپ برخلاف تمام انتظارها رئیس جمهور آمریکاست.

سفیر روسیه در آنکارا ترور شود؟

کشته شدن آندری کارلوف سفیر روسیه در آنکارا به دست یک مامور پلیس از غیرمنتظره‎ترین خبرهای پایانی سال بود.

این مامور پلیس ترکیه ظاهرا در اعتراض به مداخله روسیه در حلب اقدام به کشتن سفیر کرد و خود او نیز به دست ماموران امنیتی کشته شد.

ضارب به نام مولود آلتین‌تاش، ۲۲ ساله، عضو پلیس ضد شورش آنکارا بود و معلوم نیست با گروهی ارتباط داشته است یا نه اما دولت ترکیه می‎گوید که او وابسته به فتح‌الله گولن، چهره مذهبی مخالف دولت ترکیه بوده است.

دفعه قبلی که سفیر روسیه در حین خدمت در خارج از کشور به قتل رسید ۱۸۸ سال پیش بود که آلکساندر گریبایدوف به دست مخالفان متعرض به معاهده ترکمنچای، در سفارت روسیه در تهران کشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
صادق از ایلام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
آزادی حلب - راهپیمایی 20 میلیونی اربعین، و قطار خودمان هم اضافه میكردی قربان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
كلا همینطوریه.......... معمولا ما از دیگران مایه میذاریم
S.m.h
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
گویا شما تازیگی ها این مطالب را كپی میكنید از یك خبرگذاری خارجی بدون اینكه اسمی ازش ببرید...فكر میكنم این چندمین مطلب باشد از این نوع...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها