معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا با بیان اینکه طرح تعویض ضریح امام حسین یکی از مهمترین کارهایی بود که انجام گرفت، گفت: این ضریح زیبا که به دست توانمند هنرمندان ساخته و نصب شده است تا ۳۰۰ سال عمر خواهد کرد و تغییری در آن پدید نمی‌آید.
کد خبر: ۹۸۱۶۷۸
ضریح امام حسین(ع) تا 3 قرن آینده تغییر نمی‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، حمید نیکدل معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا به تسنیم گفت: اقدامات مختلفی در سالهای گذشته در حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع)، بین الحرمین و حرم امام حسین (ع) انجام گرفته است. یکی از برنامه‌ها در حرم مطهر امام حسین (ع) تعویض سنگ دیوار بود؛ در دوران رژیم بعث خساراتی به حرمهای مطهر وارد آمده بود و جای اصابت گلوله‌ها به سنگها وجود داشت که تمامی آنها تعویض و اصلاح شد.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا تصریح کرد: بعد از تعویض و اصلاح سنگهای آسیب دیده ساخت کتیبه‌ای بر روی آن و نصب کاشی معرق مورد توجه قرار گرفت. بعد از تعویض سنگهای دیواره و ساخت کتیبه موضوع تعویض سنگهای کف حرم مطهر امام حسین(ع) به ما اعلام شد که این کار بزرگ نیز درسال 89 تا 90 انجام شد.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا با بیان اینکه در عمق یک متر و 60 سانتی متری زیر حرم مطهر و پایین تر از سنگهای کف حرم آب مشاهده شده است، گفت: این موضوع که بسیار حیرت انگیز و جالب توجه بوده نشان دهنده بالا بودن سطح آب در کف حرم مطهر بارگاه مطهر امام حسین (ع) است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از کارهای مدنظر نصب سنگهای کتیبه‌ای است که اسامی شهدای کربلا توسط هنرمندان بر روی آن حک شده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا درباره آیینه کاری حرم مطهر امام حسین (ع) نیز اظهار کرد: تمام آیینه کاری داخلی حرم امام حسین (ع) جمع آوری شده و مجددا با طراحی جدید نصب شده است؛ همچنین تمام آیینه کاری‌ها و سنگ‌های نصب شده در حرم مربوط به 55 سال قبل بود که در آن زمان هم ایرانی‌ها این کار را انجام داده بودند و در طی سالهای اخیر هم این کار را ستاد بازسازی عتبات با همراهی تولیت انجام داده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا درباره ضریح مطهر امام حسین(ع) که در سالهای گذشته ساخته و نصب شده است، تصریح کرد: ضریح مطهر و پنجره‌های آن و کارهای طلا و نقره کاری به همراه ساخت 11 درب طلا در ایران صورت گرفته و در حرم مطهر نصب شده که ستاد بازسازی عتبات عالیات هم در انتقال و نصب آن اقدامات لازم را انجام داده است.

نیکدل اظهار کرد: ضریح مطهر حرم سید الشهدا توسط کارشناسان خبره ساخته شد که هزینه‌های مالی آن توسط نذورات مردمی تامین و ظرف مدت 45 روز نصب شد؛ ضریح سابق حرم مطهر سید الشهدا هم به موزه حرم انتقال داده شده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا گفت: ضریح قدیم حرم سید الشهدا توسط شیعیان دیگر کشورها و در 60 تا 70 سال پیش ساخته شده بود. ضریح فعلی حرم سید الشهدا 120 کیلو طلا دارد که این مقدار آبکاری شده است و ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) برای یک دوره 300 ساله پیش بینی شده و تا سه قرن عمر آن خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها