مقام های آلمانی با معرفی انیس امری اهل تونس به عنوان مظنون اصلی حادثه تروریستی دوشنبه شب در برلین پایتخت این کشور، پاداشی 100 هزار یورویی را برای هر نوع اطلاعات منجر به بازداشت وی تعیین کردند.
کد خبر: ۹۸۱۴۴۶
هویت عامل حادثه تروریستی برلین مشخص شد+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه ها گزارش دادند که نیروهای امنیتی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی که تردد به آنها بدون روادید ( شنگن) امکان پذیر است، در جست وجوی انیس امری 24 ساله هستند.

به نظر می رسد که وی همان فردی باشد که دوشنبه شب یک کامیون ربوده شده را به میان مردم حاضر در بازار کریسمس برلین راند که این حادثه به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن نزدیک به 50 نفر دیگر انجامید؛ یکی از مقتولان، راننده اصلی کامیون بوده است.

«رالف یگور» وزیر امور داخلی ایالت نوردراین- وستفالن ساعتی پیش در همین ارتباط گفت که انیس امری پیش از این، از سوی مقام های امنیتی به ظن اقدامات تروریستی تحت نظر بوده است.

وی گفت که درخواست پناهندگی این شهروند تونسی پیش از این رد شده بود، اما مقامات تونس به علت در اختیار نداشتن مدارک شناسایی لازم، از پذیرش وی خودداری کرده بودند. این تروریست دارای چندین هویت مختلف جعلی است.

گزارش ها نشان می دهد امری که فردی مسلح و خطرناک توصیف شده، ارتباطی نزدیک با «احمد عبدالعزیز عبدالله» سرکرده یک شبکه عضوگیری داعش در آلمان داشته که در ماه نوامبر (آبان) به همراه چهار نفر دیگر از اعضای این شبکه بازداشت شده بود.

وی در ماه اوت (مرداد- شهریور) به جرم در اختیار داشتن مدارک جعلی هنگام سفر به ایتالیا بازداشت، اما به دستور یک قاضی آزاد شده بود. گفته می شود که مدارک شناسایی وی در کامیون عامل حادثه پیدا شده است.

گروه تروریستی داعش شب گذشته (سه شنبه) مسؤولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

پلیس ابتدا یک پناهجوی پاکستانی را به عنوان مظنون این حادثه تروریستی بازداشت کرده بود که وی روز گذشته آزاد شد. به نظر می رسد که بازداشت اشتباه مظنون نخست با نام اختصاری «نوید ب.» تحت تأثیر گزارش غیر دقیق شاهدان عینی حادثه بوده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها