رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران خودروی سواری که قصد باجگیری از مالباخته را هم داشتند خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۲۹۲
زورگیری برای باج‌گیری +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ،بیستم آذرماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت به عنف یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف خودرو و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت یک بامداد روز 20 آذرماه در حد فاصل میدان کاج تا میدان صنعت به مقصد تهرانپارس – خیابان سازمان گوشت، سه جوان را به عنوان مسافر دربست سوار ماشین کردم و پس از رسیدن به خیابان سازمان گوشت، یکی از سرنشینان صندلی عقب با طرح این موضوع که دچار حالت سرگیجه و تهوع شده از من خواهش کرد تا توقف کنم؛ به محض توقف ناگهان همین شخص از پشت ِسر، گردنم را گرفت و دو نفر دیگر نیز با تهدید چاقو و شوکر، ابتدا اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراهم کرده و مرا از ماشین به بیرون پرتاب کرده و پس از سرقت خودرو از محل متواری شدند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به‌عنف خودرو سواری، شاکی پرونده با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان اعلام کرد که سارقان در تماس تلفنی، در ازای باز پس دادن خودرو شخصی اش درخواست مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد کرده اند. با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از مالباخته، محل تردد سارقان در محدوده اتوبان شهید چمران – زیر پل مدیریت شناسایی و این محل تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت.

با بهره گیری از اطلاعات ارائه شده از سوی مالباخته در خصوص چهره ظاهری یکی از سارقان، کارآگاهان در کنترل نامحسوس محل تردد متهمان در محدوده پل مدیریت موفق به شناسایی یکی از سارقان با خودرو مسروقه متعلق به مالباخته به شماره انتظامی معلوم شدند؛ متهم شناسایی شده تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و در ادامه دو همدست دیگر وی نیز در همان محدوده پل مدیریت شناسایی شدند.

سرانجام در ساعت 21 روز 22 آذرماه و با شناسایی دقیق هر سه متهم پرونده، کارآگاهان اقدام به اجرای عملیات دستگیری متهمان کردند. در زمان اجرای عملیات دستگیری، متهمان به قصد متواری شدن با چند قبضه چاقوی نامتعارف اقدام به درگیری با کارآگاهان کرده اما نهایتا هر سه نفر آنها به نام های «سلیمان.الف» (25 ساله)، «کیومرث.الف» (22 ساله – برادر سلیمان) و «سامان.الف» (23 ساله – پسرعموی سلیمان و کیومرث) دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در تحقیقات به عمل آمده از متهمین مشخص شد که هر سه نفر آنها به تازگی و به بهانه پیدا کردن کار به تهران آمده اما در ادامه اقدام به تشکیل گروه زورگیری کرده و در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودروهای سواری کرده اند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه امیر افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این نکته که کرایه خودرو توسط چند نفر به شیوه دربستی و عمدتا به مقصد مناطق حاشیه‌ای شهر شیوه‌ای رایج در سرقت به عنف خودرو محسوب می شود گفت: هر سه متهم صراحتا به سرقت به عنف خودرو از مالباخته و تلاش به اخاذی 5 میلیون تومانی از صاحب خودرو مسروقه اعتراف داشته‌اند؛ لذا در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین ، هر سه متهم با قرار قانونی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و یا تهدید قرار گرفتند دعوت کرد تا برای شناسایی متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها