رئیس قوه قضاییه آزاد سازی حلب را موجب تغییرات اساسی در معادلات منطقه ای و فرا منطقه ای دانست و گفت: این اتفاق تمام برنامه های غربی ها و اذناب منطقه ای آنها را بر هم زد و از این جهت اثرات بسیار مهمی داشته است.
کد خبر: ۹۸۰۲۸۷
استراتژی آمریکا بازگرداندن تحریمها است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک آزاد سازی حلب به ملت و دولت سوریه، جبهه مقاومت و همه مسلمانان تصریح کرد: آزادی حلب، تغییرات اساسی در معادلات منطقه و فرا منطقه ای ایجاد کرد. غرب و تروریست ها می خواستند حلب را مرکز و پایگاه اقدامات تروریستی خود برای ایجاد تغییر در کل منطقه کنند اما آزاد سازی حلب موجب شد که این خواب تعبیر نشود و برنامة غربی ها و اذناب منطقه ای آنها بر هم بخورد.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به برخورد کشورهای غربی با آزاد سازی حلب اظهار کرد: تمام تلاش کشورهای غربی در شورای امنیت این بود که به نحوی تروریست ها را در منطقه نگه دارند و حالا کشوری مثل فرانسه که خود ادعای مقابله با تروریسم را دارد و مدت های مدیدی به دلیل حوادث تروریستی پاریس، وضعیت امنیتی اعلام کرده بود، امروز حامی تروریست ها شده و در پی آزادی حلب، برج های خود را سیاه پوش کرده است. انسان از این میزان قلب واقعیت توسط برخی دولت ها متعجب می شود.

وی با اشاره به حمایت مدعیان مقابله با تروریسم از تروریست ها خاطر نشان کرد: برخی کشورهای مرتجع نیز که موجب ایجاد شکاف در منطقه شده اند و تروریست ها را به جان مردم انداخته اند از سوی مدعیان حقوق بشر مورد حمایت قرار می گیرند و این دوگانگی و نفاق در عمل، امر بسیار عجیبی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم تروریسم به خوب و بد مفهومی ندارد، تصریح کرد: تروریست هایی که یک نوجوان 12 ساله را در مقابل دوربین ها گوش تا گوش سر می برند، از سوی غرب تروریست های خوب، معتدل و قابل حمایت به شمار می آیند! غافل از اینکه با تغییر عنوان، ماهیت این گروه ها عوض نمی شود و چنین رفتاری تنها این پیام را با خود دارد که هر کس با غرب همراه باشد ولو بدترین موارد نقض حقوق بشر را هم مرتکب شود اقداماتش در راستای حقوق بشر است و هر کس با غرب همراهی نکند، هر اقدام قانونی هم که انجام دهد مرتکب نقض حقوق بشر شده است.

آملی لاریجانی افزود: بر اساس همین دیدگاه است که عربستان با ارتکاب این همه جنایت در یمن علیه زن و مرد و پیر و جوان و ارتکاب اعمالی که در عرف بین الملل، جنایت جنگی به شمار می آید از سوی غرب حمایت می شود لذا باید گفت که حقوق بشر امروز ابزاری برای فشار به کشورهای مستقل و حق طلب است.

وی با بیان اینکه آزادی حلب نشان داد که صبر و استقامت یک ملت در مقابل قدرت ها به پیروزی منجر می شود ابراز امیدواری کرد که با تلاش و مجاهدت دولت و ملت سوریه و حامیان مستضعفان، کل این کشور از شر تروریست ها خلاص شود.

آیت الله آملی لاریجانی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به رفتار غرب با ایران در دوران پسا برجام اظهار کرد: آنها می خواهند با کمرنگ کردن تاثیرات برجام و به حداقل رساندن فواید آن برای ایران، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند و به همین دلیل می بینیم که تحریم برجامی را بر می دارند و به جای آن در پی تشدید تحریم حقوق بشری هستند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه چنین رفتاری از قبل هم قابل پیش بینی بود، به اظهارات مقامات رسمی و تحلیل گران نزدیک به دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: استراتژی دراز مدت آمریکا این است که با وارد آوردن فشار به بهانه مقابله با تروریسم و نقض حقوق بشر، تحریم ها را برگرداند.

وی افزود: برخی از آنها پا را فراتر گذاشته اند و گفته اند برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی باید از درون به ایران فشار وارد کنیم. بر همین مبنا تلاش آنها این است که با ایجاد تفرقه و حمایت از جریان های غرب گرا منفذی به داخل کشور بیابند؛ لذا همان نقشه هایی را که در دوران فتنه دنبال می کردند امروز به نحو دیگری طرح می کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولان در قبال تفرقه افکنی دشمن تصریح کرد: ما باید با همدلی، همزبانی و وحدت در کشور و بویژه با عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و راهبردها و سیاست های کلی که ایشان برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ترسیم می کنند در مقابل این نقشه شوم دشمن بایستیم.

آیت الله آملی لاریجانی اعتماد به حمایت غربی ها را اشتباه دانست و با بیان اینکه آمریکا به خوبی چهره خود را در قضیه برجام نشان داد، ابراز امیدواری کرد که با بصیرت و توجه مردم و مسئولان، توطئه های دشمن به کلی خنثی شود.

بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون پیش نویس آیین نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت که موادی از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها