گروه تروریستی داعش همزمان با شکست های سنگین در جنگ با ارتش عراق و تحلیل قوا، به آموزش کودکان برای مقابله با ارتش و انجام عملیات های انتحاری روی آورده است.
کد خبر: ۹۷۹۸۸۵
اعترافات کودک انتحاری داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کودکی که به عنوان عامل انتحاری قرار بود خود را در ورزشگاهی در عراق منفجر کند، در مصاحبه ای درخصوص چگونگی آموزش های نظامی به او و دیگر کودکان در یک اردوگاه از سوی گروه تروریستی داعش سخن گفت.

این کودک، که محمد نام دارد، درخصوص نحوه انحرافش و همچنین آموزش های نظامی داعش به او و دیگر کودکان گفت: «آنها به ما یاد دادند چگونه از کلاشینکف و مسلسل استفاده کنیم و سپس ما را به حویجه بردند. چهار مرد در مورد بهشت و مواردی شبیه آن با ما صحبت می کردند. آنها تمام مدت شبانه روز در این خصوص حرف می زدند. ما 60 نفر بودیم که اکثرا 14- 15 سال داشتیم.»

او در ادامه گفت: «آنها ما را می ترساندند و ویدئوهایی از گردن زدن و امثال آن نشان می دادند.» وی در پاسخ به این پرسش که می داند آنچه می خواست انجام دهد کار اشتباهی بوده است، گفت: «من می دانستم. وقتی به ورزشگاه رسیدم و بچه ها را دیدم فهمیدم کارم اشتباه است. من برگشتم و به سمت کسی که مرا به آنجا برده بود، رفتم؛ اما او گفت این دستور "ابواسلام" (یکی از فرماندهان داعش) است. من به اجبار او به سمت ورزشگاه بازگشتم و در این هنگام نیروهای امنیتی من را دستگیر کردند.»

گروه تروریستی داعش برای پر کردن صفوف خود در مواجهه با نیروهای عراقی در شهر موصل از کودکان استفاده می کند. سرنوشت این کودک نامعلوم است، اما انتظار می رود بهترین سالهای عمرش را در زندان سپری کند. یکی از دلایلی که داعش از کودکان در عملیات های انتحاری استفاده می کند، سخت تر بودن تشخیص آنها از سوی نیروهای امنیتی است. همچنین آنها نسبت به افراد بزرگسال تاثیرپذیرتر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها