خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تمدید قانون تحریم‌های 10 ساله علیه ایران گفت: این تمدید نقض توافق هسته‌ای و برجام است و قرار بود که اوباما آن را وتو کند.
کد خبر: ۹۷۹۳۵۰
تمدید تحریم‌های 10 ساله نقض برجام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته در واکنش به تمدید تحریم‌های 10 ساله آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: همه دیدند که در روزهای اخیر آمریکا چگونه عمل کرد. آن‌ها بعد از 10 سال تحریم مجدداً ایران را تحریم کردند و گفتند که این تحریم‌ها نقض توافق هسته‌ای نیست.

وی با تاکید بر این‌که «تحریم‌های 10 ساله آمریکا نقض توافق هسته‌ای و برجام است»، اظهار کرد: آمریکا قرار نبود این اقدامات را انجام دهد و قرار بود چنانچه این قانون تصویب شد، اوباما آن تحریم‌ها را وتو کند اما این کار را نکرد و به عهدشکنی و دروغ روی آورد این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران صداقت، امانت، تقوا و نظام اسلامی خود را که براساس عقل و دین استوار است، نشان داد و در تمام مراحل راه صحیح را گفت و انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: دنیا باید چشم خود را باز کند و ببیند که چه کسی حق و چه کسی باطل است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که «نظام جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت پیش می‌رود» گفت: آن‌هایی که اهل علم هستند نیز بر این باورند منطقی می‌تواند در دنیا عرض اندام کند که اساس آن قرآن است و الان نیز ام‌القرای آن کشور اسلامی ایران است.

وی در بخش‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیان ویژگی‌های آخرالزمان پرداخت و اظهار کرد: در آخرالزمان مشکلات برای جهان اسلام زیاد می‌شود و گرفتاری و ظلم و ستم آنچنان گسترده می‌شود که جهان اسلام را کاملا مضطرب می‌کند. در این شرایط و براساس توصیه ائمه اطهار (ع) صبر کردن و انتظار فرج کشیدن و همچنین دعا برای فرج امام عصر(عج) خواندن بهترین اقدام است.

وی تاکید کرد: صبر توصیه‌شده از سوی ائمه به معنای مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها است. در دوران آخرالزمان ایستادگی در برابر شرایط و امید به آینده دو وظیفه‌ای است که برعهده مسلمانان قرار دارد.

امامی کاشانی در ادامه به اوضاع دنیا و درگیری‌ها و نابسامانی‌های امروز آن اشاره و خاطرنشان کرد: براساس احادیث بی‌سروسامانی‌هایی که امروز در دنیا وجود دارد دارای دو منشأ است یکی دجال و دیگری سفیانی‌ها است.

وی با بیان این‌که Lبنا بر احادیث، دجال به معنای کافر و سفیانی‌ها مسلمانان هستند» افزود: سفیانی‌ها در کشورهای اسلامی قرار دارند و دجال نیز در سایر کشورهای دنیا حضور دارند و سفیانی در دست دجال است و این دو گروه هر دو جهان را به بی‌سروسامانی می‌رسانند.

مردم سوریه با استقامت پیروز شدند

وی با اشاره به وضعیت جریان مقاومت همچنین اوضاع سوریه، عراق و فلسطین اظهار کرد: در حلب و سوریه دجال به آمریکا و صهیونیستی‌ها تطبیق می‌شود و اعراب، آل سعود، تکفیری‌ها و داعشی‌ها نیز بر سفیانی‌ها منطبق می‌گردند. در همین زمینه پیروزی مسلمانان حلب به معنای پیروزی مسلمانان بر کفر و دار و دسته سفیانی‌ها و دجال‌هاست.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با تبریک پیروزی حلب به ارتش و مردم سوریه گفت: مردم سوریه توانستند با استقامت، صبر و پایداری خود در مقابل آن‌ها که می‌خواهند با ظلم و وارونه کردن حقایق و همچنین دروغ کار خود را پیش ببرند، پیروز شوند.

وی با تاکید بر این‌که «فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است» به اوضاع فلسطین و مقاومت مردم آن در برابر رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند فلسطین مساله اول جهان اسلام است و ظالمان با حوادثی که ایجاد می‌کنند به دنبال آن هستند که موضوع فلسطین فراموش شود اما جهاد و ایستادگی مردم فلسطین که همان صبر و استقامتی است که ائمه بر آن تاکید کرده‌اند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر این‌که «استقامت راه نجات اسلام و بدبختی صهیونیست‌ها و کفار است»، اظهار کرد: صهیونیست‌ها و کفار از بین خواهند رفت و انشاءالله تمام سوریه همچنین کشور عراق عزیز از شر قوم خبیث داعش و النصره خلاص خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها