وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اگر توافق هسته ای ایران با شکست روبرو شود، این مساله غیر قابل بخشش خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۹۲۷۴
شکست توافق هسته ای ایران، نابخشودنی است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: شکست توافق هسته ای ایران یک مساله غیر قابل بخشش خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه افزود: طرح آمریکا برای تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران، ناامید کننده و مایوس کننده بوده است.

کاخ سفید به تازگی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طرح تمدید تحریمهای ایران را در روز چهارشنبه امضا نکرده ولی اجازه داده است تا این مصوبه به قانون تبدیل شود.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: دولت آمریکا این مساله را به روشنی اعلام کرده است که طرح تحریم های ایران گرچه ضروری نیست ولی کاملا مطابق با تعهدات ما در چارچوب برجام بوده است. مطابق با این موضع دیرینه، تمدید تحریمهای ایران بدون امضای رئیس جمهور به قانون تبدیل می شود.

جاش ارنست سعی کرد تا به ایران اطمینان دهد که تصویب طرح تحریمها تاثیر منفی بر توانایی واشنگتن برای اجرای تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای نخواهد داشت.

البته وی بار دیگر به ایران هشدار داد که اگر به تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای پایبند نباشد، آمریکا آماده اعمال مجدد تحریم ها خواهد بود.

سنای آمریکا اول دسامبر طرح تمدید تحریم های ایران را با 99 رای موافق بدون رای مخالف تصویب کرده است.

این تحریم‌ها اولین بار در سال 1996 میلادی و با هدف مجازات سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران و با ادعای مهار دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به تصویب رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها