مشاور امور بین الملل رهبری:

دستور روحانی آخرین اقدام ایران نیست

فرمانده کل سپاه ‌‌با تاکید براینکه شواهد نشان می‌دهد که آمریکا در حال نابودی است، گفت: دشمنی آمریکا بر ملت ایران کاملاً روشن است، بخشی از کسانی هم که تردید داشتند در زمان برجام و توافقات هسته‌ای، دشمنی آمریکا را دریافتند.
کد خبر: ۹۷۸۴۳۷
دشمنی آمریکا در برجام به همه ثابت شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، ‌سرلشکر محمد‌علی جعفری صبح امروز در کنگره رزمندگان اسلام در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پیرامون 3 واژه و مؤلفه مهم در چنین جمع باشکوهی باید سخن گفته شود و ارتباط آن با یکدیگر برای ما مشخص شود؛ مهم‌ترین واژه‎هایی که از لسان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جاری شده، انقلاب اسلامی، شهدا و وحدت یا وحدت‌کلمه به قول مقام معظم رهبری است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید بیندیشیم چه ارتباطی بین این 3 مؤلفه است، افزود: در محفل شهدا باید به‌دنبال پیدا‌کردن راه شهدا باشیم و باید ببینیم که شهدا برای چه جان خود را فدا کردند.

سرلشکر جعفری یادآور شد: این همه شهید در دوران دفاع‌مقدس صرفاً برای بیرون‌کردن دشمن از خاک این سرزمین بود و یا اهداف دیگری داشت؟ چرا هشت سال جنگ ما دوران مقدس نامیده شده و متفاوت با جنگ‎های دیگر در چند قرن اخیر بوده است؟ ما باید در یادواره شهدا به این سئوالات پاسخ بدهیم. باید همواره تلاش کنیم که اهداف انقلاب اسلامی و شهدا را محقق کنیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران افزود: انقلاب اسلامی ابعاد مختلفی دارد و باید بیاندشیم اهداف انقلاب اسلامی چه بوده و هست و مردم ما چرا انقلاب کردند و پشت حضرت امام خمینی(ره) و امروز مقام معظم رهبری ایستاده‎اند و همه آسایش و هستی خود را پای این انقلاب گذاشته‎اند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهدا برای دفاع از ارزش‎ها جان خود را فدا کردند و برای این دوران جنگ، مقدس شده و این همه شهدایی که ما داریم، به واسطه نیت پاک شهدا بود، خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز در کشور برقرار است که به صورت معجزه‌وار شاهد آن هستیم علی‎رغم وجود همه توطئه‎های داخلی و خارجی؛ بخش عظیمی از آن مربوط به ابعاد معنوی و امداد‎های الهی و لطف خدای متعال بر این جامعه و مردم است.

وی افزود: وقتی یک ملت با تمامی نیت پاک و اراده راسخ، پای اسلام می‎ایستد و حرکت می‎کند، نخستین نتیجه و دستاوردش تحقق وعده‎های الهی در آن جامعه است، نصرت‎های الهی که در کشور می‎بینم نتیجه دستاورد این حرکت عظیم مردم ما است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید بیاندیشیم که انقلاب اسلامی هدفش چیست و دشمنان ما چه هدفی را دنبال می‎کنند؟ افزود: از آنجایی که دشمنان به‌دنبال خاموش‌کردن نور الهی هستند، خداوند متعال اراده کرده این نور را حفظ کند و توسعه دهد و با دین اسلام و نوری که از اسلام به دنیا منتشر می‎شود، این هدف را محقق کند.

وی بیان داشت: خداوند کسی است که فرستاده خود، پیامبر اسلام(ص) را با هدایت و آئین درست فرستاد تا این دین را بر هر دین دیگر فائق کند، هر چند مشرکان آن را خوش نداشته باشند و شرط تحقق این امر مجاهدت در راه خدا با مال و جان است. خدای متعال در قرآن‌کریم از مؤمنان می‎خواهد که دین خدا را یاری کنند و این یاری دین خدا و به‌عبارتی یاری‌کردن خدای متعال، در تحقق اراده الهی است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه ملت ایران در حال تحقق چنین هدفی با انقلاب اسلامی است، افزود: برخی برداشت شخصی از انقلاب اسلامی دارند و می‎گویند که انقلاب اسلامی برای گروه خاصی بوده و هدفش توسعه تشیع است و یا غیره، اما به هیچ وجه این چنین نیست و انقلاب اسلامی همان‌طور که مقام معظم رهبری بر وحدت‌کلمه تاکید داشتند، برای همه اقوام و مسلمانان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در راستای هدف تحقق وحدت کلمه موفق بودیم و به نتایج خوبی دست یافتیم و دستآوردهای آن را شاهد هستیم. مهم‌ترین شاخص این است که ما این حرکت را درست انجام دهیم، البته مردم، ملت و امت اسلامی این حرکت را درست انجام می دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید بدانیم در هر مقطع از انقلاب‌ اسلامی که انقلاب جلو می‌رود دشمنی‌ها بیشتر و ایستادگی در راه انقلاب و قرار گرفتن در صراط مستقیم پیچیده‌تر می‌شود،‌ اظهار داشت: دشمنان دشمنی خود را بیشتر کرده و از حربه‌های پیچیده استفاده می‌کنند و با توجه به این نکات، باید به راه و راهبردهایی که در مسیر انقلاب هستند توجه و عمل شود.

سرلشکر جعفری ادامه داد: نخستین شرط برای طی‌کردن مسیر انقلاب اسلامی به‌صورت درست و صحیح، پا گذاشتن در جای پای شهدا است. باید دشمنان و مخالفان را بشناسیم. تا صحبت از دشمن به میان می‌آید همه ذهن‌ها به سمت آمریکا می‌رود، البته نخستین و بزرگترین دشمن و شیطان بزرگ "آمریکا" است.

وی با تاکید براینکه شواهد نشان می‌دهد که آمریکا در حال نابودی است البته نیاز به زمان دارد،‌ تصریح کرد: دشمنی آمریکا بر ملت ایران کاملاً روشن است و اکثر کشورها در نظرسنجی و بررسی‌ های به‌عمل آمده آمریکا را دشمن خود می‌دانند ولی بخشی از کسانی که تردید داشتند در زمان برجام و توافقات هسته‌ای، دشمنی آمریکا را دریافتند و بی‌اعتمادی نسبت به آن را متوجه شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با طرح این سئوال که آیا خطرات و تهدیدها علیه انقلاب فقط همین است؟،‌ افزود: ما باید بدانیم در این روزها تهدیدی اصلی علیه انقلاب کدام است و کدام خطر اولویت بیشتر دارد. در دهه‌های اول انقلاب، آمریکا تهدید اولیه حساب می‎‌شد اما پس از جنگ، تهدیدهای دیگری مستقیم وارد عمل شدند و امروز نگرانی ما از این جهت است، همان‌گونه که مقام معظم رهبری از نفوذ و توجه به این ابعاد صحبت می‌کنند و همچنین از جهاد کبیر و اطاعت‌نکردن از دشمن را مورد تاکید قرار می‌دهند. باید دید چه شده که این همه تذکرات و هشدارها از سوی مقام معظم رهبری داده می‌شود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه ولایت‌فقیه محور اصلی وحدت در انقلاب اسلامی است و هر امر مهمی نیاز به محور دارد که محور انقلاب نیز ولایت‌ فقیه و وحدت است، اظهار داشت: جایگاه ولی‌ فقیه جدا از مرجع تقلید بودن به‌عنوان هدایت جامعه و در مسیر صحیح قرار گرفتن انقلاب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: ما باید به جز دشمنان خارجی، دشمنان داخلی خود را نیز بشناسیم چون در همه انقلاب‌های دنیا و همچنین انقلاب ما، دشمن داخلی بیش از دشمن خارجی اهمیت دارد و لطمه و صدمه ما بیشتر از دشمنان داخلی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تهدید داخلی از ابتدا همراه و مسئله اصلی بوده و وقتی صحبت از مخالفان و دشمن داخلی می‌شود، ذهن‌ها به‌سمت ضدانقلاب‌ها، گروه‌های سازمان یافته مسلح و غیرمسلح، منافقان و دیگر گروه‌ها در این دسته می‌رود، البته به‌صورت کلی همین برداشت است ولی باید با بصیرت سیاسی و دینی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دشمنان داخلی و مخالفان انقلاب عظیم که دستاورد خون شهیدان است را، بشناسیم.

وی ادامه داد: جدا از این گروه‌هایی که عنوان شد و ما از این گروه‌ها نگرانی خاصی نداریم، مهم‌ترین تهدید علیه انقلاب در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، یعنی جنگ نرمی که در آن قرار داریم و بخشی از این جنگ از سوی دشمنان خارجی هدایت و پشتیبانی می‌شود اما سربازان و فرماندهان آن در داخل هستند و ما باید بدانیم اینان چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: در ابعاد سیاسی وحدت‌شکن سیاسی چه کسی است؟ در یک جمله و به‌صورت خلاصه می‌توان گفت وحدت‌شکن سیاسی کسی است که با محور وحدت، دین و ولی‌فقیه مخالف باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: براساس قانون اساسی ولی‌فقیه محور هدایت در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی و غیره است و حرفش فصل‌الخطاب است، تعیین‌کننده مسیر و راه انقلاب و ولایت فقیه است و هر فرد و هر گروه و جریان سیاسی که مسئول و چه غیرمسئول با این جهت‌گیری که شخص ولی‌فقیه و رهبری تعیین می‌کند و با این جهت تعیین شده و خط مشی آن مخالفت کند، نوعی وحدت‌شکن است.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: همه اقوام و مذاهب، چه زن و چه مرد در هر کسوت و مقامی مسیر تعیین شده ولی‌فقیه را قبول دارند و در مسیر انقلاب گام بر می‌دارند، اما افرادی که از سخنان ولی‌فقیه موضع گرفته و از تریبون و رسانه و جایگاه خود استفاده می‌کنند، ما نمی‌توانیم بگوئیم که با این‌ها وحدت می‌کنیم چراکه انقلاب و حمایت از ولی‌فقیه ما چه خواهد شد، باید در مقابل این گروه‌ها یا افراد و شخصیت‌ها موضع داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: انقلاب اسلامی هر چه به پیش می‎رود و هر چه به جلوتر می‎رود، به اصول و دیدگاه‎ها باید بیشتر توجه داشته باشد و ما نمی‎توانیم همواره در افتخارات گذشته زندگی کنیم و اگر توجه به این نکات نکنیم، اصول و ارزش و حرکت الهی ما را زیرسئوال می‎برند و به انحراف می‎کشانند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه ما باید امروز بدانیم نسبت به چه کسی تبری و نسبت به چه کسی تبرا داشته باشیم، افزود: بسیاری از مسئولان نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه 88 موضع ندارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ناامنی در هر دو رویداد وجود داشت، تاکید کرد: در فتنه 88، شعارها؛ اصول انقلاب اسلامی و تضعیف ولایت فقیه را نشانه رفته بود. یک‌صدا همه مردم به نقش بی‌بدیل ولایت فقیه در سال 88 پی‎بردند و 9 دی حرکت مردمی و خودجوش پاسخ نسبت به این نوع حرکت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیكورزمنده بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
انهاییكه فكر میكردند باقضیه برجام مشكل حل خواهد شد یا امریكای فتنه گر وستیزه جو را نشناخته اند و ویا خودرا به بیخیالی زدند. اینها بدانند امریكا بزرگترین معضل جهان مخصوصا جهان اسلام است .فقط با نابودی او وكشورهای همدستش جهان از لوث وجودشان پاك میشود .از اول هم قضیه برجام برای امریكا وهمدستانش بهانه بود.ولی كور خوانده اند ایران قدرت مند تر از ان است كه امثال این كشورها بتوانند به او ضربه بزنند.مرگ بر امریكاو عواملش.

نیازمندی ها