سردار کوثری در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

آزاد‎سازی حلب عزت آورد/ سوریه دیگر جای تروریست ها نیست

خبرگزاریها شب گذشته با اعلام خبری فوری از آزادسازی شهر حلب از دست تروریست‌ها و آغاز پاکسازی دومین شهر بزرگ سوریه توسط نیروهای ارتش و مقاومت خبر دادند. گزارشها حاکی است، کنترل ارتش سوریه بر شهر حلب کامل شد.
کد خبر: ۹۷۸۳۹۸
آزاد‎سازی حلب عزت آورد/ سوریه دیگر جای تروریست ها نیست

"اسماعیل کوثری" از فرماندهان دوران دفاع مقدس و عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با آزادسازی شهر استراتژیک حلب از دست گروه‎های تروریستی ضمن تمجید از جبهه مقاومت بویژه ارتش و نیروهای مردمی سوریه به خبرنگار جام جم آنلاین، گفت: آزاد‎سازی حلب موجبات عزت و سربلندی محور مقاومت و ملت سوریه را فراهم آورد.

وی در پاسخ به این سوال که گام بعدی ارتش و نیروهای مردمی سوریه پاکسازی کدام بخش از خاکریز نیروهای تکفیری – صهیونیستی است ابراز داشت: باید بگوییم، مرحله دوم آزادسازی را فرماند‎هان نظامی بر اساس شرایط منطقه تصمیم گیری خواهند کرد که چه محوری دارای اولویت پاک سازی است.

این کارشناس نظامی یادآور شد: آنچه که مسلم است گروه‎های تروریستی داعش – جبهه‎النصره باید اسلحه خود را زمین گذاشته و یا از سوریه بیرون رانده شوند چرا که سوریه دیگر جای تکفیریهای تروریست نیست.

وی با اشاره بر ضربات پی در پی داعش از جبهه مقاومت و رزمندگان سوری خاطر نشان کرد: عربستان سعودی و سایر حامیان تروریستها در منطقه سخت تلاش می‎کنند تا شاید در گوشه‎ای از سوریه آنها را حفظ کرده و اگر نشد در منطقه آنها را ساماندهی کنند تا در توطئه‎های بعدی خویش و سایر اهداف مخرب از مزدوران تکفیری بهره مند شوند.

کوثری در ادامه افزود: برای سردمداران گروه‎های تروریستی بسیار دشوار خواهد بود که این نیروها به منزلگاه غرب و اروپا گسیل شوند و این یک چالش جدی در طی روزهای برای اروپا ارزیابی می‎شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تحولات میدانی روزهای اخیر سوریه چه تأثیری در صحنه نبرد عراق با داعش دارد گفت: پس از افتخار آفرینی ملت و ارتش سوریه، عراق هم بدنبال پاک سازی کامل خود از لوث وجود تروریستها است. لذا پیروزیهای چند روز گذشته محور مقاومت حتما در تضعیف روحیه گروه‎های تروریستی در خاک عراق موثر بوده و دولت عراق در تلاش است تا برای همیشه جلوی عرض اندام داعش را در عراق بگیرد.

مصاحبه: محمدرضا شجاعیان- سیاسی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها