سردار کوثری در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

آزاد‎سازی حلب عزت آورد/ سوریه دیگر جای تروریست ها نیست

تحلیل مشترک دویچه وله، رویترز و اینترفاکس:

ارتش سوریه در آستانه تصرف کامل حلب

نیروهای مسلح سوریه به پیشروی خود در شرق حلب همچنان ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد که مقاومت شورشیان مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، درهم شکسته باشد.
کد خبر: ۹۷۸۱۹۸
ارتش سوریه در آستانه تصرف کامل حلب

به گزارش جام جم آنلاین، سطرهای بالا را خبرگزاری دویچه وله آلمان با همان ادبیات خاص خودش نوشته است، ادبیاتی که همچنان از اطلاق عنوان «تروریست» به مخالفان اسد پرهیز دارد، اما این همان رسانه ای است که تا چند وقت پیش از ضعف بشار اسد و سرنگونی او سخن می گفت.

بر اساس این گزارش، دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اعلام کرد که نیروهای مسلح سوریه موفق شده‌اند "شیخ سعید"، یکی از مناطق بزرگ زیر کنترل نیروهای شورشی در شرق حلب را بازپس بگیرند.

منطقه شیخ سعید در شرق حلب منطقه‌ای است که درگیری بر سر آن از ظهر روز یکشنبه (۲۱ آذر / ۱۱ دسامبر) همچنان ادامه داشت. ارتش سوریه همچنین موفق شده‌ است مناطق "صالحین" و "کرم الدعدع" در شرق حلب را نیز به کنترل خود درآورد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌‌گوید ارتش سوریه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مناطق زیر کنترل شورشیان سوریه را در شرق حلب بازپس گرفته‌ است. یکی از سخنگویان این گروه اعلام کرد که تنها بخش کوچکی از شرق حلب زیر کنترل شورشیان است.

در همین حال خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از غروب یکشنبه تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از مناطق زیر کنترل شورشیان در جنوب شرقی حلب خارج شده و خود را به مناطق امن‌تر رسانده‌اند.

اینترفاکس همچنین گزارش داده که بیش از ۷۰۰ شورشی طی ۲۴ ساعت گذشته تسلیم شده و سلاح‌های خود را تحویل داده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما بر این نظر است که شورشیان هنوز تسلیم نشده‌اند و همچنان به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

ارتش سوریه نیز روز دو‌شنبه (۲۲ آذر / ۱۲ دسامبر) اعلام کرد که شکست کامل شورشیان در حلب بسیار نزدیک است.

خبرگزاری رویترز هم نوشت دوشنبه شب ارتش سوریه با کمک برخی نیروهای دیگر موفق شدند بخش‌های دیگری از شرق حلب را از کنترل شورشیان خارج کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها