ولوو بزرگ‌ترین اتوبوس جهان را برای ناوگان حمل و نقل عمومی برزیل می‌سازد.
کد خبر: ۹۷۸۱۹۷
رکورد طولانی ترین اتوبوس شکسته می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تیترشهر، کمپانی خودروسازی ولوو بزرگ‌ترین اتوبوس جهان با ظرفیت حمل ۳۰۰ مسافر را برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی برزیل معرفی کرد.اتوبوس Gran Artic 300 ساخت ولوو، یک اتوبوس سه کابینه با ظرفیت حمل ۳۰۰ مسافر است که سه کابین آن با المان‌های انعطاف‌پذیر به یکدیگر متصل می‌شوند. این خودرو که تلفیقی از اتوبوس و قطار است؛ بر خلاف اتوبوس عجیب‌ و غریب چینی‌ها که قرار است از روی ترافیک عبور کند، برای خیابان‌ها ساخته شده است و از یک شاسی سه‌تکه بهره می‌برد.

طول این اتوبوس اندکی کمتر از ۹۱ متر و در مقایسه با دیگر اتوبوس‌های سری Artic بسیار بزرگ است. مدل کوچک سری اتوبوس‌های Artic ولوو در دو نسخه‌ با ظرفیت حمل ۱۵۰ و ۱۸۰ مسافر موجود است که به ترتیب طولی برابر با ۱۸.۵ و ۲۱ متر دارند. مدل Super Artic 210 را می‌توان بهترین ترکیب از لحاظ ظرفیت و اندازه دانست. طول این اتوبوس تنها ۱ متر از مدل Artic 180 بیشتر است اما، در مقایسه با مدل ۱۸۰ ظرفیت حمل ۳۰ مسافر بیشتر دارد.

این خودروساز سوئدی مدل Gran Artic 300 را برای سیستم حمل و نقل عمومی سریع برزیل توسعه داده است و ادعا می‌کند ظرفیت حمل مسافر آن از بزرگ‌ترین اتوبوس‌های کنونی به میزان ۳۰ نفر بیشتر است و می‌تواند به‌جای سه اتوبوس معمولی در ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود. این امر به معنی اتوبوس‌های کمتر در سطح شهر و در نتیجه از لحاظ تئوری، انتشار آلاینده‌های کمتر است.

ولوو زمان فروش اتوبوس‌های جدید خود را اعلام نکرده است؛ اما ما مشتاقانه منتظر هستیم تا تأثیر ناوگان اتوبوس‌هایی با ۳۰۰ مسافر را بر میزان انتشار آلاینده‌ها، سرعت سرویس‌های حمل و نقل عمومی و رانندگان عادی ببینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها