رئیس جمهور جدید آمریکا در واکنش به انتقادهای چین از وی به دلیل گفتگو با مقامات تایوان گفت: نمی خواهم چین برای من تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۹۷۸۰۵۲
ترامپ: چین نباید برای من تعیین تکلیف کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دونالد ترامپ گفت: من سیاست چین واحد را کاملا درک می‌کنم اما دلیلی نمی‌بینم که پیش از توافق با چین بر سر مسائلی دیگر از جمله تجارت، به این سیاست پایبند بمانیم.

وی در این مصاحبه تلویزیونی از عملکرد چین در پایین نگه ‎داشتن ارزش «یوآن» در برابر دلار آمریکا، تحرکات پکن در دریای جنوبی چین و موضع این کشور در قبال کره شمالی انتقاد کرد.

ترامپ افزود: پکن در مورد این موضوع که وی باید با رهبر تایوان مکالمه داشته باشد یا خیر، تصمیم گیری نمی‌کند.

ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس‌ نیوز آمریکا در خصوص ارتباط تلفنی خود با «تسای اینگ- ون» رئیس‌ جمهوری تایوان، که در تاریخ ۱۲ آذر انجام شد و با واکنش شدید پکن روبرو شد گفت: من نمی ‏خواهم چین برای من تعیین تکلیف کند، این تماس با من گرفته شد و تماس خیلی دلپذیری بود. تماسی کوتاه. چرا باید یک کشور دیگر قادر باشد به من بگوید که نمی‎توانم به تماسی پاسخ بدهم؟ اگر بخواهم با شما صادق باشم، تصور می‌کنم پاسخ ندادن به این تماس بی‌احترامی محسوب می‎شد.

پس از مکالمه تلفنی ترامپ با تسای، دولت «باراک اوباما» رئیس‎جمهور آمریکا، اعلام کرد: دستیاران ارشد کاخ سفید با مقامات چین گفتگو و به آ‎نها اطمینان داده‌‎اند که واشنگتن به سیاست چین واحد پایبند خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها