مدیرعامل راه‌آهن گفت: سیستم ATC از 99.8 درصد سلامت برخوردار است و این سیستم در 8 ماهه اول امسال از مجموع یک میلیون و 160 هزار بار عملیات، 4 هزار بار هشدار داده است.
کد خبر: ۹۷۸۰۱۱
اطلاع رسانی ناقص ATC در مسیر  مشهد را قبول نداریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس،‌ سعید محمدزاده امروز در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر راه و شهرسازی و پور سید آقایی مدیرعامل مستعفی راه‌آهن برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ راه‌آهن برای اقتصاد ملی نقشی بی‌بدیل دارد و امیدواریم با تلاش همه دست‌اندرکاران هدف‌های تعیین شده در این حوزه محقق شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تدابیر مناسبی برای توسعه ریلی اندیشیده شده است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: از گذشته با همکاری همه دست‌اندرکاران صنعت ریلی برنامه جامع توسعه ریلی تهیه شده است.

وی ادامه داد:‌ در برنامه ششم توسعه همچنین ارکانی در نظر گرفته شده است که سازمان یکپارچه و در قالب یک واحد استخدامی راه‌آهن فعالیت کند.

محمدزاده درباره سیستم ATC (کنترل اتوماتیک قطار) توضیح داد: از روز روشن شدن این سیستم در اسفند 93 تا امروز ضریب سلامت آن به استناد آمار و اطلاعات ثبت شده 99.8 درصد است.

وی ادامه داد: این سیستم در 8 ماهه اول امسال از مجموع یک میلیون و 160 هزار بار عملیات 4 هزار بار هشدار داده است که نشان می‌دهد کل پکیج راه‌آهن ایمن است و این سیستم هر نوع شکستگی ریلی و یا وجود هرگونه سنگ روی سوزن را نشان می‌دهد.

وی افزود: به این موضوع دقت شود که سیستم ریلی در مدت زمان مذکور 4 هزار بار به استفاده‌کنندگان هشدار داده است نه 4 هزار بار خطا داشته است.

وی با اشاره به طراحی این سیستم توسط متخصصان داخلی و بومی‌سازی آن گفت: این سیستم در 5 خط مترو تهران از سال 87 عملیاتی است.

مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی ناقص ATC را قبول نداریم، گفت:‌ متاسفانه برخی دنبال تضعیف اقتصاد مقاومتی در شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

وی با بیان اینکه چندین مرکز CTC داریم،‌گفت: این شامل CTC شاهرود، یزد، راه‌آهن جنوب و امثال آن است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: بر حسب برنامه افزایش ایمنی راه‌آهن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خطوط را به ATC تجهیز می‌کنیم.

محمدزاده گفت: سیستم ATC ابتدا در مترو امتحان خود را پس داد و سپس در راه‌آهن هم به کار گرفته شد.

وی بیان کرد: همه قطارهای مسافری مسیر مشهد مجهز به سیستم ATC هستند.

بنا بر این گزارش، در ابتدای مراسم تودیع محسن پورسیدآقایی و معارفه سعید محمدزاده به عنوان مدیرعامل راه‌آهن حضار به احترام جان‌باختگان سانحه ریلی به قرائت فاتحه پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها