استاد محمد سریر از آثار موسیقایی جشنواره تولیدات استانی رسانه ملی گفت

نگاه فرهنگی و علمی به موسیقی نواحی

10 روز دیگر زنگ آغاز نوزدهمین جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما در خوزستان به صدا در می آید، رویدادی بزرگ و فرهنگی که ابعاد و بخش های مختلفی از جمله تولیدات تلویزیونی، رادیویی، موسیقایی،‌ پژوهش، خبر و... را در بر می گیرد، به همین بهانه سراغ استاد محمد سریر، موسیقیدان برجسته کشورمان و عضو هیئت داوری بخش موسیقی جشنواره رفتیم تا با او درباره آثار تولید شده توسط هنرمندان استانی و همچنین جایگاه و نقش رسانه ملی در ترویج و پاسداری از موسیقی اصیل ایران زمین جویا شویم.
کد خبر: ۹۷۷۲۴۲
نگاه فرهنگی و علمی به موسیقی نواحی

محمد سریر در ابتدا با اشاره به اهمیت جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما در فضای کلی فرهنگی و هنری کشور به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: آثاری که در این رویداد ما برای داوری شنیدیم در مقایسه با آنچه پیش از این متصور بودم پیشرفت بسیار محسوسی داشت و بخصوص عنصر خلاقیت در آثار تولید شده توسط هنرمندان استانی و شهرستانی نمود ویژه ای یافته است.

این آهنگساز و عضو هیئت مدیره خانه هنرمندان ایران افزود: من نگاه فرهنگی و هنری قوی را در میان این هنرمندان دیدم که اغلب پایه های قابل ملاحظه علمی را هم در بر می گرفت که بسیار امیدوارکننده و جدی است.

سریر تاکید کرد: هنرمندان جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما توانسته بودند بخوبی از جانمایه های موسیقی نواحی و محلی بهره ببرند، آنها همچنین انگیزه های قوی و ارزشمندی برای تولید آثار با زبان و گویش محلی خود دارند که قابل احترام و ستودنی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش رسانه ملی در احیا و حفظ سنت های اصیل موسیقایی ایران توضیح داد: بسیاری از قطعات مرتبط با موسیقی نواحی و محلی اگر با ذائقه امروزی جوانان متناسب سازی شود اتفاق بسیار خوبی رخ می دهد، من باور دارم صدا و سیما می تواند در دورترین نقاط و محروم ترین بخش های کشور وارد شود و از هنرمندان جوان و باانگیزه و خلاق حمایت کند، کاری که شاید دیگر نهادهای فرهنگی نتوانند انجام دهند، در همین جشنواره شاهد هستیم که خیلی از هنرمندان جوان موسیقی محلی کشور با آثار و تولیدات رسانه ملی معرفی و شناخته می شوند و همین نقش مهم رسانه را در حفظ و برجسته کردن موسیقی ایرانی نشان می دهد.

او در پایان آرزو کرد نوزدهمین جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما بتواند فرصتی برای انعکاس بهتر موسیقی نواحی و محلی ایران و شنیده شدن آن فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها