یک هفته پس از دستور اوباما در لغو محدودیت تسلیحاتی در سوریه

طرح کنگره برای ممنوعیت مسلح کردن گروه های تروریستی

در طرح کنگره با صراحت حمایت از داعش، القاعده و جبهه النصره ممنوع شده است و این ممنوعیت شامل کشورهایی که از آنها حمایت می کنند می شود.
کد خبر: ۹۷۶۹۹۹
طرح کنگره برای ممنوعیت مسلح کردن گروه های تروریستی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، چند روز پس از آنکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا محدودیت ها در زمینه تامین تسلیحات را برای متحدان آمریکا در سوریه لغو کرد، گروهی از قانونگذاران آمریکا از هر دو حزب (دموکرات و جمهوریخواه) در واشنگتن طرحی را برای ممنوعیت مسلح کردن گروه های تروریستی در خاورمیانه و سراسر جهان ارائه کردند.

شکاف عمیق بین قانونگذاران و دولت آمریکا تنها چند روز از اقدام اوباما به لغو محدودیت ها در زمینه تامین تسلیحات برای (به اصطلاح) عناصر مسلح میانه رو در سوریه خود را نشان داد به طوری که گروهی از قانونگذاران آمریکایی طرحی را ارائه کردند که این تامین تسلیحاتی را ممنوع می سازد.

گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب «قانون جلوگیری از مسلح کردن تروریست ها» را ارائه کرده اند. این طرح به دولت آمریکا اجازه نخواهد داد کمک تسلیحاتی، مالی و آموزشی در اختیار سازمان هایی قرار دهد که در فهرست سازمان ها یا گروه های تروریستی قرار دارند.

این طرح را پیتر ولچ، باربارا لی، دانا روراباچر و توماس ماسیه آماده کرده اند و تولسی گابارد آن را ارائه کرده است. گابارد تاکید کرد در آمریکا حمایت از تروریسم برای افراد ممنوع است.

با این حال این طرح صرفا به دولت آمریکا مربوط نمی شود که سالهاست کمک تسلیحاتی، مالی و آموزشی در اختیار گروه های مرتبط با تروریست ها در سوریه قرار می دهد بلکه گفته می شود هدف از آن جلوگیری از برنامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در زمینه قاچاق تسلیحات برای متحدان آمریکا و سپس برای گروه های مسلح مخالف در سوریه است که به آنها گروه های مخالف به اصطلاح میانه رو گفته می شود.

در متن این طرح با صراحت حمایت از داعش، القاعده و جبهه النصره که نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر داده ممنوع شده است.

این ممنوعیت متحدان آنها و کشورهای خارجی را که از چنین گروه هایی حمایت می کنند شامل می شود.

سیاست هایی که در پشت پرده این طرح وجود دارد مورد حمایت دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

در یکی از پاراگراف های این طرح به نام عربستان سعودی، ترکیه و قطر اشاره شده است که آشکارا از برخی گروه های مسلح مخالف در سوریه حمایت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ث
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
این حیوانات ، معلوم نیست با خودشون چند چندن ، یكروز صریح حمایت میكنن از تروریست ها یك روز دیگه طرح ضد تروریست ها
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها