ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد:

آزاد سازی 93 درصد شرق حلب و تسلیم شدن 1000 تروریست

ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با اعلام آزادی 93 درصد از مناطق شرق حلب به دست ارتش سوریه، از تسلیم شدن داوطلبانۀ بیش از هزار جنگجوی مسلح در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۸۱۲
آزاد سازی 93 درصد شرق حلب و تسلیم شدن 1000 تروریست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سپهبد سرگئی رودسکوی، فرمانده اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، گزارش داد که 953 نفر از این افراد عفو شده و بقیه تحت بازجویی قرار دارند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو خاطر نشان کرد: «52 محله شرق حلب از تروریست های مسلح پاکسازی شده و نیروهای سوری بر 93 درصد از این شهر سیطره یافته اند».

رودسکوی ادامه داد: «آزادی این 52 محله به خاطر حملات موفقیت آمیز بوده و در چهار روز اخیر مناطق تحت سلطه تروریست های مسلح در شرق حلب به یک سوم کاهش یافته است».

وی افزود: «آن گروه از اهالی حلب که توانستند از چنگال تروریست ها بگریزند گفتند که معارضین میانه رو از شکنجه و اعدام استفاده می کنند. روسیه سرگرم تهیه اسناد این جنایات است».

رودسکوی گفت که نیروی هوایی روسیه و سوریه از 18 اکتبر پروازی بر فراز شهر حلب انجام نداده اند و تمام پیروزی های اخیر با تلاش نیروی زمینی سوریه تحقق یافته است.

در یخش دیگری از گزارش ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام شد که 10 هزار و 500 غیر نظامی در 24 ساعت گذشته شرق حلب را ترک کرده اند.

وی خاطر نشان ساخت که 10 تن کمک های انسان دوستانه هر روز برای محله های آزاد شده ارسال می شود و کار بازسازی تاسیسات زیربنایی و ارائه کمک های پزشکی به مردم این مناطق در حال انجام است.

وی پیش بینی نمود که غیرنظامیان در آینده نزدیک قادر به بازگشت به خان الشیخ و التل در ریف دمشق و حلب و دیگر مناطق آزادشده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها