نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

تغییر پول ملی قدرت خرید مردم را افزایش نمی دهد

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دولت درباره تغییر پول ملی از ریال به تومان گفت: تغییر پول ملی نه موجب رشد اقتصادی می شود و نه ارزش پول ملی را افزایش می دهد.
کد خبر: ۹۷۶۳۳۸
تغییر پول ملی قدرت خرید مردم را افزایش نمی دهد

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص تاثیر تغییر پول ملی در اقتصاد کشور گفت: چند سالی است که بحث حذف صفرها از پول ملی ایران در دستور کار دولت ها و مسئولان بانک مرکزی است ولی با مصوبه امروز دولت تنها یک صفر از پول ملی حذف شد که یکی از دلایل اصلی آن هم این بود که ریال دیگر جایگاهی در اقتصاد کشور ندارد.

وی افزود: اگر در گذشته با یک ریال می شد یک تخم مرغ خرید اکنون باید 3 تا 4 هزار ریال برای یک تخم مرغ پرداخت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تغییر پول شاهد رشد اقتصادی نخواهیم شد، اظهارداشت: این مصوبه دولت قطعا قدرت خرید مردم را افزایش نخواهد داد.

وی افزود: رشد اقتصادی که اکنون در کشور شاهدیم متکی به درآمدهای حاصل از فروش نفت است در حالیکه اقتصاد کشور با رکود مواجه است و بنگاه های اقتصادی به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل درآمده اند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: ارزش پول ملی زمانی بالا می رود که صادرات غیرنفتی داشته باشیم که امروز دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا این مصوبه دولت نیاز به تصویب مجلس دارد یا نه؟ گفت: دولت تغییر پول ملی را به صورت طرح یا لایحه تصویب نکرده است و به همین دلیل نمی خواهد به مجلس بیاورد ولی اگر مجلس به این نتیجه برسد که مصوبه دولت خلاف قانون بوده است وارد قضیه شده و خلاف بودن آن را ابلاغ خواهد کرد.

گفتگو از : محمد دوامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
ارزش پول ملی كشور را نابود كردند حالا می خواهند اسمشو عوض كنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
الان هر دلار ٤٠٠٠ هزارتومنه خودتون عاقلین مردم تا تهش بخونین چه بلایی سر مردم اومده
محمد
Netherlands
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
چه گره ای از مشكل معیشتی مردم را باز خواهد كرد آن قابل تامل و بررسی ست...
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
آقا .... مثل این كه تهران را طهران بنویسند در وضعیت ترافیك . یا هوای تهران اثری داره ..؟ فقط كمی به نفع .كارمند های مالی و حساب داری ها شد .. ضرب و تقسیم كمتر ..
مش قربون
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
شیش تا صفرشو هم كه برداری بازم نمیتونی جلوی سقوطش را بگیری

نیازمندی ها