نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت :بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب در تهران فقط 3 هتل 5 ستاره ساخته شده است در حالیکه دوبی و استانبول هرکدام 80 هتل پنج ستاره دارند .
کد خبر: ۹۷۶۱۷۱
بعد از انقلاب فقط 3 هتل 5 ستاره در پایتخت ساخته شده / دوبی و استانبول 80 هتل 5ستاره دارند

مهدی جهانگیری در گفت و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که در بعد از انقلاب در تهران چند هتل 5 ستاره ساخته شده است گفت : متاسفانه در پایتختی با این جمعیت طی 38 سال گذشته جز سه هتل 5 ستاره که آنهم حمایت دولت را داشته ، ساخته نشده است و دلیل آنهم نگاه شهرداری است که هتل سازی را برای سرمایه گذاران غیر اقتصادی می کند .

وی بیان کرد : سرمایه گذار دو دوتا ، چهار تا می کند و سرمایه اش را جایی می برد که برایش اقتصادی باشد و باید بداند با چه روشی و چگونه فعالیت کند تا بازگشت سرمایه داشته باشد، اما درشهری مثل تهران که شهرداری با نگاه کاسب‌ مآبانه با فعالان گردشگری برخورد می‌کند نباید انتظار داشته باشید اتفاقی رخ دهد و یا حتی هتلی ساخته شود.

جهانگیری ادامه داد:در شهری مثل استانبول که سه ساعت فاصله پروازی با تهران دارد، ۸۰ هتل پنج ستاره موجود است. دوبی با دو میلیون جمعیت نیز بیش از ۸۰ هتل پنج ستاره دارد، اما در تهران بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب فقط 3 هتل پنج ستاره ساخته شده است.

این فعال گردشگری همچنین بیان داشت : درست است که برجام و تغییر ادبیات سیاسی بزرگ ترین توفیق ما بوده، ولی انتظار بر این است که حمایت از بخش خصوصی صورت گیرد ، وقتی برای یک هتل با همه ضوابط طرح شده عوارض های سنگینی از سوی شهرداری گرفته می شود به اضافه هزینه ای که برای خرید زمین می شود، قطعا با فروش اتاق های آن هتل، آمدن گردشگر و درنظر گرفتن هزینه های جانبی چنین پروژه ای غیراقتصادی جلوه می کند.

جهانگیری اظهار داشت :اگر توسعه صادرات به عنوان کلیدی ترین محور رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته شود، راهی نیست جز توجه به صنعت گردشگری. این مطالبه ی جدی اتاق بازرگانی از دولت است که اگر بنا دارد کلیدی ترین، اصولی ترین و به حق ترین توسعه اقتصادی را سرلوحه قرار دهد، باید پایه اش را روی گردشگری بنیان گذاری کند. این یک مطالبه جدی است که اگر نگاه شعاری به آن شود، به بیراهه خواهد رفت.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه در سند چشم اندازجذب 20 میلیون گردشگر دیده شده است گفت : در استراتژی سند گردشگری پیش بینی شده بود دولت 25 هزار میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت های صنعت گردشگری هزینه کند و شرایطی فراهم شود که ما دردوره 20 ساله به رقم جذب 20 میلیون توریست برسیم اما امروز که 10 سال از برنامه چشم انداز طی شده است تعداد گردشگران ورودی به حدود 5.5 میلیون نفر رسیده است ، این در حالیست که در برنامه ششم توسعه نیز تاکید شده است که این عدد را به 5 برابر افزایش دهیم که طبیعی است غیر ممکن است چرا که باید زیر ساخت ها فراهم شود و مقوله فرابخشی گردشگری را حل کنیم و در این مسیر سایر نهادها و دستگاهها نیز باید همکاری کنند چرا که دقیقا سازمان گردشگری نمی تواند مسئله را به تنهایی حل کند ، بحث حمل نقل هوایی ، ریلی ، جاده ای ، بهداشت و درمان از جمله مقوله هایی است که باید برای صنعت گردشگری به خدمت گرفته شود .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
United Kingdom
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت :بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب در تهران فقط 3 هتل 5 ستاره ساخته شده است در حالیكه دوبی و استانبول هركدام 80 هتل پنج ستاره دارند . انشاالله اگر مسولین ما از صحبت های بدون عمل فارغ بشند و دست از حیف و میل بیت المال بر دارند شاید در دراز مدت بتوانیم...
امیر
Netherlands
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
ایشان یك چیز را از یاد برده و ان چند میلیون توریست به تركیه و امارات در سال سفر می كنند و چند هزار نَفَر در سال به ایران ،كه ألَّبته ایشان تعداد ایرانی های كه در خارج زندگی می كنند را بعنوان توریست در مفهوم عامیانه ان استفاده نكنند ،بلكه اكثر انها خانه دارند و یا در خانه یكی از خویشاوندان زندگی می كنند در ایران و نیاز به هتل ندارند ،و دلایل دیگر ،البته خود ایشان دارند شعار می دهند جذب بیست میلیون توریست. این را چطوری و بر حسب چه مطالعاتی دارد می گوید ،شاید منظور جذب بیست میلیون زوار و زیارتی منظور شان هست ،كه چند در صد انها در هتل پنچ ستاره می خوابند .اگر هم نیاز هست باید این هتل ها را در مشهد و قم ساخت نه تهران ، البته اگر توریست همان توریست در دیگر كشورها معمول هست می روند ما نیاز به صدها میلیارد دلار برای سرمایه گذاری و یكسری مجوزها و یكسری فرهنگ ها ،وووو داریم با چند هتل ٥و یا٧ ستاره در تهران كاری درست نمی شود

نیازمندی ها