نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل: دولت ایران تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می داند.
کد خبر: ۹۷۶۱۵۸
نامه اعتراضی ایران به دبیرکل سازمان ملل درباره مصوبه کنگره آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره امریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می داند.

در این نامه تاکید شده است که بر اساس مفاد برجام، آمریکا بعنوان یکی از طرفهای برجام متعهد شده است از تمدید و وضع مجدد تحریم و یا هر اقدام مغایر با اهداف، نص و روح برجام خودداری کند.

خوشرو افزوده است: تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) بر خلاف تعهدات برجامی آمریکا است و لذا این کشور مسئول پیامدهای منفی و آثار زیانبار چنین اقدامی خواهد بود.

در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که از همه طرفهای برجام به ویژه آمریکا بخواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

همچنین از وی خواسته شده است تا این اقدام اخیر آمریکا و سایر موارد بد عهدی در اجرای تعهدات برجام را در چارچوب گزارش آتی خود به شورای امنیت منعکس کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ص
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
با این شدت حتما جواب میده!!!!!!!!!! :|
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها