دانستنی‌های لازم هنگام انتخاب و استفاده از عطر

به‌به! چه بوی خوبی!

برای بعضی‌ها انتخاب عطر مناسب یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۸۴۱
انتخاب عطر براساس موقعیت

به گزارش جام جم آنلاین، گزارش زیر را به دقت بخوانید.

شغل: عطری که سر کار استفاده می کنید بهتر است با عطری که در مهمانی می زنید متفاوت باشد. عطر محل کار باید صمیمی و ملایم باشد و در برخورد اول ضربه ای عمل نکند؛ به خصوص در شغل هایی که با ارباب رجوع در ارتباط است.

به عنوان مثال یک کارمند بانک نباید عطر تلخ و گرم استفاده کند چون ارباب رجوع ناخودآگاه نسبت به آن فرد گارد می گیرد. اگر عطر ملایم بزنید با آن بو می تواند ارتباط بهتری برقرار کند.

بهتر است عطرهای تند، تلخ و گرم سر کار استفاده نشود چون با آدم های مختلف سر و کار دارید و همانطور که گفته شد اولین احساس از بوی عطر به طرف مقابل منتقل می شود و چه بهتر است این حس در دیدار نخست تند و ضربه ای نباشد.

مهمانی: عطری که در مهمانی زده می شود بستگی به نوع مهمانی دارد. مهمانی های رسمی براساس نوع لباس هم فرق می کند. مثلا کت و شلوار یا جلسات کاری که قرار است موضع خود را به شکل محکم مشخص کنید باید عطر تلخ و گرم بزنید.

بوی تلخ، قدرت و غرور را می رساند اما در مهمانی های معمولی بهتر است از عطر ملایم و خنک استفاده کنید. اگر مهمانی در فضای باز برگزار می شود توصیه می کنیم عطر تلخ و گرم بزنید چون فضای باز باعث می شود بو، به شکل ملایم پخش شود اما اگر ملایم بزنید در فضا گم می شود و بویی به مشام نمی رسد.

سن و سال: سن و سال از جمله معیارهایی است که باید در انتخاب عطر به آن توجه کنید. معمولا سازنده های عطر بر روی شیشه به عنوان پیشنهاد اینکه عطر برای چه سن هایی مناسب است را می نویسند. در کل هر چه سن پایین تر باشد، عطر ملایم، خنک، میوه ای، برگی و گلی بهتر است. سن هر چه بالاتر می رود، ادویه و چوب وارد آن می شود و برای این سن مناسب تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها