سخنگوی شورای شهر اردبیل خبر داد:

همسطح‌سازی آرامستان‌های اردبیل

دومین آرامستان بزرگ کشور در فضای ۴۶۶ هکتاری و به همراه 10 هزار قبر آماده برای تامین نیازهای غیرقابل پیش‌بینی در شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۹۷۵۳۳۵
دومین آرامستان کشور با 10 هزار قبر آماده + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، شهردار شیراز در مراسم افتتاح آرامستان بهشت احمدی گفت: این آرامستان در جنوب کشور جایگاه اول و در کشور رتبه دوم را از لحاظ وسعت و امکانات در اختیار دارد.

علیرضا پاک فطرت افزود: فضای این آرامستان بیش از ۴۶۶ هکتار و میزان سرمایه گذاری اولیه تنها برای خود آرامستان ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده که تمامی امکانات را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: مراکز ثبت احوال، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و تمامی دستگاه های لازم برای امکان دفن در آرامستان بهشت احمدی حضور دارند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه راه‌های دسترسی برای رسیدن به آرامستان بهشت احمدی نیز ایجاد شده است، گفت: سه راه دسترسی بسیار ایمن و راحت از مناطق مختلف شیراز ایجاد شده که این فاصله تا شهر شیراز به سرعت طی شود.

پاک فطرت تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل جلوگیری از هرگونه مشکل و اتفاقات غیر قابل پیش بینی حدود ۱۰ هزار قطعه قبر آماده در این آرامستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه فضای سبز آرامستان بهشت احمدی برای تفریح مردم تدارک دیده شده است، افزود: آرامستان باید محلی زیبا برای آرامش و تفکر مردم باشد به همین دلیل طی برنامه ریزی های انجام شده فضای سبزی که برای آرامستان بهشت احمدی تدارک دیده شده بسیار زیبا و به همراه پارک بازی بچه ها است.

شهردار شیراز در خصوص وضعیت دارالرحمه شیراز نیز تاکید کرد: ظرفیت دارالرحمه شیراز مدتها است که تکمیل شده اما تا پایان سال کسانیکه دارای مقبره خانوادگی و قبرهای خریداری شده هستند می توانند در زمان نیاز از آنها استفاده کنند.

پاک فطرت تاکید کرد: باید همگان برای استفاده از آرامستان جدید تشویق شوند زیرا تمامی امکانات در این محل فراهم است هرچند که تجربه نشان داده استفاده از مکان‌های جدید به عنوان محل دفن اموات همواره با مقاومت مواجه بوده اما دیگر چاره ای نیست زیرا دارالرحمه ظرفیتی ندارد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به دارالسلام شیراز نیز گفت: شهرداری شیراز برای رسیدگی به این مجموعه بسیار قدیمی و مهم برنامه ریزی مناسب را انجام داده بود و حتی طرح مورد نظر به میراث فرهنگی ارائه شده اما پس از آغاز کار با ممانعت هایی مواجه شدیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: در همان مدت اولیه بیش از ۲ میلیارد تومان برای دارالسلام هزینه شد اما متاسفانه میراث فرهنگی از ادامه کار جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها