وزیر امور خارجه آمریکا گفت :برجام از جنبه بازرسی ها و پروتکل پیشرفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقنامه ای دائمی است.
کد خبر: ۹۷۵۳۱۵
جان کری: برخی نظارت های برجام دائمی است

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود در اجلاس سابان گفت برجام از جنبه بازرسی ها و پروتکل پیشرفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقنامه ای دائمی است.
جان کری افزود : همانطور که مارتین ایندیک گفت هیچ کس امروز نمی گوید و دست کم درباره ده تا پانزده سال صحبت نمی کند، از قضا من نیز بر این باورم که این(توافقنامه) دائمی است چون اگر زمانی آنها(ایرانی ها) به میزان ایکس بیش از سه و نیم درصد یا سه و شش دهم یا سه و هفت دهم درصد غنی سازی کنند ما بلافاصله مطلع خواهیم شد. اگر آنها معادن اورانیوم بیشتری داشته باشند ما مطلع خواهیم شد چون معادن آنها را رصد می کنیم. اینها بخشی بیست و پنج ساله از توافقنامه هستند و بعد از این دوره نیز درباره بازرسی ها و پروتکل پیشرفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقنامه، دائمی است.

وی گفت :من شخصا اطمینان دارم ، آژانس بین المللی انرژی اتمی ما، نیز اطمینان دارد، جامعه اطلاعاتی ما نیز اطمینان دارد و وزارت دفاع ما اطمینان دارد که اگر آنها دست بکار شوند ما مطلع خواهیم شد البته این به معنی آن نیست که آنها دست بکار نخواهند شد. در این صورت(اگر دست بکار شوند) همه گزینه هایی که ما امروز در اختیار داریم در آن زمان نیز دراختیار ما قرار خواهد داشت.

جان کری افزود: پس چیزی که ما در اختیار داریم فرصتی است که خاورمیانه و منطقه را بازتعریف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۰
باسلام:همانطوریكه قطعنامه های شورای امنیت در باره برجام برداشته شد ایران میتواند هرگونه نقض یا كارشكنی را درصحن سازمان ملل متحد مطرح واز طریق مراجع بین المللی ان را مطرح كند .ما به حقوق هسته ایی خودمان رسیدیم نیازی نداردكه اینهمه التهاب به بدنه جامعه وارد كنیم.

نیازمندی ها