ارتش سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که به تروریست های مسلح در شرق شهر حلب فرصت داده است که این شهر را ترک کنند؛ در غیر این صورت سرنوشت آنها مرگ خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۵۰۷۰
ارتش سوریه:تروریست ها حلب را ترک نکنند کشته می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «سمیر سلیمان» سخنگوی ارتش سوریه با بیان اینکه کسانی (تروریست ها) که انتخاب می کنند در حلب بمانند با مرگ روبه رو خواهند شد، افزود: تا بازگرداندن ثبات و امنیت به تمام مناطق حلب نبرد را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ارتش سوریه بیش از 50 درصد از مناطق شرقی حلب را آزاد کرده است و تلاش ها برای آزادسازی مناطق تاریخی حلی معروف به حلب قدیم با دشواری هایی مواجه خواهد شد و ارتش برای آزادسازی همه مناطق در طی چندین هفته از نیروهای پیاده و نیروهای ویژه استفاده خواهد کرد.

شهر مهم حلب در شمال سوریه از اواسط سال 2012 میلادی در نتیجه جنگی که گروه های مخالف و تروریستی در سوریه به راه انداختند، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد که به ترتیب در کنترل مخالفان و دولت سوریه قرار داشت.

در روزهای اخیر نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی موفق شدند مناطق زیادی را در شرق حلب از تصرف تروریست های تکفیری آزاد کنند به حدی که با آزادسازی منطقه طریق الباب توسط نیروهای سوری، ناظر حقوق بشر سوریه مساحت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در حلب را 60 درصد اعلام کرد.

بر اساس اعلام این گروه، دهها خانواده دیگر سوری نیز به جمع بیش از 50 هزار نفری که پیشتر از شرق حلب از دست تروریست ها گریخته و به مناطق تحت کنترل دولت سوریه رفته بودند، پیوستند.
بنا بر آمار صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از این تعداد حدود 20 هزار نفرشان کودک هستند.

یونیسف با اشاره به نزدیک بودن فصل زمستان و شرایط نامساعد در حلب، بر ارائه کمک به این کودکان و خانواده های آن ها تاکید کرد.

تلاش کشورهای همسو با ارتجاع عربی در منطقه که از تروریست ها در شرق حلب حمایت می کنند برای حمله به ارتش سوریه و همپیمان آن که پیش روی های چشم گیری در شرق حلب داشته اند در حالی است که ارتش سوریه دیروز (شنبه) از ساکنان مناطق شمال شرق حلب خواست، از آنجایی که امنیت و ثبات در این مناطق برقرار شده، به خانه های خود بازگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها