فردی که از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید ، اخاذی و اسید پاشی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا همدان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۷۴۹۸۲
اسیدپاش مجازی دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ امینی رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایتی مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، شناسایی عامل یا عاملان مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دختر جوان حدود یکسال پیش با فرد ناشناسی برای ازدواج آشنا شده و از طریق شبکه های اجتماعی عکس های خود را برای نامبرده ارسال کرده ولی متهم تقاضای عکس های بدون پوشش را از وی کرده و تهدید کرده در صورت عدم ارسال به صورت وی اسید خواهد پاشید.

وی تصریح کرد: کارشناسان ما با انجام اقدامات فنی و بکار گیری شگرد های خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نهایتا متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی اظهار داشت: در بازجویی های فنی مشخص شد، متهم از اقوام شاکی بوده و بخاطر کینه ای که از پدر شاکی داشته است از طریق شبکه های اجتماعی با شاکیه ارتباط برقرار کرده و بعد از جلب اعتماد از وی چند عکس گرفته ولی برای رسیدن به اهداف شوم خود باید از شاکی چند عکس بدون حجاب می گرفته که شاکی در مقابل دادن عکس ها مقاومت کرده و متهم، وی را مورد تهدید قرار داده است.

وی هشدار داد: موضوع عدم‌ اعتماد در فضای مجازی، مسئله‌ای است که شاید تمام افراد آن را تأیید کنند، اما بسیاری از موارد سوءاستفاده به‌دلیل اعتماد نابه‌جای کسانی بوده که هرگز فکر نمی‌کردند دچار چنین مشکلی شوند. در این بین اعتماد زنان و دختران جوان به افراد غریبه آسیب‌های بسیاری را به‌دنبال دارد، پس لازم است کاربران در محیط های گفتگو مجازی به کسی اعتماد نکرده و به هیچ وجه عکس ها و فیلم های خصوصی و خانوادگی را در این محیط ها ارسال نکنند چرا که امکان دسترسی و سوء استفاده اشخاص دیگری به آن امکان پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
اگه دخترا اینقد برای شوهركردن خودشونو به در و دیوار نمیكوبیدن همچین آدمای كثیفی پیدا نمیشدن كه بخان ازشون سواستفاده كنن

نیازمندی ها