علی مرادخانی با اشاره به موضوع سنگ مزار زنده‌یاد مصطفی کمال پورتراب گفت: این موارد به هیچ عنوان در حوزه وظایف معاونت هنری ارشاد نیست.
کد خبر: ۹۷۴۹۶۶
توجه به مقبره هنرمندان در حوزه وظایف ارشاد نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در حاشیه همایش سبک زندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ورود بازیگران به عرصه موسیقی آسان شده و خواننده‌هایی که خود به سختی مجوز می‌گیرند، شاهد هستند که بازیگران بدون سابقه کاری در این عرصه به راحتی مجوز دریافت می‌کنند، گفت: شما حتماً‌ باید در سیستم بررسی داشته باشید و ببینید که چطور مجوزها اخذ می‌شود.

وی گفت: برای مجوز هر فردی باید مراحل مختلفی طی شود، از استعلام گرفته تا کیفیت کار و ... شاید همه این امکانات وجود داشته و به این فرد مجوز اعطا شده ضمن اینکه صرف این مطلب که فرد بازیگر باشد، منعی نیست که مجوز موسیقی دریافت نکند.

وی افزود: آیا فردی که بازیگر شد را باید از برخی کارهایی که می‌تواند انجام دهد، منع کنیم؟ اگر صلاحیت‌های فنی و اجتماعی را به عنوان یک شهروند داشته باشد، می‌تواند در هر جایی کار خود را ادامه دهد،‌مهم این است در عرصه کاری، کیفیت لازم را داشته باشد. در این صورت نمی‌توان مانع وی شد که به دلیل بازیگری پس نمی‌توانیم مجوز دریافت کنیم، رفتار اینگونه معقول نیست.

معاون هنری وزیر ارشاد توضیح داد: فیلترهای لازم مطمئناً لحاظ می‌شوند اگر کیفیت کار مورد قبول شوراهای فنی بود پذیرفته خواهد شد کما اینکه بسیاری از کارها نیز پذیرفته نشده است.

مرادخانی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری که پیرامون مقبره و آرامگاه مشاهیر و مفاخر همچون مرحوم «جبار باغچه‌بان» و رسیدگی به آن سوال کرده بود، گفت: این موارد به هیچ عنوان در حوزه وظایف معاونت هنری نیست اما از جایی که برخی امور بر زمین می‌ماند و یک فرد باید به این مسائل رسیدگی کند، در این راستا چند روز پیش با خبر شدم در شبکه‌های اجتماعی مطلبی پیرامون مقبره استاد پورتراب مطرح شده بود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم نگاه کنیم اتفاقاتی اینگونه رخ دهد بنابر این باید به نحوی موارد را حل و فصل کرد، اما به نظرم می‌رسد برخی اوقات در میان هنرمندان و اساتید خانواده‌های آنها امورشان را انجام می‌دهند، هر چند ممکن است برخی از افراد کسی را بدین معنا نداشته باشند تا مواردشان را پیگیری کند. در این هنگام ما رسیدگی می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه شما مقبره مرحوم «باغچه‌بان» را دیده‌اید، گفت: جناب باغچه‌بان و دیگران در حوزه کار هنر نمی‌توان قرار گیرند اما به هر حال ما هم این را به دوستان اطلاع می‌دهیم تا کاری انجام دهند در این حوزه‌ها مواردی که مشخصاً‌ به مجموعه‌ها ما مرتبط است، سعی می‌کنیم از مواردی چون بیمه، بیماری و ... را حل و فصل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها