تخت روانچی در جلسه کمیسیون امنیت ملی:

مصوبه کنگره آمریکا در تمدید تحریم ایران نقض برجام است

رئیس جمهوری تقدیم به موقع لایحه بودجه را رعایت شان و منزلت مجلس و نشانگر اهتمام دولت یازدهم در پایبندی به قانون و رعایت انضباط مالی دانست و گفت: دستاورد تورم تک در تاریخ جمهوری اسلامی برای دولت یازدهم باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۹۷۴۸۷۴
روحانی: نقض برجام را تحمل نمی کنیم/ این هفته تصمیم گیری خواهیم کرد/ اوباما نباید ایسا را امضا کند

به گزارش جام جم آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه تقدیم لایحه بودجه سال 1396 به مجلس افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق داد تا چهارمین لایحه بودجه دولت تدبیر و امید را در فرصت قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنم.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با در نظر داشتن رویکردی واقع گرایانه و عمل گرا تلاش کرد با اولویت بندی بحران ها و مشکلات نسبت به رفع یا تخفیف آن ها اقدام کند
تا قبل از دولت یازدهم هیچ دولتی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کار خود را با تورم بالای 23 درصد آغاز نکرد در حالی که در شروع به کار این دولت نرخ تورم بالای 40 درصد بود و یان دولت مفتخر است به عهد خود در دستیابی به تعهد تک رقمی اجرا کند و کمتر از سه سال به زیر 10 درصد کاهش داد.

رئیس جمهور در صحن مجلس در واکنش به مصوبه کنگره در تمدید تحریم های ایران گفت:گزارش های متعدد آژانس تایید می کند از زمان اجرایی شدن برجام ایران به همه تعهدا خود عمل کرده و به آن پایبند است .

وی افزود: ما اعتقاد داریم برجام سند بین المللی است که به تایید شورای امنیت رسیده و اجرای دقیق آن دستاورد های مهمی برای جامعه بین الملل به همراه خواهد داشت.

ما به تعهدات خود پایبندیم اما هب عنوان رئیس شورای امنیت ملی اعلام می کنم نقض برجام را از سوی هیچیک از اعضای 1+5 تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد.

روحانی تاکید کرد: مصوبه اخیر کنگره در تمدید تحریم های ایسا به اعتقاد ما ناقض برجام است لذا رئیس جمهور امریکا موظف است از تایید و اجرای آن جلوگیری کند چنانچه این مصوبه به اجرا گذاشته شود نقض برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: حتی امضای آن توسط رئیس جمهور آمریکا را خلاف تعهدات امریکا می دانیم و با عکس العمل مواجه خواهد داشت لذا در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در جلسه این هفته هیات نظارت بر برجام تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

در حال تکمیل است...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
قبولت داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
جوان كار می خواهد. چه تورم صفر باشه چه 40؛ اینه زندگی ما. چه نفت 1 دلار باشه و چه 100 دلار. بازهم كمر قشر فقیر میشكنه.
یار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
فقط حقوقی عمل كنید در صورت ادامه فعالیت هیچ چیز بغیر هزینه بالا بی تاثیر نخواهد بود به كره شمالی نگاه كنید.
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
همیشه مشكلات با مقابله به مثل حل نمیشود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها