فورد با اکواسپرت جدید خود، جهشی به سوی ساخت خودروهای شاسی‌بلند کوچک داشته و مانند نیسان جوک و جیپ رنه‌گید، به جرگه سازندگان کامیون‌های بسیار کوچک پیوسته است.
کد خبر: ۹۷۴۶۰۶
«فورد » تولید شاسی‌بلندهای کوچک

اکواسپرت به موتور کوچک توربوشارژ سه سیلندری با حجم یک لیتر مجهز است و البته مدل دیگری از این خودرو با وجود موتور برقی چهارسیلندری و با حجم دو لیتر و نیز چهار چرخ متحرک نیز وجود دارد. هر دو مدل نیز به جعبه‌دنده شش سرعته مجهز هستند. البته هنوز فورد از توان این خودرو صحبتی نکرده است، اما می‌توان انتظار توان 120 اسب‌بخار و گشتاور 170 نیوتن‌متر برای مدل یک لیتری و توان 140 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن‌متر برای مدل دو لیتری داشت. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به 30 جیب برای نگهداری وسایل، سطل زباله و آویز با اندازه‌های مختلف اشاره کرد. همچنین کف صندوق بار، متحرک است و می‌توان صندلی‌های تاشو را باز کرد و فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل داشت.

سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی فورد به نام Sync3، با برنامه‌های CarPlay و Android Auto کار می‌کند و صفحه نمایش آن هشت اینچی است. سیستم صوتی B&O Play، 675 واتی همراه ده اسپیکر در این خودرو تعبیه شده است. با استفاده از برنامه FordPass تلفن هوشمند می‌توان از راه دور، درهای خودرو را باز و بسته و موتور را روشن و محل وسیله نقلیه را مشاهده یا مقدار سوخت خودرو را بررسی کرد. داخل اکواسپرت، دو عدد پورت شارژ سریع تعبیه شده است تا سرنشینان براحتی باتری گوشی‌های هوشمند خود را شارژ کنند. علاوه بر این یک خروجی 12 ولتی داخل کابین، یک خروجی 110 ولتی نیز در پشت کنسول مرکزی و یک پورت 12 ولت دیگر برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. تمام ویژگی‌های این خودرو به نظر عالی می‌رسد، اما چیزی که اصلا عالی نیست، این است که تا اوایل سال 2018 نمی‌توان انتظار ورود این خودرو به بازار را داشت.

منبع: Car and Driver

مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها