والدین دانشجویان ایرانی اخراج شده از رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های هند، مقابل وزارت امور خارجه کشورمان تجمع کردند.
کد خبر: ۹۷۴۵۱۶
تجمع والدین دانشجویان ایرانی اخراج شده از هند مقابل وزارت خارجه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بیش از ۶۰ نفر از والدین دانشجویان ایرانی که در هند تحصیل می کنند امروز (شنبه) در مقابل وزارت امور خارجه کشورمان تجمع کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت فرزندان خود در کشور هند شده اند.

بنابراین گزارش، ۱۲۰ نفر از دانشجویان ایرانی که در چند ماه اخیر به قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به کشور هند سفر کرده اند با قانون جدیدی مواجه شدند مبنی بر اینکه کلیه دانشجویان خارجی که تمایل دارند در هند و در رشته های فوق الذکر تحصیل کنند باید در آزمونی خاص شرکت کنند و این دانشجویان بی خبر از قانون جدید بدلیل غیبت در آزمون در شرف اخراج از هند بوده و باید دست خالی به کشور بازگردند.

نماینده تجمع کنندگان گفت: ما والدین این دانشجویان هستیم که با توجه به حضور فرزندمان در هند، خودمان به میدان آمده و پیگیر وضعیت آنها هستیم.

وی در تشریح ماجرا اظهار داشت: نماینده وزرات بهداشت ایران در هند که آقای دکتر خلیلی هستند، تفیسری از قانون هند داشت و اجازه نداد که دانشجویانی که حتی کارت ورود به آزمون را هم داشتند در آن آزمون شرکت کنند و بلکه فراتر از آن، مانع از اجرای درست روند اعزام دانشجو از طرف برخی آژانس های مرتبط در این خصوص شده و علی رغم آنکه آژانس های مزبور به دانشجویان راهنمایی کردند که در آزمون مورد نظر باید شرکت کنید، آقای خلیلی مانع از آن شد و به آژانس اعزام کننده ای که گویا بهتر از نماینده وزارت بهداشت کشورمان در هند از شرایط و قوانین حاکم بر کشور هند مطلع هستند، تذکر داد که در کار ما دخالت نکنید و نیازی به شرکت در آن آزمون نیست.

نماینده تجمع کنندگان با اشاره به مراجعه چندباره شان به وزارتخانه های علوم و بهداشت افزود: تاکنون هیچ جواب قانع کننده ای در این خصوص دریافت نکرده ایم و مکرر وزارت علوم تقصیر را به گردن وزارت بهداشت و بالعکس می اندازند و ما در این میان سرگردان شده ایم.

وی تاکید کرد: تاکنون دو یا سه مرتبه سفیر هند در ایران به وزارت امور خارجه کشورمان برای این موضوع احضار شده است اما متاسفانه از این مسیر هنوز به نتیجه ای نرسیدیم و این پیگیری ها تاثیری نداشته است.

نماینده تجمع کنندگان با اشاره به عواقب روحی و فکری بسیار بدی که متوجه این جوانان ایرانی شده است از برنامه شان برای مراجعه به وزارت علوم پس از پایان تجمع در مقابل وزارت خارجه خبر داد.

گفتنی است؛ محمدجواد ظریف صبح امروز در ادامه سفرهای منطقه ای خود راهی هند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بی طرف
-
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
بچه پولدارا بدون آزمون رفتن پزشكی بخونن كه چی؟ اینا دكتر خوبی برای جامعه ما نمیشن. بنظر من نباید مجوز طبابت به اونا داد. اگه عرضه داشتن همینجا قبول میشدن ولو دانشگاه آزاد!
منم بیطرفم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
ازمون باید میدادن و همچنین خودشونم كارت ورود به ازمون داشتن ..طبق امار گفتن اقای خلیلی نگذاشته در ازمون شركت كنند وخود اقای خلیلی گفته نیازی به ازمون نیس ////

بعدشم به اینا نمیگن بچه پول دار ..میگن ادمای زرنگ ..چون میدونن اگه بخوان تو كشور خودشون پزشكی بخونن دانشگاه بین الملل هزینش بیش تر هم هست و همچنین سطح علمی دانشگاه های هند كه خودتونم میتونید پیگیر بشین از دانشگاه ملی ایران هم بهتره

بنابراین میشه گفت از دكترای داخلی هم موفق ترند >/
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
اكثر ما دكترای هندی رو دیدیم . سطح سوادشون رو هم می دونیم .تازه اونا تو مملكت خودشون درس خوندن شدن این ، فكر كنین یه خارجی بخواد تو دانشگاه های هند بشه دكتر . چه شود!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها