وقوع زمین لرزه های پی در پی جنوب کرمان را به لرزه درآورده است. بعد از زلزله 5 ریشتری روز پنج شنبه در شهداد این بار زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر محمدآباد ریگان را لرزاند.
کد خبر: ۹۷۴۴۸۴
جنوب کرمان روی ویبره / ریگان و شهداد می‌لرزند

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که وقوع پس لرزه‌ها در شهداد کرمان هنوز ادامه دارد، زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر راس ساعت هشت و پنج دقیقه صبح شنبه محمدآباد ریگان را تکان داد.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۲۸.۱۳۱ درجه و طول جغرافیایی ۵۸.۹۹۷ و در عمق ۱۶ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست.

همچنین زمین زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر بامداد امروز شهداد را تکان داد. دو زمین لرزه ۱.۹ و ۲.۵ ریشتری نیز گلباف را لرزاند. تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی زمین لرزه محمدآباد ریگان دریافت نشده است.

فرماندار ریگان گفت: زمین لرزه ۴.۱ ریشتری محمدآباد ریگان هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت.

به گفته امین باقری، کانون زمین لرزه در منطقه سرزه و در فاصله هوایی ۵۸ کیلومتری از مرکز شهرستان ریگان قرار دارد.

ادامه زمین لرزه‌ها در شهداد

این در حالی است که دو روز قبل زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر راس ساعت ۱۲ و ۵۱ دقیقه ظهر پنجشنبه شهداد کرمان را تکان داد.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۰.۴۴۸ درجه و طول جغرافیایی ۵۷.۵۸۶ درجه رخ داد.

با این حال پس لرزه ها همچنان منطقه شهداد را می‌لرزاند که بزرگترین آنها ۳.۱ و ۳.۴ ریشتر بوده است.

آماده باش در شهداد/ امنیت برقرار است

مدیرکل بحران استانداری کرمان از ثبت 5 پس لرزه در شهداد خبر داد و گفت: بر اثر زمین لرزه پنج ریشتری شهداد برخی ساختمان ها ترک خورده و مردم دچار رعب و وحشت شدند.

محسن صالحی افزود: در روستای چهارفرسنج تعدادی از شیشه های منازل مسکونی شکسته شده و در روستای سیرچ هم تخریب تعدادی از دیوارهای خشت و گلی را شاهد بودیم.

از طرف دیگر، جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان از اعلام حالت آماده باش در شهداد خبر داد و گفت: دستورالعمل های ستاد بحران در این منطقه در حال اجراست.

ابوالقاسم سیف الهی گفت: بررسی ها از نظر حادثه و خسارت جانی انجام و آخرین اطلاعات از دهیاری ها و روستاها گرفته شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

با این حال گزارش های خسارتی بعد از بررسی ابعاد زمین لرزه توسط بنیاد مسکن، بخشداری ها و فرمانداری ها به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام می‌شود.

به گفته سیف‌الهی، رعایت نکات ایمنی و همچنین استحکام بخشی ساختمان ها باید قبل از هر چیز مورد توجه جدی مردم قرار گیرد. زیرا کرمان استانی زلزله خیز بوده و گسل ها همواره در حال فعالیت هستند پس باید با رعایت اصول ایمنی و استحکام سازی از خسارات زمین لرزه بکاهیم.

گفتنی است؛ استان کرمان دارای ۱۸گسل فعال شناخته شده است و یکی از لرزه خیزترین نقاط کشور به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها