نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که مجدد از عناصر جبهه النصره درخواست می کنم از طریق گذرگاهی ایمن حلب را ترک کنند تا کشتار به پایان رسد.
کد خبر: ۹۷۴۰۲۵
دی میستورا خواستار خروج عناصر جبهه النصره از حلب شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در سخنانی به تشریح آخرین وضعیت سیاسی مرتبط با بحران سوریه پرداخت.

در همین راستا، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: به همراه روسیه تلاش خواهیم کرد تا درگیری ها در حلب را متوقف کنیم. مجدد از عناصر جبهه النصره درخواست می کنم از طریق گذرگاهی ایمن حلب را ترک کنند تا کشتار به پایان رسد.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا تصریح کرد: طی روزهای اخیر حدود ۳۰ هزار نفر از شرق حلب آواره شده اند و تعداد کامل آوارگان از حلب حدود ۴۰۰ هزار نفر است. ما برای دستیابی به راهکاری سیاسی برای سوریه به اقداماتمان ادامه می دهیم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بیان داشت: در روزهای آینده به رم پایتخت ایتالیا و نیویورک در آمریکا می روم تا در خصوص مسأله حلب رایزنی کنم.

گفتنی است، شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه به درخواست فرانسه نشست اضطراری را با هدف بررسی وضعیت استان «حلب» سوریه برگزار کرد تا بدین طریق فرصتی را برای تروریست هایی که در شرق حلب در حال فروپاشی هستند، فراهم کند تا بدین طریق توان خود را بازیابی کنند. زیرا نیروهای ارتش سوریه در هفته گذشته پیشروی های زیادی در شرق حلب داشتند و برخی مناطق را بازپس گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها