یکشنبه آینده، گزارش دیگری از دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نجومی در جلسه علنی مجلس قرائت می‌شود. اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به قرائت این گزارش تاکید دارد که نتایج به دادستانی دیوان محاسبات هم ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۳۸۹۳
گلایه برخی نمایندگان نبود، الان درباره فیش‌های نجومی قانون داشتیم

نماینده اسدآباد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع به سرانجام رسیدن بحث حقوق‌های ‌نجومی و انتظارات مردم در این زمینه یادآور شد که در جلسه علنی یکشنبه، یک طرح دو فوریتی دیگر نیز درباره رسیدگی به موضوع حقوق‌های‌ نجومی از سوی نمایندگان به هیات رئیسه مجلس ارائه می شود. وی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره عملکرد مجلس در این زمینه و به سرانجام رسیدن موضوع حقوق‌های نجومی توضیح داده است:

گزارش حقوق های نجومی چندی قبل از سوی دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس قرائت شد. آیا گزارشی که قرار است روز یکشنبه قرائت شود، داده های جدیدی دارد؟

گزارشی که از سوی دیوان محاسبات قبلا قرائت شد، بخشی ازکار بود و در گزارش جدید، اقدامات عملی دادستان دیوان ارائه می‌شود، زیرا در گزارش اول تنها بخش شفاهی در مورد 300 تا 400 نفر متخلف اعلام شد. گزارش اول آقای عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات اعلام آمادگی بود، ولی ایشان تاکید داشتند که باید گزارش جامع و کاملی به مردم و نمایندگان ارائه کنند، ‌لذا گزارش دوم تکمیلی است و قرار است راهکار ارائه کند.

چرا نمایندگان قصد دارند طرح دو فوریتی مقابله با حقوق‌های نجومی را که چندی قبل نتوانست در مجلس به تصویب برسد دوباره ارائه کنند؟

برخی دوستان دنبال این هستند که طرح دو فوریتی دیگری برای مقابله با حقوق‌های نجومی مطرح کنند و این اخباری است که به‌صورت شفاهی برخی نمایندگان به هیات رئیسه مجلس ارائه کردند. به اعتقاد من دلیل رای نیاوردن طرح دو فوریتی قبلی در مورد حقوق‌های نجومی، روندی بود که طی شد، چون در صحن علنی مجلس، دوستان نماینده از مسیری که در کمیسیون اصل 90 طی شده بود، گله داشتند و نمایندگان می‌خواستند کمیسیون‌های تخصصی دیگری هم در وضع قانون حقوق‌های نجومی دخالت داشته باشند و نظرشان را ارائه کنند،لذا به این فوریت رای ندادند.

درباره بحث مهمی مانند پیگیری فیش‌های حقوقی، اقدامات لازم و کافی انجام نشده و این موضوع انتقاد رهبر معظم انقلاب را به همراه داشته است؛ از سوی دیگر بلافاصله پس از انتقاد اخیر رهبر معظم انقلاب، شاهد انتشار خبر ارائه طرح دوفوریتی در این زمینه هستیم که شائبه انجام اقدامات شتابزده از سوی نمایندگان را به دنبال دارد. در این زمینه توضیح می‌دهید؟

‌تصویب قانون در مورد حقوق های نجومی، نیاز اساسی کشور است و مردم انتظار دارند که تکلیف حقوق‌ مسئولان در همه سطوح در کشور شفاف و روشن باشد و اگر به‌خاطر گلایه‌مندی نمایندگان در بحث بررسی طرح دو فوریتی، در کمیسیون‌های تخصصی نبود، شاید الان در این زمینه قانون وجود داشت.

البته برخی نمایندگان و دولتی‌ها تاکید دارند که قانون به اندازه کافی وجود دارد.

اگر قانون داشتیم 400 نفر خلاف عرف و قوانین جاری کشور، حقوق بالا دریافت نمی‌کردند. قانون دارای نقص است و باید قانون دیگری مصوب شود و دولت نباید بگوید در این بخش قانون وجود دارد.

آیا طرح دو فوریتی مجلس برای مقابله با حقوق های نجومی به سرنوشت طرح قبلی دچار نخواهد شد؟

ما همچنان منتظریم که دولت هم به کمک مجلس بیاید تا نیاز اساسی کشور در این برهه زمانی برطرف شود. اگر دولت و مجلس نتوانند وضعیت حقوق های نجومی را سامان دهند، بدانند که مردم آنان را مردود خواهند کرد، پس برای این‌که مردود نشویم و نمره قبولی از منظر ملت عزیز ایران دریافت کنیم، لازم است با سرعت بیشتری بحث حقوق‌های نجومی را به نحوی خاتمه دهیم تا حقوق ملت ضایع نشود و آرامش به جامعه برگردد.

فاطمه امیری - سیاسی روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
احمد رضا طیبی
-
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
یعنی در این كشور در 37 ساله گذشته كسی احساس نیاز به قانون جهت مدیریت حقوق مسئولان و نظارت و كنترل بر میزان دسترسی مسئولان به منابع مالی و انسانی چه از طرف خودشون چه اطرافیان را نداشتیم؟!!؟ میزان انباشت ثروت در برخی مسئولان تامل برانگیز است !
علی تهرانی
-
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
باسلام:مجلس در راس امور است.مجلس درراس امور است.مجلس درراس اموراست.این عبارت را ده سال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودندواگر سید حسن مدرس نماینده مجلس شورای ملی آنزمان درتهران به رضاخان پهلوی اعتراض نمیكرد الان مااورا بعنوان یك اسطوره قبول نداشتیم.مجلس ونمایندگان آن كه برخوردار ازآرا ملیونی آحاد ملت هستند باید طبق قانونی اساسی حقوق ملت رادر مجلس شورای اسلامی استیفا كنند وحق دارند سئوال كنندازقوای قضائیه ومجریه وآنها موظف به پاسخگویی هستند.به این عمل میگوینددمكراسی وحكومت مردم بر مردم.همه ملت دربرابر قانون اساسی جمهوری اسلامی كه ثمره خون شهدای ما میباشد به اندازه دندانه های شانه برابر هستیم.
حسین
-
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
ببین دل ملت به نمایندگان خوشه كه حافظ حقوقشون هست اما مثل اینكه اینا حافظ حقوق یه عده نجومی هستن . باید اسم این نمایندگان فاش بشه تا ملت توی رای گیری با دید باز انتخاب كنن
ایرانی
-
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
بخورید و بیاشامید ولی اسراف نكنید .!!

نیازمندی ها