شرکت‌های خودروساز برتر جهان که براساس نظرسنجی‌ها مشتریان به آنها بیشترین اطمینان را دارند

10 نشـان‌ مطمئن

بتازگی گزارش سالانه مصرف‌کنندگان خودرو در زمینه قابلیت اطمینان‌بخشی به سرنشینان منتشر شده که با مشاهده آن می‌توان به وجود شگفتی‌هایی پی‌برد. نتایج این گزارش به خودروسازان امکان می‌دهد نسبت به برنامه‌های تولید محصولات خود در آینده نگاه بهتری داشته باشند و با استفاده از داده‌های این گزارش بتوانند ضعف‌ها و مشکلات موجود در تولیدات خود را که گاه از چشم بازرسانشان نیز پنهان مانده است، برطرف کنند تا در گزارش‌های سال‌های پیش رو شاهد به دست آوردن رتبه‌های بالاتری باشند.
کد خبر: ۹۷۳۶۱۵
10 نشـان‌ مطمئن

گزارش سالانه مصرف‌کنندگان امسال از بین 500 هزار گزارش استخراج شده که در بین آن شاهد حضور 300 پلاک فردی نیز هستیم و در آن مشترکان این طرح نظر خود را نسبت به خودروهای خریداری یا اجاره شده بیان کرده‌اند. در این گزارش با استفاده از معیارهای مشخص، میزان اطمینانی که محصول هر کمپانی به سرنشینان خود انتقال می‌دهد، ارزیابی می‌شود.

هوندا

رتبه 10

57 امتیاز

برخلاف گزارش سال گذشته، شرکت هوندا با ده امتیاز کاهش روبه‌رو شده و با کسب 57 امتیاز رتبه دهم این فهرست را به دست آورده است. در گزارش سال گذشته رتبه هشتم به این خودروساز تعلق گرفته بود. صاحبان این برند و کسانی که از محصولات این شرکت استفاده کرده‌اند نسبت به سیستم‌های سرگرمی و موانعی که در سیستم انتقال قدرت آن وجود داشته اعلام نارضایتی کرده‌اند. نکته‌ شگفت‌انگیزی که از نتایج این گزارش به‌دست می‌آید این است که اغلب شرکت‌کنندگان مدل سیویک را نسبت به دیگر محصولات این خودروساز توصیه کرده‌اند.

ب‌ام‌و

رتبه 9

57 امتیاز

شرکت ب‌ام‌و از نظر میزان اطمینان‌پذیری استفاده‌کنندگان توانسته همانند هوندا به 57 امتیاز دست پیدا کند. این خودروساز نیز در مقایسه با رتبه‌بندی سال گذشته به انتهای فهرست نزدیک شده و در جایگاه نهم قرار گرفته است. این خودروساز آلمانی در حالی در این گزارش شرکت کرده است که هشت نمونه از محصولاتش در نظرسنجی شرکت کرده‌اند و استفاده‌کنندگان از این محصولات میزان اطمینان‌پذیری سری I3 و X5 را نسبت به بقیه محصولات ب‌ام‌و بالاتر دانسته‌اند. با بررسی گزارش‌های ارسالی، به نظر می‌رسد این دو محصول نسبت به گذشته با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده و توانسته‌اند قابلیت‌های اطمینان‌پذیری خود را بهبود ببخشند.

اینفینیتی

رتبه 8

62 امتیاز

شرکت خودروسازی اینفینیتی که بازوی لوکس شرکت نیسان ژاپن به شمار می‌‌آید موفق شده با 16 رتبه ارتقا به مقام هشتم این جدول دست یافته و 62 امتیاز به دست بیاورد. در این نظرسنجی چهار نمونه از خودروهای اینفینیتی شرکت کرده‌اند و عمده نکاتی که به آن اشاره شده اشکالاتی است که در تغییر حالت کیسه‌ هوای ایمنی این خودرو به وجود آمده است. مدل Q70 به عنوان بهترین نمونه از این شرکت موفق به کسب 91 امتیاز و QX60 نیز با گرفتن 33 امتیاز در پایین‌ترین رده قرار گرفته است.

هیوندای

رتبه 7

66 امتیاز

خودروساز کره‌ای هیوندای که با بهره‌گیری از نمونه سانتافه بتازگی به این فهرست اضافه شده، با استفاده از همین خودروی تولیدی و استفاده از نام تجاری نسبتا مطرح خود دو پله ارتقا را تجربه کرده و در مقام هفتم قرار گرفته است. این خودروساز با هشت مدل تولیدی در این نظرسنجی شرکت کرده و به طور متوسط امتیاز 66 را در قابلیت‌های اطمینان سرنشین به دست آورده است.

مزدا

رتبه 6

68 امتیاز

مزدا که یک شرکت خودروساز مطرح دیگر ژاپنی است نیز با دو رتبه کاهش به مقام ششم دست پیدا کرده است. مزدا نیز با پنج مدل تولیدی خود در این گزارش حاضر بوده است. هرچند هیچ کدام از تولیدات این خودروساز از سوی مصرف‌کنندگان توصیه نشده است، اما آنها به هیچ نکته منفی‌ای نیز در این زمینه اشاره نکرده‌اند.

کیا

رتبه 5

69 امتیاز

کیا که یکی دیگر از خودروسازان مطرح کره‌ای است توانسته از نام تجاری خواهر خود یعنی هیوندای در نظرسنجی اعتماد سالانه بهتر ظاهر شود و محصولات این شرکت توانسته‌اند مقرون‌ به صرفه‌تر به نظر بیایند. جیک فیشر، مدیر بخش گزارش‌های مصرف‌کنندگان از آزمایش خودرو در این زمینه گفته است: «کیا اتومبیلی است که کمی بهتر از هیوندای عمل کرده است.» به اعتقاد بسیاری از کارشناسان علت صعود این خودروساز این است که کیا با تعداد کمتری از محصولات خود در این نظرسنجی شرکت داشته است. این در حالی است که بسیاری دیگر اعتقاد دارند کیا موفق شده اشکالاتی را که در محصولات سال‌های گذشته خود وجود داشته برطرف کند. این شرکت امسال موفق شد با یک رتبه افزایش به مقام پنجم جدول صعود کرده و با بررسی‌هایی که از چهار مدل تولیدی آن صورت گرفته 69 امتیاز کسب کند.

آئودی

رتبه 4

71 امتیاز

این خودروساز معروف آلمانی نیز نسبت به سال گذشته در این نظرسنجی با مشکل روبه رو بوده و از جایگاه سوم به چهارم نزول پیدا کرده است. در نظرسنجی میزان اطمینان‌پذیری تولیدات این خودروساز دو مدل Q3 و Q7 ثابت کرده‌اند که قابل اعتماد هستند، اما A3 که از دیگر محصولات آئودی به شمار می‌رود به رتبه زیر متوسط رضایت داده و مصرف‌کنندگان این خودرو حاضر نشدند آن را به دیگران توصیه کنند. در مجموع آئودی موفق به کسب 71 امتیاز شده و انتظار می‌رود تیم تحقیقاتی این شرکت برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی مصرف‌کنندگان، نسخه آینده A3 را بدون نقص به بازار عرضه کند.

بیوک

رتبه 3

72 امتیاز

برخلاف بیشتر محصولات مورد مطالعه در این نظرسنجی شرکت بیوک موفق شده پله‌های ترقی را در سال جاری طی کند. هسته مرکزی محصولات این شرکت به بلوغ نسبی دست پیدا کرده و اغلب مشکلات آن که ناشی از نوع آلیاژ فلز به کار گرفته شده در بدنه تولیداتش بود برطرف شده است. این خودروساز آمریکایی با سه محصول خود در نظرسنجی شرکت داشته و ارتقای سطح اطمینان‌پذیری محصولات آن می‌تواند تاثیر مثبتی بر نام تجاری آن در آینده این شرکت باشد. امسال همه محصولات بیوک نمره قابلیت اطمینان را از سوی مصرف‌کنندگان به دست آورده‌اند و به این ترتیب مجموع امتیازات شرکت بیوک به 75 افزایش یافته است.

تویوتا

رتبه 2

78 امتیاز

جای تعجب زیادی نیست که در دو سال متمادی این شرکت خودروساز ژاپنی توانسته است به رتبه دوم این نظرسنجی دست پیدا کند. در نظرسنجی امسال 12 مدل از تولیدات این خودروساز شرکت داشتند و در مجموع نمره قابلیت اطمینان برای تویوتا به عدد 78 رسیده است. تویوتا با بازطراحی تاکوما که در سال گذشته نتوانسته بود نمره قابل قبولی در جلب اعتماد مصرف‌کنندگان به دست بیاورد، نقش مهمی در حفظ مقام خود در این جدول داشت. همچنین تویوتا با استفاده از روش‌های امتحان شده، صحیح و با حفظ رویکرد تکاملی در ساخت محصولات جدید خود که همچنان به طراحی‌های محافظه‌کارانه وفادار مانده است موفق به کسب 78 امتیاز از سوی مصرف‌کنندگان محصولات خود شده است.

لکسوس

رتبه 1

89 امتیاز

و اما رتبه اول این نظرسنجی در اختیار شرکتی قرار گرفته است که سال‌هاست در بخش ساخت خودروهای لوکس تویوتا فعالیت می‌کند و در این زمینه محصولات متنوعی نیز برای سلیقه‌های مختلف عرضه کرده است. عنوان قابل اعتمادترین خودرو در حالی به این شرکت اعطا شده که 9 مدل از خودروهای این شرکت در طرح مذکور شرکت داده شده بودند. یکی از بزرگ‌ترین اقدامات هر دو شرکت تویوتا و لکسوس برای حفظ مشتریان خود در جهان و توجه به نظرات آنها، بررسی سالانه و مداوم نتایج طرح اعتماد‌پذیری محصولات خود به طور مداوم است.

مترجم: محمدرضا نجفی

جام‌جم

منبع: autoguide.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
فرید
-
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
پس بنز و ولوو و فولكس واگن وآلفارومیو و ...چی شدند؟یعنی كره ایها بهترند؟
مش قربون
-
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
بابا لابلای این عكسا پراید و پژو هم بزارین تا ایران خودرو و سایپا خوششون بیاد آخه .... ساختن كار هر كسی نیست !!!
نوذر
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
غلطه!!!! پس بنز كو؟؟
امیر
-
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
ببخشید پس نام سایپا و ایران خودرو كو ؟
ژیان مهاری
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
كار عوامل تویوتاست !!! مگه میشه بنز نباشه ؟؟؟
فرقون ثاظی جادح مخثوث
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
یعنی كیا بالاتر بی ام دبلیو آمد پدید؟؟؟؟
الموت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
فقط پیكان !!! لااقل !!!

نیازمندی ها