رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه:

ایران از تحریم سخت نفتی به قدرت برتر اوپک تبدیل شد

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: با فریز تولید نفت ایران در سطح دوره پیش از تحریم موافقت می کنیم.
کد خبر: ۹۷۳۵۷۸
موافق تولید ایران در سطح پیش از تحریم هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی پیش از آغاز نشست وزرای اوپک در وین اعلام کرد: با فریز تولید نفت ایران در سطح دوره پیش از تحریم موافقت می کنیم.

وی در ادامه گفت: اوپک به توافق کاهش تولید نفت نزدیک شده ضمن اینکه «ریاض» نسبت به کاهش تولید نفت خود آماده است.

عربستان طی ماههای گذشته و در فرایند بررسی های کارشناسی طرح فریز نفتی، یکی از مخالفان سرسخت فریز شدن تولید نفت ایران در سطح پیش از تحریم ها بود و عنوان می کرد که میزان تولید نفت ایران باید در سطح فعلی تولید، متوقف شود.

«خالد الفالح» تصریح کرد: اوپک تمرکز خود را بر روی کاهش تولید به سقف ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز یا کاهش روزانه بیش از یک میلیون بشکه را در پیش گرفته است.

وزیر انرژی عربستان در ادامه گفت: امیدوار هستیم روسیه و کشورهای غیر اوپکی نیز با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه ای نفت در روز در این طرح به ما کمک کنند.

تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که اظهارت اخیر وزیر انرژی عربستان به معنای کاهش چشمگیر تولید نفت این کشور از سطح فعلی تولید و نیز روند نزولی در پیش بینی تولید نفت این کشور در سال آینده میلادی است.

«الفالح» خاطر نشان شد: حتی اگر توافقی هم در راستای کاهش تولید در اوپک صورت نگیرد، بازار به آرامی به سمت بهبود پیش خواهد رفت. وی گفت: معتقد هستیم که رشد تولید نفت غیر اوپکی ها، روند معکوس به خود گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مخترع بیكار وبی شغل
-
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
منتظر موافقت شما بودیم فقط ...!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها